וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתלבטויות של איביץ': אופי הקישור, ואנריק סבוריט

עודכן לאחרונה: 18.12.2022 / 13:35

מאמן מכבי תל אביב עשוי לפתוח עם ריקן, קניקובסקי וקשר הגנתי נוסף מול ריינה (שני, 20:15, ספורט1). הספרדי לא רשם משחק טוב בגביע ועשוי לרדת לספסל. בואטנג וחלאיילה צפויים לפתוח מנגד

תקציר ניצחונה של מכבי תל אביב 0:5 על מכבי בני ריינה/ספורט1

בני ריינה

ריינה שסיימה את הסיבוב הראשון בליגה עם הפסד ותיקו לפני פגרת המונדיאל, תנסה לעשות סנסציה נוספת עם פתיחת הסיבוב השני, אחרי שכבר גברה מוקדם יותר העונה על האלופה מכבי חיפה. בסיבוב הראשון במשחק פתיחת העונה, הובסה ריינה 5:0 על ידי הצהובים והפעם מקווים במועדון לתוצאה אחרת לגמרי.

המאמן שרון מימר יחסר את שלומי אזולאי הפצוע ואת אייזק נורטי המוצהב, אך לעומתם ישובו להרכב ריצ'רד בואטנג שהתאושש מפציעה וכן אוסמה חלאיילה, שיפגוש את הקבוצה ממנה הוא מושאל.

"אנחנו שמחים לחזור לליגה אחרי פגרה ארוכה, כי אנחנו לא רגילים לזה באמצע העונה", אמר מימר לקראת המשחק. "בסך הכל עשינו הכנה טובה, שיפרנו דברים שהיינו צריכים לשפר. אנחנו חוזרים למשחק מול קבוצה שהיא בין שתיים-שלוש הקבוצות הכי טובות בליגה. היתרון שלהם הוא ידוע, גם תקציבית, גם איכותית וגם עוצמתית וזאת קבוצה שכבשה הכי הרבה בליגה וספגה הכי מעט, כך שזה יהיה קרב לא פשוט בכלל. נצטרך לעשות כמה שפחות טעויות, וכמה שיותר להיות מחוייבים ואגרסיביים כדי לצמצם את הפערים. נבוא לעשות תוצאה טובה לקראת המשך הדרך. נבוא להשיג תוצאה טובה ולא נוותר מראש".

ריצ'רד בואטנג, שחקן בני ריינה. ברני ארדוב
חוזר. בואטנג/ברני ארדוב

מכבי תל אביב

התלבטות במכבי תל אביב לקראת המשחק מחר בכל הקשור לחוליית הקישור. ולאדן איביץ' עדיין שוקל האם לפתוח עם אוסקר גלוך כקשר התקפי או ללכת על שלישיית קישור עם אוריינטציה יותר הגנתית, בדומה למשחק החוץ שהיה לפני הפגרה מול הפועל ירושלים. איביץ' עשוי לפתוח עם אבי ריקן, גבי קניקובסקי וקשר דפנסיבי שייבחר מבין דור פרץ, אייל גולסה ודן גלזר. עוד התלבטות של המאמן היא בכל הקשור לשחקן שיתופקד באגף השמאלי. איביץ' יצטרך לבחור בין יונתן כהן לאופיר דוידזאדה. הראשון היה זה שנכנס כמחליף במחצית השנייה במקום דוידזאדה בשבוע שעבר, במשחק הגביע מול הפועל אום אל פאחם והוסיף הרבה תנופה התקפית למכבי תל אביב. כמו כן, אחרי משחק ההגנה הרע מול אום אל פאחם, עשוי איביץ' לעשות שינוי נוסף גם בשלישיית הבלמים, כאשר אנריק סבוריט שלא רשם משחק טוב עשוי לרדת לספסל.

מעבר לכך, דריק לוקאסן צפוי לפתוח אחרי שלא שיחק בגביע המדינה. במועדון מאוד רוצים לעבור את המשחק בצורה חלקה, גם מבחינה מקצועית ולא פחות חשוב בכל המישור המשמעתי. הקפטן שרן ייני דיבר על כך במסיבת העיתונאים היום וגם ראשי המועדון הזכיר מאוחר יותר שנגד הקבוצה עומד עונש על תנאי בגין קריאות גזעניות. במועדון מצפים מהקהל להתרכז בעידוד נקי לטובת הקבוצה.

עוד בוואלה

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה
אנריק סבוריט שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
יירד לספסל? סבוריט/דני מרון

לקראת המשחק, קיימו הצהובים מסיבת עיתונאים בהשתתפות המאמן ולאדן איביץ' והקפטן שרן ייני. איביץ' הבהיר שיעמוד לרשותו סגל מלא, כולל פארפה גיאגון שסבל ממחלה ודריק לוקאסן שקיבל מנוחה במשחק מול הפועל אום על פאחם. תחילה התייחס ייני לניצחון הקשה של הקבוצה בגביע המדינה. "ככל שהדרך קשה יותר בגביע, מגיעים רחוק יותר. כך זה מניסיוני. בליגה זה קצת אחרת, ואנחנו צריכים כמו לכל משחק - להראות דומיננטיות, להראות שליטה, אגרסיביות. לא צברנו מספיק נקודות בסיבוב הקודם, וצריך לשפר את זה".

על אפקט פגרת המונדיאל: "כל הקבוצות יכולות להיעזר בזה, אם הליגה לא הייתה נעצרת, אולי זה היה לטובתנו, אבל זה נתן אפשרות לנוח, לעבוד על אלמנטים טקטיים. הפקנו לא מעט מהתקופה הזאת".

ייני העביר מסר לקהל, על רקע עונש הרדיוס על תנאי שעומד נגד הקבוצה. "כדאי לא לחבל בסיכויים שלנו לשחק בבית, כי אנחנו משחקים טוב שם וזה יכול לפגוע בנו. כמובן שבלי קשר אנחנו מתנגדים לקריאות גזעניות".

ולאדן איביץ' אמר: "זה יהיה משחק שונה לחלוטין מהסיבוב הקודם. יש להם מאמן אחר, שחקנים אחרים ואנחנו לא חושבים על המשחק הוא. צריך לשחק עם כוח, עם ריכוז, אני מאמין בשחקנים שלי ויודע שהם מבינים שכל המשחקים הבאים חשובים מאוד".

על המצבים הנייחים: "זה החלק שאנחנו צריכים להשתפר בו. לא כבשנו מספיק שערים ממצבים נייחים, אולי שער אחד או שניים כל העונה. אי אפשר להיות מרוצים מזה, ואנחנו עובדים על זה וחייבים להשתפר".

לבסוף, שיתף איביץ' בתובנות שלו מהצפייה במשחקי הגביע העולמי. "שתי הנבחרות הכי טובות הגיעו לגמר. ארגנטינה כבר הראתה אופי בטורניר הזה, היא משחקת כמו קבוצה. יש להם את אחד השחקנים הכי טובים אי פעם וכולנו יודעים מה הוא עושה עם הכדור, אבל בטורניר הזה הוא עובד כמו משוגע גם ללא הכדור. מעולם לא ראיתי אותו משחק ככה. הלקח הוא שבכדורגל של ימינו, כולם חייבים לעבוד גם בהגנה. אחרת אי אפשר להצליח. יש אנשים שחושבים שאם מסי, אמבפה, ניימאר ורונאלדו ישחקו יחד, זה יכול לעבוד, אבל זה לא באמת יכול לעבוד. אי אפשר לעלות למשחק עם 10 שחקני התקפה. אנשים חושבים שזה אפשרי, אבל זה בלתי אפשרי. גם כאן יש את הבעיה הזאת לפעמים".

פארפה גיאגון, שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
חזר לכשירות. גיאגון/דני מרון

טריוויה

* בארבעת משחקי החוץ האחרונים שלה בליגה, מכבי תל אביב ניצחה והפסידה לסירוגין, ובשלושה מחמשת האחרונים לא הצליחה לכבוש.

* מכבי תל אביב היא מלכת השערים ברבע השעה האחרונה עם 11 כאלה - אחד יותר ממכבי חיפה.

* בני ריינה היא היחידה פרט להפועל חיפה שעדיין לא כבשה העונה ברבע השעה הראשונה. השער הכי מוקדם שלה היה בדקה ה-20 (ריצ'רד בואטנג בהפסד 2:1 למכבי נתניה במחזור ה-10).

* בני רינה היא מובילת ההחמצות מהנקודה הלבנה בליגת העל. שלושה בועטים שונים שלה החטיאו פנדלים, עד שגיא חדידה עשה לזה סוף בפנדל הרביעי שנשרק לזכותה העונה.

* שרון מימר ניצח את מכבי תל אביב בפעם האחרונה שאירח אותה: 1:3 כמאמן בני סכנין במחזור הפתיחה של העונה הקודמת. זה היה ניצחונו השני על הצהובים ב-15 משחקים, כשלפני כן עשה את זה עם בית"ר ירושלים (0:2 בחוץ במאי 2017).

הרכבי הקבוצות

שופט: אוהד אסולין
אצטדיון: גרין
קהל: 3250

תוצאות השבת:

הפועל תל אביב - הפועל חיפה 3:3
הפועל חדרה - הפועל ירושלים 0:0
מ.ס. אשדוד - הפועל באר שבע 1:0
בית"ר ירושלים - מכבי נתניה 3:6

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully