וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם ריצה נדירה: מכבי תל אביב גברה 72:80 על אנאדולו אפס

הצהובים חזרו ברבע האחרון עם ריצת 2:22 מדהימה בניצחון על אלופת אירופה. בראון (23) להט בסיום הסיבוב הראשון של היורוליג

מכבי תל אביב רשמה הערב (חמישי) את ניצחונה התשיעי העונה עם 72:80 על אלופת היורוליג - אנאדולו אפס. הצהובים, עדיין ללא ווייד בולדווין, עלו ליתרון דו ספרתי מוקדם, נקלעו לפיגור לאורך רוב המשחק, אך ריצה מדהימה בסיום בשילוב יכולת הגנתית מופלאה מול הקלעים של אנאדולו הבטיחו את הניצחון הצהוב.

כבר ברבע הראשון שתי הקבוצות הגיעו חמות מחוץ לקשת במטווח שנעצר בריצת 1:15 של מכבי בהנהגתם של לורנזו בראון (23 נק' ו-7 אס') וג'יילן אדאמס (11 נק'). ווילי קלייברן להט (20 נק' ו-7 ריב') והחזיר את הטורקים למשחק ברבע השני אחרי שפיגרו כבר בדו ספרתי. ואסילייה מיצ'יץ' סייע בדרך למהפך לקראת סיום החצי הראשון שהסתיים ב-44:45 לזכות אלופת אירופה.

בחצי השני היתרון הטורקי המשיך לצמוח והגיע לקראת סיום הרבע השלישי לשיא עבור האורחת עם דו ספרתי, אבל ריצה נוספת של מכבי עם 2:22 העלתה אותה ליתרון דו ספרתי מדהים וסל בודד של הטורקים בתשע הדקות הראשונות של הרבע האחרון. הצהובים שמרו על היתרון עד הסיום באחד הניצחונות הגדולים של השנים האחרונות בהיכל בדרך לניצחון תשיעי בסגירת הסיבוב הראשון במפעל האירופי.

קלעו למכבי תל אביב: לורנזו בראון 23 (7 אס'), ג'ון דיברתולומיאו 12, בונזי קולסון וג'יילן אדאמס 11 כ"א, ג'וש ניבו 10 (8 ריב'), ג'רל מרטין 8 (9 ריב'), רומן סורקין ודארן היליארד 2 כ"א, ג'ייק כהן 1. אוסטין הולינס שותף ולא קלע.

קלעו לאנאדולו אפס: וויל קלייברן 20 (7 ריב'), רודריג בבואה 14, ואסילייה מיצ'יץ' 13 (6 ריב' ו-7 אס'), אלייז'ה בראיינט 9, אמאת' אמבייה 8, שיין לארקין 4, אנטה ז'יז'יץ' וטייבור פלייס (5 ריב') 2 כ"א. בראיינט דאנסטון ואייזאה טיילור שותפו ולא קלעו.

עודד קטש, מאמן מכבי תל אביב. דני מרון
מהפך מדהים ברבע האחרון. קטש/דני מרון

מהלך המשחק

רבע 1:

מכבי תל אביב עלתה בחמישייה עם לורנזו בראון, ג'ייק כהן, ג'יילן אדאמס, בונזי קולסון וג'וש ניבו. הסנטר חדר לצבע וקלע בלייאפ את הנקודות הראשונות. מטווח שלשות בשני הצדדים הביאו למשחק צמוד בפתיחה, עם שני סלים של בראיינט מחוץ לקשת. שתי שלשות של בראון העלו את הצהובים ליתרון בדקות של הגנה טובה מצדה של מכבי. קולסון הוסיף שתיים בצבע והעלה את הקבוצה הביתית ליתרון דו ספרתי בריצת 1:15. קלייברן צימק עם שלשה, אבל חמש נקודות רצופות של דיברתולומיאו הגדילו מחדש את היתרון עד סיום הרבע עם 19:26 למכבי תל אביב.

רבע 2:

ניבו היה לפתוח את הנקודות גם ברבע השני, היליארד דייק מהקו, אבל שלשה של מיצ'יץ' החזירה את הטורקים למשחק. הסנטר של מכבי המשיך להיות הבולט בצבע וגם בהגנה, בצד השני פלייס הוריד את ההפרש לחמש בלבד בדקות טובות של אלופת אירופה. קלייברן המשיך לטווח מהשלוש וצימק לשתיים בלבד וקרא לפסק זמן של קטש. הגארד של אנאדולו המשיך ללהוט וההפרש הדו ספרתי נמחק בדרך לשוויון 36:36. בראיינט קלע בלייאפ והעלה את הטורקים ליתרון ראשון מאז תחילת הרבע הראשון בריצת 7:19. בבואה קלע רגע לפני הירידה למחצית, בראון הוסיף מנגד, והקבוצות ירדו ביתרון טורקי של 44:45.

שחקני מכבי תל אביב כדורסל. דני מרון
התעלו על עצמם. שחקני מכבי תל אביב/דני מרון

רבע 3:

בבואה פתח את המחצית השנייה עם שלשה, דיברתולומיאו השווה מהקו ופתח כקלע הבולט בצד הצהוב בתחילת הרבע השלישי. מרטין ומיצ'יץ' קלעו שלשות מכל צד, אמבייה הוסיף אחת משלו והגדיל את ההפרש לזכות הטורקים. בבואה המשיך בערב קליעה נהדר, ניבו שלט בצבע, אבל אנאדולו עלתה ליתרון דו ספרתי וירדה לקראת הרבע האחרון ב-57:65 לזכותה.

רבע 4:

מרטין קלע מהשלוש וצימק לארבע בתחילת הרבע הרביעי. פעולה גדולה של בראון מתחת לסל שסחט סל ועבירה והמשיך את הרדיפה אחרי אנאדולו שבע דקות לסיום. ריצת 2:11 של הצהובים צימקה את התוצאה ל-67:66 בלבד. בראון קלע מקרוב, וגם הגנה נהדרת של מכבי שהשאירה את אנאדולו על 2 נקודות בלבד בתשע הדקות הראשונות של הרבע האחרון, העלו את המארחת ליתרון דו ספרתי ובסיום מכבי תל אביב עם ניצחון ענק - 72:80.

לורנזו בראון, שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
בלט בצד הצהוב. בראון/דני מרון
וויל קלייברן, שחקן אנאדולו אפס. דני מרון
גם תצוגה נאה שלו לא הספיקה. קלייברן/דני מרון

משחקי יום שישי במחזור ה-16 ביורוליג:

הכוכב האדום בלגרד - ברצלונה (20:00)
וילרבאן - אלבה ברלין (21:00)
פנאתינייקוס - אולימפיאקוס (21:00)
וירטוס בולוניה - פנרבחצ'ה (21:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully