וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטני גריינר שוחררה מהכלא הרוסי בעסקת חילופי אסירים

8.12.2022 / 15:17

הכדורסלנית שנעצרה בשדה התעופה עם שמן קנאביס בתיק תשוב לארצות הברית. הרוסים מקבלים בתמורה את מי שכונה "סוחר המוות". ביידן: "שוחחתי איתה, היא בדרך הביתה"

תשעה חודשים לאחר שנעצרה בשדה התעופה במוסקבה כשבתיקה האישי שמן קנאביס, הכדורסלנית האמריקאית בריטני גריינר שוחררה מהכלא הרוסי במסגרת חילופי אסירים ותשוב לארצות הברית. העסקה בין המדינות היא של שבוי אחד בתמורה לאחר, כאשר הרוסים יקבלו בחזרה את ויקטור בוט, מי שכונה "סוחר המוות".

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן סיפר: "שוחחתי לפני מספר רגעים עם בריטני גריינר. היא בטוחה, היא על המטוס בדרך הביתה". לאחר מכן בהצהרה לבית הלבן הוסיף הנשיא: "עבדנו בשביל היום הזה הרבה זמן. לא הפסקנו לפעול לשחרורה, החודשים האחרונים היו גיהנום עבורה ועבור משפחתו. אנשים מכל המדינה שמעו את הסיפור שלה, קיוו לשחרורה ועמדו לצידה בתקופה הנוראית הזו, וזה היה חשוב עבור המשפחה שלה. היא במצב רוח טוב וחשה הקלה מכך שהיא חוזרת הביתה. היא בזבזה חודשים רבים וחוותה טראומה, היא מקווה צריכה את הזמן והמקום בשביל להתאושש ממה שחוותה".

במסגרת המשא ומתן ניסו האמריקאים לשחרר את איש חיל הים לשעבר פול ווילאן, שעצור ברוסיה בחשד לריגול, אך ללא הצלחה. ביידן אמר בנאומו: "מעולם לא שכחנו את בריטני. לא שכחנו גם את ווילאן שנמצא ברוסיה מסיבה לא מוצדקת. זו לא הייתה בחירה של איזה אמריקאי להחזיר הביתה. לצערי, מסיבות שאינן לגיטימיות, רוסיה מתייחסת לפרשת ווילאן אחרת מגריינר. למרות שעוד לא הצלחנו לשחרר אותו, אנחנו לא מוותרים ולעולם לא נוותר".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן עם רעייתה של גריינר

הכדורסלנית שיחקה משנת 2014 בקבוצת יקטרינבורג הרוסית, במקבלי לקריירת ה-WNBA המרשימה שלה במדי פיניקס מרקורי (העונות באירופה ובארצות הברית אינן חופפות כך ששחקניות המשחקות בשתי קבוצות הינה תופעה נפוצה). בית המשפט הרוסי גזר עליה תשע שנות מאסר בפועל.

"סוחר המוות" הרוסי, הלוא הוא ויקטור בוט, הינו סוחר נשק שנעצר בתאילנד ב-2008 לפני שהוסגר לארצות הברית, שם הורשע בהברחת נשק למורדים בקולומביה שישמש נגד אזרחים אמריקאיים. ב-2012, באוט שנשפט בניו יורק נידון ל-25 שנות מאסר

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

לברון ג'יימס: "במקום גריינר הייתי חושב 'האם אני בכלל רוצה לחזור?'"
"בריטני גריינר מקבלת יחס מועדף כי היא מיליונרית שחורה ולסבית"
"מכיר את פוטין": האם דניס רודמן סייע לשחרר את בריטני גריינר?

רבים בארצות הברית פירשו את מעצרה של גריינר כפוליטי, כשברקע הסנקציות שהטיל הממשל האמריקאי על רוסיה בעקבות הפלישה לאוקראינה ועוד לפני כן המתיחות רבת השנים בין המעצמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully