וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גברים בשחור: מכבי תל אביב ברחה ברבע האחרון ל-68:84 על ולנסיה

הספרדים חזרו ברבע השלישי, אך הקבוצה של קטש, עם מדים בצבע שחור, שייטה לקראת הסיום לניצחון נוח. 15 לבראון, 11 להיליארד ששב מהשעייה, פציעת בולדווין העיבה על החגיגה

לפחות לערב אחד, מכבי תל אביב הצליחה להוריד במעט את מפלס הלחץ אחרי המשבר במשחקי החוץ ביורוליג. הצהובים, שחנכו את המדים השחורים החדשים שלהם, חזרו הערב (חמישי) לבית החם ביד אליהו ולא ממש התקשו בדר ל-68:84 על ולנסיה ששם אותם במאזן 6:6 במפעל האירופי.

המשחק היווה סימן להתחלה חדשה, ולא רק בגלל המדים, אלא גם עבור דארן היליארד. האמריקאי שחזר מהשעייה הציג את אחד ממשחקיו הטובים ביותר מאז שהצטרף הקיץ, ו-11 הנקודות שלו הוכיחו לעודד קטש שיש לו מקום ברוטציה. הדאגה הגיעה מכיוונו של ווייד בולדווין, שבסיום הרבע השלישי החזיק את שריר הירך האחורי בו סבל ממתיחה, ירד לספסל ולא חזר ברבע האחרון. הוא ככל הנראה ייעדר מספר שבועות.

ההתמודדות החלה רע מאוד מבחינה התקפית עבור שתי הקבוצות, אך ברבע השני המארחת התעוררה ועלתה ליתרון דו ספרתי. המומנטום המשיך גם לתחילת הרבע השלישי, אך דווקא כאשר היתרון עלה ל-14 נקודות, הספרדים חזרו לפתע והורידו לשתיים בלבד.

מכבי תל אביב סיימה טוב את הרבע השלישי, וברבע האחרון הסתדרה גם לבולדווין ולא איפשרה לספרדים לחזור פעם נוספת. לורנזו בראון הוביל עם 15 נקודות, היליארד תרם 11 ובונזי קולסון הוסיף 10. בצד השני בלט צ'אבי לופס ארוסטגי עם 15.

קלעו למכבי תל אביב: לורנזו בראון 15, דארן היליארד 11, בונזי קולסון 10, ווייד בולדווין 9, ג'וש ניבו וג'ייק כהן 8 כ"א, רומן סורקין 7, ג'ון דיברתולומיאו ואוסטין הולינס 6 כ"א, ג'רל מרטין 4. שותף ולא קלע: ג'יילן אדאמס.

קלעו לוולנסיה: צ'אבי לופס ארוסטגי 15, ויקטור קלאבר 13, בויאן דובלייביץ' 11, ג'ארד הרפר וז'אסייל ריברו 7 כ"א, ג'יימס ווב 5, קלמן פרפליץ' וג'ונה ראדבו 4 כ"א, קייל אלכסנדר 2. שותפו ולא קלעו: חיימה פראדייה, גיים פרננדו.

דארן היליארד, שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
חוזר לעצמו. היליארד/דני מרון
לורנזו בראון, שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
מכבי תל אביב חזרה לחייך. בראון/דני מרון
ווייד בולדווין, שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
סיבה לדאגה. בולדווין/דני מרון

מהלך המשחק

רבע 1: מכבי תל אביב עלתה בחמישייה עם לורנזו בראון, ווייד בולדווין, בונזי קולסון, ג'רל מרטין וג'וש ניבו. בוולנסיה עלו בויאן דובלייביץ', חיימה פראדייה, ג'יימס ווב, צ'אבי לופס ארוסטגי וג'ארד הארפר.

מכבי תל אביב לא ניצלה שני ריבאונדים בהתקפה בדקה הראשונה, אך חדירה ודאנק של בולדווין בהמשך קבעו 0:2. האורחת השכילה לנצל את הריבאונד שלה בהתקפה ולופס ארוסטגי העניש מרחוק, גם הארפר קלע מחוץ לקשת בדרך ל-4:8. לאחר מכן יצאה המארחת לריצת 0:9, כאשר שלשות של המחליפים ג'ון דיברתולומיאו ואוסטין הולינס קבע 8:13. בסיום הרבע, 10:15 למכבי תל אביב.

דארן היליארד, שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
חזר מהשעייה. היליארד/דני מרון
ג'וש ניבו, שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
חוגג בצבע. ניבו/דני מרון

רבע 2: בולדווין פתח את הרבע עם סל שדה, קולסון הוסיף אחרי ריבאונד התקפה בדרך ל-11:19. ויקטור קלאבר צלף מחוץ לקשת, בולדווין הרים את ניבו לאלי הופ, ג'ייק כהן קלע שלשה מהפינה וזה כבר יתרון דו ספרתי ראשון - 16:26.

דארן היליארד עלה לפרקט לראשונה מאז חזר מהשעייה, אך במהרה ראה את קלאבר קולע עוד שלשה ששלחה את הקבוצות לפסק זמן. המארחת ובעיקר ניבו חזרו נהדר, כאשר שני ריחופים של הסנטר ודאנק של מרטין קבעו 21:32. בולדווין קלע שלשה, אך בדיקת השופטים גילתה שהזריקה הייתה אחרי הבאזר - 27:35 למכבי תל אביב בהפסקה.

ווייד בולדווין, שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
סל על הבאזר לא נחשב. בולדווין/דני מרון
בויאן דובלייביץ', שחקן ולנסיה. דני מרון
הספרדים נגסו בהפרש. דובלייביץ'/דני מרון

רבע 3: שלשה של בולדווין קבעה הפרש שיא של 14, אך מאז ולנסיה רצה 0:6 וצמצמה ל-41:33. הרצף נקטע עם אסיסט חכם של בולדווין להיליארד, שהשלים מהלך של שלוש נקודות עם סל ועבירה. קולסון צלף מבחוץ, לופס ארוסטגי הגיב והפך לראשון משתי הקבוצות שמגיע למספר נקודות דו ספרתי.

הקאמבק המשיך עם קלמן פרפליץ', שצלף מחוץ לקשת והקטין את ההפרש לשתי נקודות בלבד - 49:47. לאחר מכן הגיע רגע מדאיג מאוד עבור המארחת כאשר בולדווין החזיק את שריר הירך האחורי וירד בפתאומיות לספסל. כזכור, בולדווין החמיץ את המשחקים האחרונים בשל מתיחה באותו המקום. היליארד קלע וחתם את הרבע ב-47:53 למכבי תל אביב.

שחקני מכבי תל אביב דארן היליארד, ווייד בולדווין, בונזי קולסון. דני מרון
מתעורר. היליארד עם בולדווין וקולסון/דני מרון
ווייד בולדווין, שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
מדאיג את הצהובים. בולדווין/דני מרון

רבע 4: היליארד המשיך מאיפה שעצר עם שלשה, חמש נקודות רצופות של בראון החזירו את היתרון הדו ספרתי - 54:65. הספרדים איבדו את הראש, סורקין חתם ריצת 0:9 וקבע 58:76. דיברתולומיאו קינח את החגיגה עם שלשה, ווב הגיב מאותו הטווח ומכבי תל אביב ניצחה 68:84.

ניקולה וויצ'יץ'. דני מרון
אגדת יורוליג. וויצ'יץ'/דני מרון
ניקולה וויצ'יץ', דיאן בודירוגה. דני מרון
זכה לכבוד מנשיא היורוליג. וויצ'יץ' עם בודירוגה/דני מרון
דיאן בודירוגה, ניקולה וויצ'יץ', שמעון מזרחי, אודי רקנאטי. דני מרון
השחקן התשיעי ברשימה. וויצ'יץ' עם בודירוגה, שמעון מזרחי ואודי רקנאטי/דני מרון

לפני המשחק נערך טקס לכבוד ניקולה וויצ'יץ', שהפך לשחקן העבר התשיעי שנכנס לרשימת "אגדות היורוליג". בטקס הוקרנו ברכות משמעון מזרחי, דיוויד בלאט, שרונאס יאסיקביצ'יוס, אנתוני פארקר, דרק שארפ, עומרי כספי ודני אבדיה. מכבי תל אביב עלתה לראשונה עם הגופיות השחורות שחנכה השבוע, ובהיכל גם נחנכה קוביית מסכים חדשה בעלות של כ-3 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully