וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבד בפסגה: הפועל תל אביב גברה 77:80 על הפועל ירושלים

מוליכת הטבלה עם ניצחון רביעי רצוף בליגה, הפעם על הקבוצה מהבירה. אונואקו (18) וגינת (16) בלטו בשורותיו של פרנקו שהצליחו לשמור על יתרון מהפתיחה עד הסיום. רנדולף (20) הוליך את המארחת לחזור מפיגור 17, אבל נפצע. בני הרצליה ניצחה את גלבוע גליל

המחזור ה-11 בליגת העל ננעל הערב (שני) עם ניצחונה של המוליכה, הפועל תל אביב, על הפועל ירושלים 77:80 בקרב הצמרת המסקרן. בני הרצליה ניצחה 70:82 את הפועל גלבוע/גליל שפיטרה אתמול את המאמן רמי הדר.

קסבייר מנפורד, שחקן הפועל תל אביב לצד זאק הנקינס, שחקן הפועל ירושלים. דני מרון
פתחו את המשחק בסערה. מנפורד/דני מרון

הפועל ירושלים - הפועל תל אביב 80:77

אחרי ניצחונות של שתי הקבוצות באירופה, המארחת באדום רצתה להמשיך את המומנטום גם לליגה, אך נתקלה במי שנראית כאחת המועמדות העיקריות ללכת עד הסוף העונה. הפועל תל אביב של דני פרנקו עלתה ליתרון דו ספרתי בשלב מוקדם עם ריצת 4:21 ברבע הראשון והגדילה את ההפרש גם ברבע שני מצוין בהופעות נפלאות של אדם אריאל (11 נק') וצ'ינאנו אונואקו (18 נק', 7 ריב' ו-6 אס') בדרך ל-31:45 במחצית.

ירושלים חזרה ברבע השלישי עם תצוגה גדולה של ליוואי רנדולף (20 נק') והגנה נהדרת של שחקניו של אלכסנדר דז'יקיץ', וצמצמה את הפרש השיא של 17 נקודות לשש בלבד לקראת הרבע האחרון. ג'ייקובן בראון עלה וירד במהלך המחצית השנייה בעקבות סחרחורות, זכר לפציעתו במסגרת האירופית. רנדולף נפצע לקראת סיום המשחק, דווקא בריצה של הירושלמים שצימקו ל-2 הפרש. בסיום, ניצחון רביעי ברצף להפועל תל אביב והפסד שלישי ברציפות להפועל ירושלים שאיבדה גובה בטבלת הליגה.

קלעו להפועל ירושלים: ליוואי רנדולף 20, קאדין קרינגטון 17, זאק הנקינס (8 ריב') 15, סים סנדר ונה (4/5 מהשלוש) 14, עוז בלייזר (5 ריב') 4, איתי שגב 3, ספידי סמית' ואור קורנליוס 2 כ"א.

קלעו להפועל תל אביב: צ'ינאנו אונואקו (7 ריב' ו-6 אס') 18, תומר גינת (6 ריב') 16, קסבייר מנפורד 15, אדם אריאל 11, בר טימור 8, ג'ייקובן בראון (5 אס'), עידן זלמנסון וג'ורדן מקריי (5 ריב') 4 כ"א. גיל בני וג'יילן הורד שותפו ולא קלעו.

תומר גינת, שחקן הפועל תל אביב לצד סים סנדר ונה, שחקן הפועל ירושלים. דני מרון
עוד שבוע בפסגה. גינת לצד ונה/דני מרון

מהלך המשחק

רבע 1:

ירושלים עלתה עם חמישייה עם אור קורנליוס, זאק הנקינס, סים סנדה ונה, ספידי סמית' וליוואי רנדולף. האורחת עם קסבייר מנפורד, אדם אריאל, ג'ייקובן בראון, תומר גינת וצ'ינאנו אונואקו על הפרקט. ונה פתח את המשחק עם שלשה, מנפורד החזיר עם אחת משלו ואריאל העלה את האורחת ליתרון אחרי שלוש דקות עם 5:8. השילוב בין גינת ואנואקו נראה נהדר והגדיל את הפער של תל אביב בדרך לפסק זמן של אלכסנדר דז'יקיץ'. אריאל חזר עם סל מחוץ לקשת ועלה לדו ספרתי בשלב מוקדם בריצת 4:21 של האורחים. הקצב של הקבוצה של דני פרנקו המשיך עם קליעות של עידן זלמנסון שפתח פער דו ספרתי. קרינגטון החזיר את ירושלים קצת לעניינים, אבל הרבע הסתיים ביתרון 16:28 לתל אביב.

רבע 2:

קרינגטון, בלייזר והנקינס קלעו מהעונשין וצמצמו את הפרש, עד שג'ורדן מקריי סחט סל ועבירה והמשיך להגדיל את הפער. אונואקו שוב בלט בצבע ומתחת לטבעת, בר טימור קלע מהשלוש ודז'יקיץ' קרא לפסק זמן עם 22:37 לאורחת בלבן. המארחת עם שלושה אסיסטים בלבד ברבע וחצי ראתה את בראון מדייק מהקו ואת ונה מצמק עם שלשה יפה. רנדולף המשיך עם היכולת הנהדרת לצמק את התוצאה, אבל גינת נהנה מאסיסט של אונואקו בדרך לסל קל בצבע. הקבוצות ירדו למחצית עם יתרון שגדל לאורחת - 31:45 להפועל תל אביב.

עידן זלמנסון, שחקן הפועל תל אביב. דני מרון
היתרון המשיך לצמוח. זלמנסון מול בלייזר ושגב/דני מרון

רבע 3:

הנקינס החזיר את ירושלים עם שתי קליעות מתחת לטבעת, אך ראה את אונואקו ממשיך במשחק פנטסטי קולע בלייאפ קל. רנדולף המשיך להבריק עם סל מחוץ לקשת הוריד את ההפרש הדו ספרתי לראשונה מאז הרבע הראשון ופסק זמן של הפועל תל אביב. מהלך קבוצתי יפה שהסתיים בהטבעה של הנקינס המשיך את המומנטום של המארחת, גינת עלה לדו ספרתי בנקודות, שגב דייק מהעונשין ובלייזר קלע מחוץ לקשת כדי להוריד להפרש שש בלבד, שבע שניות לסיום הרבע, אבל הפועל תל אביב ירדה ביתרון 51:59.

רבע 4:

טימור החזיר את היתרון לדו ספרתי בעוד פעולה יפה, אבל ראה את ונה קולע פעמיים מהשלוש ומצמק לארבע בלבד בדרך לפסק זמן של פרנקו. קרינגטון דייק מהקו וחתך ל-2 בלבד בריצת 0:8 של הירושלמים. מקריי ניסה להגדיל מחדש את ההפרש, הנקינס קלע בלייאפ וההפרש שוב שתיים בלבד. רנדולף נפצע וירד מהפרקט, אבל ראה את קרינגטון קולע מהשלוש לפני סלים של גינת ששמר על הפרש מינימלי של האורחת. גם קליעות של קרינגטון בסיום לא סייעו לירושלים שרשמו הפסד שלישי ברצף - 77:80 להפועל תל אביב.

מוריס קמפ, שחקן בני הרצליה. דני מרון
ניצחון חשוב מאוד. מוריס קמפ/דני מרון

בני הרצליה - הפועל גלבוע/גליל 70:82

בני הרצליה הודחה מאירופה בשבוע שעבר עם הפסד ביתי מאכזב לפריסטרי, וכעת המטרה של מחזיקת הגביע היא לרשום הופעה נוספת במפעל הזה ולשם כך היא היתה צריכה לנצח את המשחק הזה, מה שהיא עשתה, אבל היא תצטרך לנצח גם את הפועל תל אביב החזקה במשחק השלמה. גלבוע/גליל הפכה בשבוע שעבר לקבוצה הראשונה בליגת העל שמפטרת מאמן העונה, כשנפרדה מרמי הדר אחרי 10 מחזורים, אך זה לא עזר להם להשיג ניצחון והם תקועים עדיין עמוק במקום האחרון.

הרצליה הציגה הגנה חזקה ברבע הראשון וניצחה 14:19, אך הבריחה הגדולה החלה ברבע השני עם 26 נקודות של הרצליה, שפתחה פער של 15 נקודות ממנו גלבוע החלשה לא הצליחה לחזור. מוריס קמפ המצוין הוביל את סגנית האלופה עם 17 נקודות כמעט ללא החטאה (6 מ-8), סנדי כהן הוסיף 16 וקווינטון הוקר ניווט עם 12 ו-9 אסיסטים. לונדון פראנטס הוביל מנגד עם 16, צ'אד בראון הוסיף 14 אבל פייטון וויליס נתקע על 6 בלבד וגלבוע גליל ממשיכה את פתיחת העונה הרעה מאוד שלה.

תוצאות השבת בליגת העל:

הפועל אילת - הפועל חיפה 94:79
עירוני קרית אתא - הפועל חולון 97:85

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully