וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיאגון בפוסט חריף נגד אוהדי ריינה: "התייחסתם אליי כאל קוף"

20.12.2022 / 17:30

שחקנה שחום העור של מכבי תל אביב פרסם פוסט באינסטגרם וטען לגזענות מצד קומץ אוהדים: "אני חושש לילדים שלכם, איזה חינוך הם מקבלים"

תקציר: מכבי בני ריינה - מכבי תל אביב 2:0/ספורט 1

עם הנקודות, אבל גם עם הרבה מקום לשיפור

רגשות מעורבים במכבי תל אביב אחרי הניצחון אמש (שני) 0:2 על בני ריינה. מצד אחד מרוצים ושמחים בקבוצה מהכניסה ברגל ימין לסיבוב השני של הליגה, עם ניצחון ללא ספיגת שער במגרש חוץ לא מזמין במיוחד. מצד שני, למרות שמכבי תל אביב הבקיעה כבר בדקות הראשונות מרגלו של ערן זהבי, היא שוב לא התעלתה על עצמה, לא כבשה שער נוסף לפני ההפסקה והלכה לדקות מורטות עצבים במחצית השנייה עד שנהנתה משער עצמי של נאעל חוטבא שהבטיח את הניצחון. "בניגוד לאום אל פאחם, ידענו להבקיע ראשונים ומהר ואחרי זה היינו חייבים למצוא את השני ולחסל את המשחק", אמרו במועדון בדרך מהצפון הביתה אמש.

ולדאן איביץ' עלה אתמול עם ההרכב הכי התקפי שלו. שיחק לפרקים במערך של 3:4:3, כאשר יונתן כהן התבקש להצטרף מצד שמאל אל ערן זהבי וג'ורג'ה יובאנוביץ'. המאמן הסרבי העלה את אוסקר גלוך ליד השלישייה וביקש ממאור קנדיל לתמוך רבות בהתקפה מצד ימין, ובכל זאת מכבי תל אביב לא ייצרה מספיק מצבים לכיבוש.

פארפה גיאגון פוסט אינסטגרם. מתוך אינסטגרם, אתר רשמי
הפוסט של גיאגון/אתר רשמי, מתוך אינסטגרם

על פניו המשחק היה די נינוח ללא תקריות מיוחדות. אלא שהערב, פארפה גיאגון שחקנה שחום העור של מכבי תל אביב, פרסם פוסט חריף באינסטגרם וטען לגזענות מצד כמה מאוהדי ריינה. גיאגון כתב: "אני גאה להיות שחור ועבורי זו ברכה. אני חושש לילדים של הגזענים, איזה חינוך אתם נותנים להם. התייחסתם אליי כמו אל קוף, למרות שגם לכם יש שחקנים שחורים בקבוצה. אפילו קוף לא היה מגיב ככה".

יש לציין שבעלי ריינה סעיד באסול מיהר לעבר הנערים שנהמו כלפי פארפה והשתיק אותם מיד. כמו כן, לפני המשחק ערכה ריינה הדלקת נרות והביאה רב לטובת העניין, אך שראשי המועדון עשו את כל המאמצים להשרות אווירה טובה לפני המשחק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
דור פרץ, שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
ולאדן איביץ' יכול להתעודד. דור פרץ/ברני ארדוב

איביץ' יצא בכל זאת מרוצה מכמה שחקנים ובראשם דור פרץ. על עמדת הקשר האחורי יש תחרות ענקית במכבי תל אביב. זו העמדה עם התחלופה הכי גדולה. פעם דן גלזר, פעם אייל גולסה ואמש זה שוב היה דור פרץ שפתח כקשר האחורי וידע לבשל מצוין לזהבי את הגול הראשון אחרי פריצה לתוך הרחבה מהקו השני ומסירת רוחב בתזמון נכון, עם דיוק ועוצמה. זה עדיין לא דור פרץ שיצא לאיטליה. הוא צריך עוד להסיר מעצמו חלודה, כדי לחזור ולהיות הקשר המרכזי הכי טוב בליגת העל, אבל איביץ' יכול להתעודד אחרי משחק טוב של השחקן שלו ולקוות שבמשחקים הבאים, הוא יילך ויתקדם.

שחקנים נוספים שבלטו מבחינת מכבי תל אביב היו דריק לוקאסן ואבי ריקן שמשאירים הכול על הדשא. לוקאסן הוא היום שחקן ההגנה הכי טוב של מכבי תל אביב. ניר ביטון לא שומר על יציבות ואנריק סבוריט לא מגיע לכל משחק באותה רמת דריכות, אבל לוקאסן שהחל במגמת שיפור עוד לפני פגרת המונדיאל, חזר אחריה באותה חדות ויש לאיביץ' באנקר בשלישיית הבלמים שלו.

ריקן שהוחלף לקראת הסיום וזכה לתשואות מהאוהדים שהגיעו עד נוף הגליל על ההשקעה והמחויבות, זוכה היום למעמד גבוה אצל איביץ'. השער של זהבי התחיל מחילוץ כדור שלו ורוב המסירות שלו במשחק היו מדויקות. הוא לא איים מספיק, אבל היו למכבי תל אביב מספיק כלים בחלק הקדמי גם בלעדיו, כך שהקבוצה לא הייתה צריכה להגיע למצב שעמוק בתוך המחצית השנייה היא עדיין לא תוכל להירגע עם יתרון של יותר משער אחד. "ברור שאנחנו צריכים להשתפר, לייצר עוד מצבים ולהבקיע יותר", הודו אמש בקבוצה. "אבל זה היה ניצחון חוץ חשוב מול קבוצה שיודעת להתגונן טוב וגם לעקוץ, כך שאלה שלוש נקודות חשובות ואת השיפור צריך לראות במשחקים הבאים".

דניאל פרץ, שוער מכבי תל אביב לצד דור פרץ. ברני ארדוב
יש עוד זמן עד מכבי חיפה. דניאל פרץ/ברני ארדוב

מי ספורטאי השנה של 2022?

ליאונל מסי
קיליאן אמבפה
קארים בנזמה
סטפן קרי
ארמנד דופלנטיס
רפאל נדאל
112965 משתתפים

מי ספורטאית השנה של 2022?

בת' מיד
איגה שביונטק
סידני מקלאפלין
טובי אמוסאן
יולימאר רוחאס
אג'ה ווילסון
50192 משתתפים

שוער הקבוצה דניאל פרץ שלא הוטרד יותר מדי אבל היה במקום בשני המצבים של בני ריינה, אמר במסיבת העיתונאים אחרי המשחק: "היה חשוב מאוד לנצח. באנו אחרי הרבה זמן שלא שיחקנו בליגה ורצינו להתחיל את הסיבוב השני כמו שצריך. אין כמו לנצח ולשמור על שער נקי".

על המאבק מול מכבי חיפה והמפגש שצפוי בחודש הבא, אמר פרץ: "אנחנו מסתכלים רק על המשחק הקרוב. יש עוד הרבה זמן עד שנפגוש את מכבי חיפה".

על ההעדפות האישיות שלו במונדיאל, אמר שוער מכבי תל אביב: "אני מאוד שמח שארגנטינה זכתה במונדיאל. נהניתי מאוד מהמונדיאל הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully