וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שתי הארכות: 87:96 אדיר לנס ציונה על הפועל ירושלים

הכתומים המשיכו בפתיחת העונה המופלאה ועצרו את הדהירה של האדומים. ביוקנן התפוצץ, קופר התקרב לטריפל דאבל, הנקינס עם דאבל דאבל מפלצתי שלא הספיק

עירוני נס ציונה בקרב צמרת? הכתומים הפתיעו רבים עם פתיחת העונה הנהדרת שלהם, והיום (שישי) במחזור התשיעי הוכיחו שהם לגמרי שייכים לחלק העליון של הטבלה עם 87:96 על הפועל ירושלים אחרי שתי הארכות. המשחק עמד בסימן הפרשת הגופייה של טל דן שפרש בקיץ האחרון, והגרסה הנוכחית של נס ציונה בהחלט עשתה כבוד לגדול סמלי המועדון. הפועל ירושלים לעומת זאת ראתה רצף של שמונה ניצחונות בכל המסגרות נעצר, למרות יכולת נהדרת של קאדין קרינגטון ודאבל דאבל מפלצתי של זאק הנקינס.

אחרי הטקס המרגש לכבוד הקפטן לשעבר, קרב הצמרת החל עם הרבה אמוציות ושחקני שתי הקבוצות אף נקלעו לעימות ברבע השני. קרינגטון הוביל את הירושלמים ליתרון בהפסקה, אך יכולת אדירה של שאק ביוקנן, במיוחד ברבע השלישי, השאירה את המארחת בתמונה.

ברבע האחרון היתרון עבר מצד לצד בכל רגע, והדרמה הגיעה לשיאה בשניות האחרונות. האורחת איבדה את הכדור בצורה רשלנית בשניות הסיום, ג'רום מיינסי השתלט על ריבאונד התקפה אחרי החטאה, סחט עבירה מספידי סמית' והלך לקו בשנייה האחרונה בפיגור נקודה. הסנטר הכתום קלע רק את הזריקה הראשונה והקבוצות הלכו להארכה ראשונה.

די ג'יי קופר שהיה רחוק ריבאונד אחד מטריפל דאבל היה יכול להכריע את ההארכה הראשונה, אך החטיא וחמש הדקות הנוספות הסתיימו ב-4:4 - הולכים להארכה השנייה. את ההזדמנות השלישית שלה נס ציונה לקחה בשתי ידיים. הקבוצה של אלעד חסין קלעה את כל עשר הנקודות הראשונות, לירושלים נגמר האוויר והם לא הצליחו לחזור. נס ציונה עוקפת את ירושלים בטבלה עם מאזן 2:6, בעוד ירושלים יורדת ל-3:6.

שאק ביוקנן הוביל עם 28 נקודות, טייל ביי הוסיף 24 ו-11 ריבאונדים, קופר התקרב לטריפל דאבל עם 13 נקודות, 19 אסיסטים ו-9 ריבאונדים. גם מיינסי הוסיף דאבל דאבל של 15 נקודות ו-10 כדורים חוזרים. הנקינס להט מנגד עם 18 נקודות ו-17 ריבאונדים, 27 נקודות של קרינגטון לא הספיקו.

קלעו לנס ציונה: שאק ביוקנן 28, טיילר ביי 24 (11 ריבאונדים), ג'רום מיינסי 15 (10 ריבאונדים), די ג'יי קופר 13 (19 אסיסטים, 9 ריבאונדים), גולן גוט 8, סי ג'יי וויליאמס 5, תומר לוינסון 3. שותפו ולא קלעו: רז אדם, עמית אהרוני

קלעו להפועל ירושלים: קאדין קרינגטון 27, זאק הנקינס 18 (17 ריבאונדים), ליוואי רנדולף 14, ספידי סמית' 11 (9 אסיסטים), עוז בלייזר 10, מארקס מייריס 4, אור קורנליוס 3. שותף ולא קלע: איתי שגב

די ג'יי קופר, שחקן עירוני נס ציונה. לירון מולדובן
ניצחון מרשים. קופר/לירון מולדובן
טל דן. לירון מולדובן
אגדה כתומה. טל דן/לירון מולדובן
עירוני נס ציונה מפרישה את הגופיה של טל דן. לירון מולדובן
הראשון שזוכה לכבוד. הפרשת הגופייה של טל דן בנס ציונה/לירון מולדובן

מהלך המשחק

רבע 1: המארחת פתחה נהדר ושלשות של שאק ביוקנן ודי ג'יי קופר העלו אותה ל-4:8. זאק הנקינס הפך, אך שני אלי הופים מרהיבים של הכתומים השיבו לצד הביתי את היתרון. שני סלים של קאדין קרינגטון, כולל שלשה מהפינה על הבאזר, קבעו 20:20 בסיום הרבע.

מארקס מייריס, שחקן הפועל ירושלים. לירון מולדובן
שוויון אחרי עשר דקות. מייריס/לירון מולדובן

רבע 2: קרינגטון המשיך מאיפה שעצר, עם שלשה, אך תומר לוינסון הגיב מחוץ לקשת. בשלב זה הרוחות התלהטו, ולאחר עימות שכלל שחקנים משתי הקבוצות היו אלה טיילר ביי ואור קורנליוס שספגו עבירות טכניות. הירושלמים נכנסו לקצב ועוז בלייזר העלה אותם ל-27:35 עם שתי שלשות רצופות. נס ציונה עצרה את הסחף וחמש נקודות של גולן גוט הקטינו ל-37:35. סמית' קלע משלוש, הנקינס סיים התקפה מתפרצת בדאנק מהדהד שקבע 37:42. שחקניו של אלעד חסין לא הצליחו לצמק, וירושלים ירדה להפסקה ביתרון 39:46.

עימות בין שחקני עירוני נס ציונה לשחקני הפועל ירושלים. לירון מולדובן
חם בלב המושבה. עימות בין שחקני ירושלים לנס ציונה/לירון מולדובן

רבע 3: ביוקנן קלע שמונה נקודות רצופות עבור הכתומים, כולל שתי פעולות של סל ועבירה, וצימק ל-48:47. סמית' וקורנליוס קלעו שלשות שפתחו פער, הנקינס סיים בצבע והעלה את האורחת ל-54:61. ביוקנן הסתבך בהתקפה האחרונה, אך קלע שלשה משוגעת על הבאזר שעצרה את המומנטום הירושלמי. אחרי שלושה רבעים - 57:63 לאורחת.

שאק ביוקנן, שחקן עירוני נס ציונה. לירון מולדובן
לוהט בכתום. ביוקנן/לירון מולדובן
זאק הנקינס, שחקן הפועל ירושלים. לירון מולדובן
דאבל דאבל. הנקינס/לירון מולדובן

רבע 4: סי ג'יי וויליאמס פתח את הרבע האחרון עם שלשה כתומה, סל נהדר של קרינגטון קבע 62:67 אדום. שלשה של ביי ושני סלים של ג'רום מיינסי קבעו שוויון 69:69 ואלכסנדר דז'יקיץ' הזעיק פסק זמן. הנקינס שבר שוויון, ואחרי שתי דקות מלאות בהחטאות קבע קרינגטון 69:73.

גוט צימק עם שלשה, סל של ביוקנן הפך, אך סמית' קבע 74:75 אדום שכנותרו עוד 38 שניות. ביוקנן החטיא מקרוב, מיינסי סחט עבירה אחרי ריבאונד התקפה והפך ל-75:76 כתום. ירושלים לא התאיישה, וסל של קרינגטון בחדירה קבעה 76:77 כשנותרו עוד 14 שניות. ביוקנן החטיא שלשה, אך איבוד כדור רשלני של ירושלים במסירה של סמית' לקורנליוס נתנו לנס ציונה הזדמנות נוספת כשנותרו עוד פחות מחמש שניות. ביי החטיא, מיינסי לקח את הריבאונד וסחט עבירה מסמית' בדרך לקו העונשין. מיינסי דייק רק בזריקה הראשונה, ושתי הקבוצות נכנסו להארכה ב-77:77.

ג'רום מיינסי, שחקן עירוני נס ציונה. לירון מולדובן
הזריקה המכריעה שלא נכנסה. מיינסי על קו העונשין/לירון מולדובן
ליוואי רנדולף, שחקן הפועל ירושלים. לירון מולדובן
דרמת ענק. רנדולף/לירון מולדובן
טיילר ביי, שחקן עירוני נס ציונה. לירון מולדובן
הכתומים חגגו בהארכה השנייה. ביי/לירון מולדובן

הארכה: קרינגטון קלע שלשה אדירה בתחילת ההארכה, קופר צימק ל-80:79 והגיע לדאבל דאבל. קופר השווה שתי דקות לסיום, אך גם החטיא על הבאזר ושתי הקבוצות הלכו להארכה שנייה בשוויון 81:81.

הארכה 2: הכתומים פתחו נהדר את ההארכה השנייה. אלי הופ לביוקנן וסל של מיינסי קבעו 81:88. בלייזר קלע את הנקודות הראשונות של ירושלים בהארכה השנייה אך זה היה מאוחר מדי. שלשה של ביי סגרה סיפור ונס ציונה חגגה עם 87:96.

משחקי המחזור התשיעי:

הפועל תל אביב - הפועל באר שבע (שבת, 17:30)
מכבי תל אביב - בני הרצליה (ראשון, 19:20)
הפועל חיפה - הפועל גלבוע/גליל (ראשון, 19:00)
עירוני קרית אתא - הפועל גליל עליון (ראשון, 20:00)
הפועל חולון - הפועל אילת (ראשון, 20:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully