וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב מפרגנת לג'רל מרטין: "יכול להיות ההבדל בין הצלחה לכישלון"

עודכן לאחרונה: 23.12.2022 / 7:04

שמחה גדולה במחנה הצהוב אחרי ניצחון החוץ על אלבה ברלין: "מראה מה אנחנו יכולים להוציא מעצמנו". הפורוורד זכה לשבחים, בקבוצה נוטים לשמור את אדאמס עד לסיום העונה ומחכים למפגש נגד ענקיות היורוליג

תיקתקנו: סיכום אירועי היום בספורט, 21.12/ספורט1

1.

המומנטום החיובי של מכבי תל אביב נמשך אמש (חמישי) עם ניצחון חוץ חשוב של הצהובים 70:83 על אלבה ברלין במסגרת המחזור ה-15 ביורוליג. מכבי עשתה צעד אחד נוסף לעבר חלום הפלייאוף שלה ושני מחזורים לסיום הסיבוב הראשון היא עומדת על מאזן של שמונה ניצחונות מול שבעה הפסדים, כולל שלושה ניצחונות בארבעת המחזורים האחרונים.

עם סיום המשחק הודו השחקנים למאות אוהדים שהגיעו לתמוך בקבוצה במשחק החוץ בברלין ולאחר מכן התפנו לשמוח בחדר ההלבשה, כשהמאמן עודד קטש מברך את השחקנים על מחצית שנייה מרשימה בה עצרה מכבי את היריבה מתחתית טבלת היורוליג על 23 נקודות בלבד.

"במשך כמעט שלושה רבעים זה הרגיש כמו עוד משחק שלא נוכל לקחת בחוץ", סיפר אחד מאנשי המועדון מברלין, "משהו השתנה ב-12 דקות האחרונות, הראינו הרבה קשיחות, הרבה לב ואופי. זה ניצחון שמראה הרבה על מה שהקבוצה הזאת יכולה להוציא מעצמה, וכל זה עדיין בסגל חסר".

ג'רל מרטין, שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
משחקו הטוב ביותר העונה. ג'רל מרטין/דני מרון

ג'רל מרטין שהצטיין עם 21 נקודות סיפר בסיום: "זה ניצחון גדול בשבילנו, הרמנו את האינטנסיביות ההגנתית, התחלנו להשיג את הריבאונדים והכל השתנה עבורנו. המאמן לוחץ עלינו לקחת את הריבאונדים בהתקפה, ולהשיג נקודות קלות, וזה הכניס אותנו למשחק. הניצחונות בחוץ שינו את המומנטום עבורנו, היה לנו קשה בתחילת העונה, אני מקווה שנוכל למשוך את זה למשחקים הבאים".

ג'יילן אדאמס הוסיף: "אני חושב שנשארנו ביחד, יש לנו תקשורת טובה, הקשבנו לתוכנית המשחק והצלחנו לצאת מזה. זה ניצחון חשוב שנחזור איתו הביתה, אבל אנחנו יודעים שדצמבר, ינואר ופברואר אלה החודשים החשובים של העונה, אנחנו לא נהיה רגועים מדי, רוצים להמשיך ולהתקדם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
לורנזו בראון, שחקן מכבי תל אביב. אינסטגרם מכבי תל אביב, אתר רשמי
המנהיג הבלתי מעורער של מכבי תל אביב. לורנזו בראון/אתר רשמי, אינסטגרם מכבי תל אביב

2.

המחצית הראשונה אמש הזכירה את המשחקים הרעים של מכבי בחוץ העונה. 47 נקודות קלעה אלבה ברלין, כולל 6 שלשות באחוזים טובים, כשחלק מהזריקות היו טובות מאוד. "אי אפשר לשחק ככה בהגנה ולנצח", אמר עודד קטש לשחקנים.

מכבי עלתה שונה לחלוטין למחצית השנייה, הראתה הרבה יותר קשיחות, מנעה את רוב הזריקות הפנויות, וגם כשטעתה המזל היה איתה. אלבה נעצרה ברבע האחרון על 2 נקודות במשך כמעט 9 וחצי דקות, ומשם כבר לא יכלה לחזור.

"כמו נגד ולנסיה, כמו בדקות רבות נגד מילאנו, אנחנו ננצח משחקים רק דרך הגנה טובה", סיפרו במועדון אמש, "גם נגד וירטוס שיחקנו הגנה טובה יותר ממה שהראינו עד לפני חודש ואנחנו נמצאים במגמת שיפור בכמעט כל האספקטים של המשחק".

עודד קטש, מאמן מכבי תל אביב. קובי אליהו
הצליח לייצב את ההגנה. עודד קטש/קובי אליהו

3.

האיש של המשחק אמש היה כאמור ג'רל מרטין. הפורוורד שהגיע השנה לצהובים קלע 21 נקודות, הוסיף 7 ריבאונדים והיה השחקן המשמעותי ביותר בדקות שבהם כמעט שום דבר אחר לא עבד לצהובים. במכבי לא מופתעים מהמשחק הטוב של מרטין שנמצא בתקופה טובה לאחרונה עם 13.3 נקודות בממוצע בשלושת משחקי היורוליג האחרונים שלו לעומת 4.6 נקודות ב-11 משחקים ראשונים של העונה.

פתיחת העונה הלא טובה של מרטין, ביחד עם פציעה שלו שמנעה ממנו לצאת לאחד ממשחקי החוץ גרמה לחלק מאנשי מכבי להתייאש ממנו, אבל ככל שחלף הזמן מודים בקבוצה הוא החל להיכנס לעניינים. "הוא מעולם לא שיחק בסגנון הזה, ואסור לשכוח את זה לרגע", סיפרו במועדון במהלך הלילה, "רואים שהוא מדביק את הפער שהיה לו בתחילת העונה, והוא נראה עכשיו בדיוק כמו מה שרצינו ממנו. סטרץ' 4 עם גוף גדול, הוא יכול להיות ההבדל שלנו בין הצלחה לכישלון העונה".

ג'יילן אדאמס, שחקן מכבי תל אביב. אינסטגרם מכבי תל אביב, אתר רשמי
גם הוא פורח לאחרונה. ג'יילן אדאמס/אתר רשמי, אינסטגרם מכבי תל אביב

4.

מי שעוד רשם משחק טוב מאוד אמש ובכלל נמצא בתקופה טובה הוא ג'יילן אדאמס. הגארד שהצטרף למכבי אחרי פתיחת העונה בעקבות הפציעה של דארן היליארד סיים את ההתמודדות עם 17 נקודות באחוזים טובים, וכנראה שהוא אוהב לשחק בגרמניה כי לפני כמה שבועות נגד באיירן מינכן הפציץ 21 נקודות בחוץ, כשבשאר המשחקים הוא קולע 3.2 נקודות בממוצע.

האופציה של מכבי תל אביב על אדאמס עד לסיום העונה תפוג בעוד שבועיים, ב-7 בינואר, ובמועדון עדיין לא דיברו עם השחקן או סוכנו על המשך העונה, כשבמכבי בסך הכל צריכים להודיע האם הוא ממשיך או לא.

הנטייה של הצהובים היא להמשיך עם אדאמס, גם לאור הפציעה של וויד בולדווין, פציעה שבמכבי לא רוצים שתחזור, ורוצים לשמור על סגל כמה שיותר מאוזן ורחב. העובדה שאדאמס רשום גם למשחקי הליגה, בניגוד לאוסטין הולינס, נותנת לו עדיפות בשלב הזה.

שיין לארקין שחקן אנאדולו אפס. Seskim Photo/MB Media, GettyImages
אמור לחזור היום מפציעה ארוכה ולשחק נגד מכבי תל אביב. שיין לארקין/GettyImages, Seskim Photo/MB Media

5.

למכבי מחכה משחק חשוב בליגה נגד הפועל גליל עליון ביום ראשון הקרוב בכפר בלום, משחק שהצהובים רוצים לנצח כדי למנוע מהפועל תל אביב לברוח בראשות הטבלה, אלא שהצהובים מסתכלים קדימה לעבר לוח המשחקים ורואים שלפניהם עומדות שתיים מהקבוצות הטובות ביורוליג עד לסוף הסיבוב הראשון.

בחמישי תגיד להיכל מנורה אלופת היורוליג אנאדולו אפס, שאמנם לא הרשימה בשני המשחקים האחרונים, אך עדיין נחשבת לקבוצה איכותית מאוד ותגיע הפעם עם שיין לארקין המצוין. שבוע לאחר מכן תצא מכבי למשחק חוץ נגד ריאל מדריד. דווקא פתיחת הסיבוב השני היא נוחה יותר עבור הצהובים, אך במכבי יודעים שכדי להימנע מלחץ מיותר, הם צריכים לשאוף לקחת לפחות אחד משני המשחקים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully