וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו אוהבים משחקים גדולים": מכבי חיפה מוכנה להפועל באר שבע

בכר צפוי לשמור על ההרכב בתקווה להגדיל את הפער בפסגה, בטובינסיקה יחזור לסגל (א', 20:30). ברדה מתלבט בין שלושה בלמים לעיבוי הקישור, ומי יפתח בחוד?

מחזור 16הסתיים01/01/2023
מכבי חיפה
  • דוד (16)
  • דוד (53)
0
    הפועל באר שבע
    תקציר ניצחונה של הפועל באר שבע 2:3 על בית"ר ירושלים/ספורט1

    מכבי חיפה

    אחרי שראתה את מכבי תל אביב מאבדת שתי נקודות בקרית שמונה, מכבי חיפה תוכל לפתוח מחר (ראשון, 20:30) פער של שש נקודות בפסגת ליגת העל, אם תנצח בקרב הצמרת את הפועל באר שבע. הירוקים השלימו את ההכנות ומקווים לשמור על מאזן ביתי מושלם. "כולם מודעים למשמעות המשחק", אמר אחד השחקנים. "אנחנו אוהבים משחקים גדולים".

    מחר ישהו השחקנים במלון בעיר ומשם יגיעו לאצטדיון. דילן בטובינסיקה יחזור לסגל, אך ההערכה ששון גולדברג ועבדולאי סק ימשיכו יחד במרכז ההגנה. גם בחלק הקדמי עושה רושם שברק בכר ימשיך עם השחקנים שפתחו בניצחון על מכבי נתניה במחזור הקודם.

    צ'ארון שרי, עומר אצילי שחקני מכבי חיפה חוגגים. דני מרון
    הרצף יימשך? צ'ארון שרי עם עומר אצילי/דני מרון

    הפועל באר שבע

    שני לבטים מרכזיים בהפועל באר שבע לקראת משחק הצמרת מחר (ראשון, 20:30) מול מכבי חיפה. הראשון: המאמן אליניב ברדה מתלבט בין מערך של שלושה בלמים לבין הצבת שלושה קשרי אמצע יותר אגרסיביים, כדי לנסות ולהתמודד עם מרכז השדה הדומיננטי של האלופה. איאד אבו עביד חוזר מהרחקה, כך שברדה יכול לשחק איתו ועם מיגל ויטור ואיתן טיבי כשלושה בלמים ואז לתת לשגיב יחזקאל והלדר לופס הוראות התקפיות יותר. האפשרות של שלושה קשרי אמצע יותר דומיננטיים תחזיר את רועי גורדנה להרכב אחרי שלא פתח במשחק הקודם מול בית"ר ירושלים, והוא ישחק לצד עדן שמיר ושי אליאס.

    ההערכה היא שברדה יעדיף לעבות את מרכז השדה על פני עיבוי ההגנה. מי שיחמיץ את המשחק הוא אדריאן פאון הרומני, שסובל מקרע בשריר התאומים. לעומתו הצליח רותם חטואל להתגבר על הכאבים מהם סבל באמצע השבוע בשרירי הבטן, והוא אמור להיות בסגל ולשחק עם זריקה.

    ההתלבטות השנייה של ברדה היא בנוגע לאיוש עמדת החלוץ. עדיין לא ברור אם ברדה יעדיף את חטואל בהרכב, או את יוג'ין אנסה, או שיילך בכלל על חלוץ יותר מרכזי וקדמי כמו אסטריט סלמאני או תומר חמד. לכל חלוץ יש את היתרון שלו: חטואל הוא המוציא לפועל העיקרי של הפועל באר שבע, אך לאנסה יש יותר מהירות ויכולת ללחוץ על הבלמים של מכבי חיפה. סלמאני או חמד הם חלוצים שונים ונותנים יותר כוח פיזי עם סיוע להגנה בכדורים נייחים, כך שלברדה יש סיבות טובות להרהר במה שעדיף לו מחר.

    בהפועל באר שבע יודעים היטב שהם צריכים להיות בשיאם כדי לנצח מחר בחיפה. המשחק הפושר של הירוקים בניצחון על מכבי נתניה במחזור הקודם לא עושה רושם על ברדה ושחקניו, שבטוחים כי מכבי חיפה תרים את הרמה מחר ותהיה הרבה יותר חדה ומרוכזת.

    sheen-shitof

    פתרון טבעי

    גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

    בשיתוף גברא
    רועי גורדנה, קשר הפועל באר שבע. מאור אלקסלסי
    רועי גורדנה עשוי לשוב להרכב אם ברדה יעבה את הקישור/מאור אלקסלסי

    טריוויה

    * המאזן בין הקבוצות בליגה הבכירה בשנות ה-2000 עומד על 9:31 למכבי חיפה בניצחונות ועוד 12 תוצאות תיקו.

    * מכבי חיפה מגיעה אחרי שמונה ניצחונות ליגה רצופים. בעונה שעברה היו לה 10 ברצף.

    * הפועל באר שבע סופרת שבעה ניצחונות רצופים, כמו בעונה שעברה. רצף ארוך יותר היה לה עם ברק בכר - 10 ניצחונות ב-2017, בדרך לאליפות השנייה בשושלת.

    * ההפסד האחרון של באר שבע היה ה-2:1 הביתי מול מכבי חיפה בסיבוב הראשון. מאז צברה 32 נקודות מ-36 אפשריות.

    * מכבי חיפה היא הקבוצה היחידה עם מאזן ביתי מושלם והפועל באר שבע היא היחידה עם מאזן חוץ מושלם. לפחות אחד מהם יתקלקל.

    * שתי הקבוצות קיבלו את התוצרת הכי טובה ממחליפים העונה: הפועל באר שבע ראשונה ובפער עם 14 שערים שכבשו שחקנים שעלו מהספסל (שישה של רותם חטואל) ומכבי חיפה עם תשעה.

    * רועי ריינשרייבר שפט את המפגש הזה ארבע פעמים בליגה, ובכל המקרים מכבי חיפה ניצחה. הוא ניהל גם את משחק אלוף האלופים האחרון, בו הפועל באר שבע ניצחה לאחר דו-קרב פנדלים. נזכיר שהיה לפחות מורחק אחד בחמשת מפגשי הליגה האחרונים בין השתיים.

    הרכבי הקבוצות

    שופט: רועי ריינשרייבר
    אצטדיון: חיפה
    קהל: 29841

    תוצאות השבת:

    בית"ר ירושלים - סקציה נס ציונה 2:3
    הפועל תל אביב - מכבי נתניה 1:1
    בני סכנין - הפועל חיפה 2:1
    מ.ס. אשדוד - הפועל ירושלים 1:1
    עירוני קרית שמונה - מכבי תל אביב 1:1

    טרם התפרסמו תגובות

    הוסף תגובה חדשה

    +
    בשליחת תגובה אני מסכים/ה
      3
      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully