וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה: הפועל באר שבע ניצחה את הפועל ירושלים לראשונה בליגה

וויטינגטון (21 נק') ואפיאני (16 נק') הובילו את קבוצתם ל-61:70 מפתיע במיוחד, האורחים מהבירה קלעו שתי שלשות בלבד וספגו הפסד שני ברציפות בזירה המקומית

דווקא אחרי הניצחון המרשים על לודוויגסבורג במסגרת שלב הבתים של ליגת האלופות ביום שלישי, היום (שישי) הפועל ירושלים התארחה אצל הפועל באר שבע באולם הקונכיה במסגרת המחזור העשירי של ליגת ווינר סל וספגה שם את הפסדה השני ברציפות בזירה המקומית - 61:70 מפתיע.

הפועל ירושלים נקלעה סבלה בבירת הנגב לכל אורך המשחק בו קלעה שתי שלשות בלבד. למרות זאת הצליחה לרדת להפסקה ביתרון 32:36, אבל ברבע השלישי קלעה 5 נקודות בלבד מול 17 של באר שבע ובמהרה איבדה את הראש ואת המשחק.

ליוואי רנדולף אמנם בלט עם 21 נקודות וגם איתי שגב ואור קורנליוס הוסיפו 10 נקודות כל אחד, אבל זה היה רחוק מלהפסיק מול צמד הכוכבים המקומי גרג וויטינגטון ודייויד אפיאני שקלעו 21 ו-16 בהתאמה, והובילו את קבוצתם לניצחון קריטי שמרחיק אותה מהתחתית וגם מקרב אותה למשחקי הגביע. זהו המשחק עם הכי מעט שלשות העונה במסגרת הליגה, אחרי שגם באר שבע קלעה ארבע בלבד.

ספידי סמית', הפועל ירושלים. לירון מולדובן
נחיתה קשה אחרי הניצחון בגרמניה. סמית' ושחקני ירושלים/לירון מולדובן

כידוע, באר שבע הגיעה למפגש לאחר משחק שביעי העונה בו ספגה מעל 90 נקודות, אולם הפעם עצרה את יריבתה על 61 בלבד וניצחה את הפועל ירושלים לראשונה אי פעם במסגרת הליגה - המאזן עומד כעת על 12:1. נציין כי באר שבע כן ניצחה פעם אחת את הפועל ירושלים, בליגה הבלקנית בדצמבר 2020, אך בהחלט מדובר בניצחון היסטורי ומתוק במיוחד עבורה.

סטטיסטיקה

קלעו להפועל באר שבע: גרג וויטינגטון 21 (7 ריבאונדים), דייויד אפיאני 16 (5 אסיסטים), קאליל אחמד, נטע סגל 8 כל אחד, בן מור 7, איגור קולשוב 5, רועי פריצקי 3, חואקין שוכמן 2. כן שותף: תומר פורת

קלעו להפועל ירושלים: ליוואי רנדולף 21, איתי שגב, אור קורנליוס 10 כ"א, ברנדון בראון 9 (1 מ-7 לשלוש), ספידי סמית' 6 (6 אסיסטים, 4 איבודים), עוז בלייזר 3, מארקס מייריס 2. כן שותף: סים-סנדר ונה.

גרג וויטינגטון, הפועל באר שבע. לירון מולדובן
ניצחון היסטורי לבאר שבע. ווטינגטון/לירון מולדובן

מהלך המשחק

המארחת פתחה טוב יותר את המשחק בזכות יכולת מפתיעה של נטע סגל שחגג בצבע וגם ויטינגטון שניצל את היעדרו של הנקינס מתחת לסל. אלא שאור קורנליוס וליוואי רנדולף החזירו את ירושלים לפיגור מינימאלי של 17:16. קולשוב קלע מנגד והחטאות של ירושלים השאירו את היתרון אצל באר שבע. קולשוב עשה עבירה שטותית על ליוואי רנדולף שקלע מהקו וצימק ל-21:19 בסיום הרבע הראשון.

ההתקפה של באר שבע נתקעה ברבע השני וירושלים חזרה למשחק עם נקודות של איתי שגב וליוואי רנדולף שקלע מהקו וקבע שוויון 27. דייויד אפיאני שבר שבר בצורת ארוכה עם מהלך של סל ועבירה. עוז בלייזר חסם מנגד את קאליל אחמד ואיתי שגב החזיר את היתרון לירושלים - 32:32 כשנותרו 2:08 דקות לסיום. ליובין לקח פסק זמן, אבל בלייזר עשה עוד מהלך הגנתי כשסחט עבירה תוקף מקולשוב ולאחר מכן סחט ממנו עבירה בהתקפה והעניק לירושלים יתרון 32:34 מהקו כשקולשוב ירד לספסל עם ארבע עבירות. באר שבע המשיכה להחטיא מנגד ובלייזר, שוב הוא, סחט עבירה נוספת משוכמן והעניק לירושלים יתרון של 32:36 במחצית.

נטע סגל הפועל באר שבע. לירון מולדובן
יכולת טובה במחצית הראשונה. נטע סגל/לירון מולדובן

הפועל באר שבע קלעה את השלשה הראשונה שלה במשחק שתי דקות בתוך המחצית השנייה, כאשר אפיאני דייק בניסיון העשירי של הקבוצה וצימק ל-36:35. אחרי כמעט שלוש דקות ברבע גם הפועל ירושלים קלעה לראשונה במחצית השנייה, כאשר סמ'ת' בלייאפ קבע 35:38, אלא שעד סוף הרבע קלעה ירושלים עוד שלוש נקודות בלבד ומנגד פריצקי צלף מחוץ לקשת, וויטינגטון הפך וריצת 1:12 הובילה ל-41:49 בסוף הרבע השלישי.

הרבע הרביעי והאחרון נפתח בצורה טובה מצד האורחים שנהנו משש נקודות רצופות של שגב שהצליח לצמק את הפיגור לכדי חמש נקודות, אך קולשוב משלוש וצמד הכוכבים המקומיים אפיאני ו-וויטינגטון העלו את באר שבע ליתרון של 11 נקודות, 53:64. קורנליוס עם השלשה השנייה של הפועל ירושלים במשחק - 3:09 לסיום - ולייאפ של רנדולף הורידו את ההפרש פעם נוספת לשש נקודות, 64:58, אבל בן מור עם סל ועבירה, לביא שחטף כדור ו-וויטינגטון שדייק מהקו השיבו את היתרון המקומי ל-58:69 ודז'יקיץ' נאלץ לקחת פסק זמן בידיעה שנותרו לו 2:10 דקות כדי להציל את קבוצתו מהפסד, אך זה היה מעט מדי ומאוחר מדי. 61:70 להפועל באר שבע בסיום.

גרג וויטינגטון, הפועל באר שבע. לירון מולדובן
מהפך גדול במחצית השנייה/לירון מולדובן

במחזור הבא הפועל באר שבע תארח את עירוני נס ציונה (23.12, 13:45), בעוד הפועל ירושלים תפגוש את הפועל תל אביב (26.12, 18:00).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully