וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני הרצליה הפתיעה את מכבי תל אביב עם 93:98 בהארכה

נועלת הטבלה חזרה מפיגור ברבע האחרון וניצחה בהובלתם של קמפ (29) ובאב (26), 25 נק' של אדאמס לא הספיקו בהפסד השני העונה של הצהובים. הפועל תל אביב עלתה לפסגת הליגה אחרי שגברה 83:95 על הפועל באר שבע

המחזור ה-9 בליגת העל, שיצא לדרך אתמול (שישי) עם דרמה גדולה בניצחון של עירוני נס ציונה על הפועל ירושלים, נמשך עם מותחן נוסף בו מכבי תל אביב הפסידה לבני הרצליה ואיבדה את הפסגה להפועל תל אביב ששמרה על מאזן ביתי מושלם בליגה עם ניצחון על הפועל באר שבע.

עודד קטש, מאמן מכבי תל אביב. דני מרון
איבדו את הפסגה. קטש/דני מרון

מכבי תל אביב - בני הרצליה 98:90 (לאחר הארכה)

אתמול התבשרו הצהובים על כך שווייד בולדווין ייעדר לפחות שלושה או ארבעה שבועות בגלל פציעה שספג במשחק נגד ולנסיה בחמישי, והגארד הצטרף לאלכס פויתרס ברשימת הפצועים אחרי ששחקן הפנים נאלץ להחליט על כניסה לחדר הניתוחים בשל פציעה בידו. לאחר הבשורות הקשות מחדר ההלבשה, הצהובים עלו הערב במטרה לחזור לפסגת הטבלה אחרי הניצחון של היריבה העירונית, והופתעו מול יכולת נהדרת של מוריס קמפ (29 נק') וכריס באב (26 נק') שהביאו להארכה אחרי 85:85, כאשר בסיום הניצחון היה של נועלת הטבלה.

שמונה נקודות בפתיחה של מוריס קמפ פתחו ריצת 2:12 של מחזיקת הגביע בעונה החולפת על הצהובים. נקודות ראשונות של ג'יילן אדאמס החזירו את המארחת למשחק, ומנגד יאיר קרביץ עם לייאפ יפה הוריד את הקבוצות לפסק זמן צהוב, ממנו כריס באב חזר חם והמשיך את הריצה של הרצליה עד סיום הרבע הרע של מכבי בדרך ל-9:21 בסיום הרבע הראשון. ג'ון דיברתולומיאו דייק מחוץ לקשת בפתיחת הרבע השני, יפתח זיו הוסיף נקודות בלייאפ ומכבי חזרה עם ריצת 3:12 לעניינים במשחק. הקצב הצהוב נמשך בהובלת לורנזו בראון, גיא פניני ואדאמס שעשו ריצת 0:10 והעלו את מכבי ליתרון ראשון במשחק. קמפ צמצם אחרי עוד שלשות של אדאמס ורפי מנקו, אבל הצהובים ירדו למחצית ביתרון 39:46.

היכולת הנהדרת של מוריס קמפ המשיכה עם הטבעה בתחילת הרבע השלישי וצמצום להפרש שלוש בלבד מהצהובים. דארן היליארד ודיברתולומיאו קלעו מהשלוש והשאירו את היתרון בצד הביתי לאורך כל הרבע. רומן סורקין דייק מהעונשין והעלה את מכבי ליתרון דו ספרתי בפעם הראשונה הערב, אבל שלשה של באב הורידה את הקבוצות בהפרש חמש בלבד לקראת הרבע האחרון. קווינטון הוקר פתח עם סל מחוץ לקשת, סורקין הוסיף מהקו והמגמה של ההפרש המינימלי המשיכה ברבע הרביעי. קמפ קלע מהעונשין וראה ריבאונד הגנתי רע של קבוצתו שהצהובים לא ניצלו וקראו לפסק זמן. היליארד המשיך להיות מושלם מהשלוש והגדיל את ההפרש לזכות הצהובים, לפני סל מחוץ לקשת של באב ועוד אחד של סנדי כהן בדרך לשוויון פחות מחצי דקה לסיום שנשמר בדרך להארכה עם 85:85.

מוריס קמפ, שחקן בני הרצליה. דני מרון
ערב עצום של הפורוורד. קמפ/דני מרון

אדאמס המשיך עם היכולת הנפלאה שלו והעלה את הצהובים ליתרון מוקדם בהארכה, לפני שבאב קלע מהשלוש והעלה את הרצליה ליתרון ראשון מאז המחצית הראשונה. הטבעה אדירה של סנדי כהן העלתה את האורחים ליתרון שיא מאז הרבע השני עם 90:95 ופסק זמן צהוב. גמבל המשיך את הריצה של האורחים ובסיום בני הרצליה עם ניצחון עצום בהארכה - 93:98.

קלעו למכבי תל אביב: ג'יילן אדאמס 25 (5 אס'), דארן היליארד 15 (5 ריב'), רומן סורקין 14, ג'רל מרטין 9 (6 ריב'), לורנזו בראון 7, גיא פניני וג'ון דיברתולומיאו 6 כ"א, רפי מנקו 5 (5 ריב'), ג'וש ניבו (9 ריב'), יפתח זיו וג'ייק כהן 2 כ"א.

קלעו לבני הרצליה: מוריס קמפ 29 (6 ריב'), כריס באב 26 (7 אס' ו-4 ריב'), ג'וליאן גמבל 15 (8 ריב'), קווינטון 11 (8 אס'), סנדי כהן 10 (9 ריב'), עודד ברנדווין 3, יאיר קרביץ ובירם פאיה 2 כ"א. גיא ארטמן שותף ולא קלע.

מאמן הפועל תל אביב דני פרנקו עם שחקן הקבוצה עידן זלמנסון. קובי אליהו
שמרה על מאזן ביתי מושלם. פרנקו וזלמנסון/קובי אליהו

הפועל תל אביב - הפועל באר שבע 83:95

אחרי ההפסד להמבורג טאוורס ביורוקאפ השבוע, הפועל תל אביב חזרה לליגה ושמרה על מאזן מושלם עם ניצחון ביתי על הפועל באר שבע. צ'ינאנו אונוואקו (20 נק' ו-9 ריב') ותומר גינת (16 נק' ו-7 ריב') הובילו את קלעי המארחת למקום הראשון בטבלה זמנית עד משחקה של מכבי תל אביב בהמשך הערב. לפני שריקת הפתיחה, הקהל התל אביבי הציג שלט לזכרו של יצחק קלפטר ז"ל שנפטר ביום חמישי.

צ'ינאנו אונואקו הטביע בקלות פעמיים, היה חתום על שש הנקודות הראשונות במשחק ואילץ את האורחת לקחת פסק זמן מהיר, אחרי פחות מדקה וחצי. גרג וויטינגטון החזיר את באר שבע ל-12:12, אבל ג'ייקובן בראון ותומר גינת החזירו את היתרון, וקסבייר מנפורד חתם את הרבע הראשון עם 18:27. שלשות של אדם אריאל ובר טימור יצרו בריחה של המארחת בדרך ליתרון שיא של 10 נקודות באמצע הרבע השני. קליעות של קאליל אחמד מהעונשין, דייויד אפיאני מהצבע ובן מור צימקו ל-50:37 עבור האורחים מהדרום, אבל ארבע נקודות רצופות של צ'ינאנו אונואקו הגדילו את ההפרש של הפועל תל אביב והורידו אותה למחצית ביתרון 37:54.

האורחים מבאר שבע ניסו לחזור בפתיחת החצי השני עם נקודות נהדרות של גרג וויטינגטון בצבע, אבל אונואקו המשיך במשחק נפלא ויחד עם מנפורד העלה את שחקניו של דני פרנקו ליתרון שיא של 20 נקודות. חואקין שוכמן ואיגור קולשוב קלעו מחוץ לקשת וצמצו ל-72:61, לפני שש נקודות רצופות של עידו זלמנסון שהגדיל מחדש את ההפרש של הקבוצה הביתית בדרך ל-63:81 עם הירידה לקראת הרבע האחרון. אחרי שתיים וחצי דקות ללא סל שדה, שוכמן קלע בלייאפ לצד האדום, ואחרי ארבע וחצי דקות ללא סל שדה של הקבוצה התל אביבית, בראון שמר על הפרש דו ספרתי עם סל ועבירה. וויטינגטון דייק מהשלוש וחתך את ההפרש בחצי ל-10 עשר דקה וחצי לסיום, אבל זה לא הספיק והפועל תל אביב הגדילה את היתרון עד הסיום בדרך לניצחון נוסף - 83:95.

קלעו להפועל תל אביב: צ'ינאנו אונואקו 20 (9 ריב'), תומר גינת (7 ריב') וקסבייר מנפורד (5 אס') 16, בר טימור 14, עידן זלמנסון 10 (5 ריב'), אדם אריאל 7, ג'יי. פי טוקוטו וג'ייקובן בראון (9 אס') 5, גיל בני 2. אייל הראל, אילי דולינסקי ונבות ינאי שותפו ולא קלעו.

קלעו להפועל באר שבע: קאליל אחמד 18, גרג וויטינגטון 17 (6 ריב'), חואקין שוכמן (50% מהשלוש) 13, בן מור (8 ריב') 12, איגור קולשוב ודייויד אפיאני 8 כ"א, רועי פריצקי 4, נטע סגל 3 (5 אס'). בן אייזנהארט, רון ציפר, תומר פורת ואריק אדרי שותפו ולא קלעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully