וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בריטני גריינר מקבלת יחס מועדף כי היא מיליונרית שחורה ולסבית"

הטיפול של ממשל ביידן בכדורסלנית שעצורה ברוסיה, מרתיח את הימין השמרני בארה"ב: "אמריקאים אחרים נרקבים בבתי כלא ברחבי העולם"

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 12.7/ספורט1

מעצרה של בריטני גריינר הפך כבר מזמן לעניין פוליטי שמתקשר ליחסי ארה"ב-רוסיה, אבל מעכיר כעת גם את הקרקע בפוליטיקה האמריקאית.

שחקנית הכדורסל האמריקאית, אחת הטובות בעולם, נעצרה במרץ האחרון בשדה תעופה במוסקבה לאחר שבתיקה נמצא משאף עם שמן קנאביס. הוא מואשמת בהחזקת סמים ונתונה מאז במעצר. משפטה החל בתחילת יולי ובשבוע שעבר גריינר בת ה-31 הודתה באשמה וסייגה: "אבל לא עשיתי זאת בכוונה, לא התכוונתי לעבור על החוק".

בינתיים קרוביה של גריינר מפעילים לובי תקשורתי ופוליטי בארה"ב כדי לסייע לשחרורה והנשיא ג'ו ביידן הצהיר שהוא יעשה מאמצים לסייע. הדברים הללו יצרו סערה גדולה בגלל שברחבי העולם ישנם עצורים אמריקאים נוספים שלא זוכים ליחס דומה.

בריטני גריינר, כדורסלנית WNBA, בשימוע בבית משפט רוסי. KIRILL KUDRYAVTSEV/AFP, GettyImages
"היא לא אסירה פוליטית כמו שמנסים לצייר". בריטני גריינר/GettyImages, KIRILL KUDRYAVTSEV/AFP

אחת הטענות המרכזיות נוגעת לפול וילן שכלוא ברוסיה באשמת ריגול. האמריקאי ששירת בעבר בצבא האמריקאי ולאחר מכן עבד במשטרה, נעצר ברוסיה ב-2018 ואחרי כשנתיים נגזרו עליו 16 שנות מאסר. משפחתו הרגישה כל הזמן שממשלת ארה"ב לא עושה מספיק כדי להביא לשחרורו ורתחה כשביידן העניק יחס מלטף לגריינר.

באתר The Washington Free Beacon שמזוהה עם הימין השמרני, כתבו ביממה האחרונה: "מובן שזה סיפור קשה, אבל גרינר היא לא אסירה פוליטית כמו שמנסים לצייר הנשיא ג'ו ביידן וסגניתו, קמאלה האריס. למפלגה הדמוקרטית אסור תחת שום נסיבות, לעשות העדפה פוליטית רק בגלל שהאסירה היא ספורטאית לסבית שחורה - בטח לא להעדיף אותה על פני אסירים אמריקאים אחרים שהושארו להירקב בבתי כלא ברחבי העולם".

עוד הוסיפו באתר: "גם אם החוקים ברוסיה מחמירים מאוד בכל הנוגע לסמים, גריינר הודתה באשמה ולכן לא ברור מדוע ביידן והאריס הפכו את הטיפול במקרה שלה ליותר חשוב מאז זה של פול ווילן למשל. הם אפילו לא מנסים להסתיר שהיא מקבלת יחס מועדף מהממשל בגלל שהיא מיליונרית שחורה ולסבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully