וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תסכול במכבי תל אביב: "נצטער על ההפסד הזה, הכוכב לא קבוצת פלייאוף"

25.11.2022 / 6:55

אחרי הפסד בבלגרד וכשהם עדיין ללא ניצחון חוץ, הצהובים מאוכזבים, מחכים להיליארד, מפרגנים לסורקין ויודעים שלבולדווין חלק גדול בהפסד. אדאמס יעזוב בעוד חודש?

1. אכזבה גדולה במכבי תל אביב אחרי ההפסד אתמול (חמישי) 69:68 לכוכב האדום בלגרד בסרביה. הצהובים רשמו את הפסד היורוליג הרביעי שלהם בארבעה משחקים מחוץ להיכל מנורה, והתדרדרו למאזן של חמישה ניצחונות מול חמישה הפסדים, במרכז הטבלה, כשהם מפספסים הזדמנות לעשות שוב צעד לעבר הצמרת.

אחרי 10 דקות חלשות הגנתיות, בהן ספגה 27 נקודות, החלה מכבי תל אביב לשמור טוב בהרבה. היא עצרה את הכוכב האדום על 10 נקודות ב-13 דקות הבאות, אך התקפית הייתה רחוקה מלהרשים, כשמלבד לורנזו בראון ורומן סורקין שסיימו עם 23 ו-16 נקודות בהתאמה, אף שחקן אחר לא מתפקד התקפית. עד שמכבי הצליחה לחזור, השכילו שחקני הכוכב לברוח, וקאמבק ונסף בהובלת בראון ברגעי ההכרעה נעצר עם החטאה של הגארד לשלוש על הבאזר.

"זה הפסד קשה, הייתה נקודה לקראת סיום המשחק שהכריעה אותו שבהם לא קלענו כמה זריקות נוחות והם קלעו את הזריקות הללו", סיכם ג'וש ניבו שקלע 10 נקודות, רובן ברבע האחרון, "הייתה פה אווירה נהדרת למשחק כדורסל, תמיד כיף לשחק באווירה כזאת".

אוסטין הולינס הוסיף: "נלחמנו בסיום המשחק כדי לחזור, הורדנו את ההפרש לנקודה אחת בלבד. צריך לתת להם קרדיט, הם קלעו זריקות גדולות, עשו מהלכים כדי לנצח את המשחק. הדברים לא הלכו לכיוון שלנו, לא הצלחנו להפוך את זה. רצינו מאוד לנצח, נחזור הביתה נראה וידאו ונתקן את הדברים. האווירה כאן היא תמיד מיוחדת, שיחקתי כאן ואני יודע מה האווירה כאן, זה נותן לקבוצה הביתית את הזריקת עידוד כמו שאנחנו מקבלים בבית".

מכבי נחתה בשעות הלילה המאוחרות בתל אביב ותחל בסוף השבוע את ההכנות לקראת משחק הליגה נגד הפועל ירושלים ביום ראשון (20:15).

שחקן מכבי תל אביב לורנזו בראון. האתר הרשמי של הכוכב האדום, אתר רשמי
סחב את מכבי על הגב, זה לא הספיק. בראון/אתר רשמי, האתר הרשמי של הכוכב האדום

2. האכזבה במכבי תל אביב מההפסד אתמול היא גדולה משתי סיבות. הסיבה הראשונה היא הרצון של הצהובים לרשום סוף סוף ניצחון חוץ שיעצור את רצף האכזבות מחוץ להיכל מנורה. הסיבה השנייה היא העובדה כי הכוכב האדום לא נחשבת לאחת מאריות היבשת, ומשחק חוץ נגדה הוא בהחלט משחק שמכבי יכולה לנצח.

"לא שיחקנו נגד קבוצה גדולה, ממש לא", אמר אחד מאנשי הקבוצה במהלך הערב, "הכוכב האדום היא לא קבוצת פלייאוף, ואנחנו נצטער על ההפסד הזה כמו שהצטערנו על ההפסד לפרטיזן. שיחקנו משחק חלש, רצינו מאוד, אבל בין הרצון לבין הביצוע היה פער גדול".

המאמן עודד קטש סיפר מספר פעמים לפני משחקי החוץ העונה כי לקבוצה קיימת בעיה של הבאת אנרגיות אותם הם מקבלים מהקהל בהיכל מנורה, ולא מצליחים לייצר את אותה אנרגיה גם במשחקי החוץ. עם זאת, קשה לפטור את שחקני מכבי בהיעדר אנרגיות כסיבה מרכזית להפסדים, ואפשר להצביע על הבעיות המקצועיות, כמו על ערב קליעה חלש נוסף, כשמלבד לורנזו בראון קולעים השחקנים שתי שלשות בלבד מ-14 ניסיונות.

שחקן הכוכב האדום בלגרד בן בנטיל מול שחקן מכבי תל אביב ווייד בולדווין. האתר הרשמי של הכוכב האדום, אתר רשמי
משחק חלש לגארד. בולדווין מול בנטיל/אתר רשמי, האתר הרשמי של הכוכב האדום

3. אחרי תקופה טובה רשם וויד בולדווין משחק חלש מאוד. הגארד סיפק 6 נקודות ב-3 מ-11 מהשדה, איבד 6 כדורים, אך הנתון אולי המשמעותי ביותר לגביו הוא כמות הדקות בערב כל כך חלש - 30 דקות ו-42 שניות. בתחילת הרבע הרביעי בחר עודד קטש ללכת להרכב ללא בולדווין כשכבר היה ברור שהוא מחוץ למשחק, אך החזיר אותו ברגעי ההכרעה, ובהתקפה משמעותית חצי דקה לסיום הוא איבד כדור בצורה רשלנית מה שגרם למכבי להגיע לאחר מכן לזריקה קשה מאוד כדי לנסות ולנצח את המשחק.

במכבי הסבירו כי כמו במקרה של לורנזו בראון, קטש הולך עם הכוכבים שלו גם בערבים פחות טובים, ולכן בחר להחזיר את בולדווין שעליו הוא סומך אל המגרש. יחד עם זאת, העובדה כי בולדווין הוביל את הכדור במהלך האחרון ולא בראון הייתה טעות.

במכבי עוד ציינו כי בולדווין התקשה לתפקד במשחק מבחינה מקצועית וכי "קצת קשה לו לנער משחקים לא טובים במהלך המשחק", לפי אחד מאנשי המועדון, "הוא שחקן מצוין, אבל לפעמים מכריח דברים או לצד השני, לוקח פחות מדי על עצמו. עם הזמן הוא ימצא את האיזון בתוך הקבוצה".

דארן היליארד, מכבי תל אביב. אודי ציטיאט
מכבי מחכה שיופיע. היליארד/אודי ציטיאט

4. אם למכבי אין חשש גדול בכל הנוגע לבולדווין, כמו במשחקים החלשים של בראון, הדבר לא זהה לגבי דארן היליארד וג'יילן אדאמס. הראשון הגיע להיכל מנורה בקול תרועה רמה, היה אמור להפוך לאחד השחקנים המרכזיים בעונה הנוכחית, אלא שאז נפצע, נעדר לכחודש, ועם חזרתו מתקשה למצוא את עצמו. אתמול פתח שוב בחמישייה אבל לא קלע גם כשהיה לבד לגמרי.

"אנחנו צריכים את דארן, אין ספק", הודה בכיר במערכת במהלך השבוע האחרון. במכבי בטוחים כי היליארד עוד יחזור לעצמו ולא מפעילים עליו לחץ, יחד עם זאת מודים כי: "חסר לנו עוד בן אדם שיקח על עצמו במשחקים מהסוג הזה, ויכולת טובה שלו אמש יכלה לסדר לנו את הניצחון".

אדאמס מנגד לא הצליח להיכנס לתוך המערכת של מכבי, מלבד משחק אחד טוב בליגה, והעובדה שאוסטין הולינס קונה לעצמו עוד ועוד הזדמנויות דרך ההגנה הופכת את החיים שלו ליותר קשים. לאדאמס ולמכבי אופציית יציאה בעוד כחודש מחוזהו, ואם מעמדו בתוך הקבוצה לא ישתפר משמעותית, תיתכן פרידה ביוזמת אחד הצדדים.

שחקן מכבי תל אביב ג'יילן אדאמס. דני מרון
יעזוב בעוד חודש? אדאמס/דני מרון

5. מלבד ההופעה הנהדרת של לורנזו בראון, מי שעוד סיפק משחק מצוין היה רומן סורקין שרשם שיא קריירה ביורוליג עם 16 נקודות, אליהם הוסיף 6 ריבאונדים. סורקין שיחק 24 דקות, הכי הרבה חוץ מבראון ובולדווין, היה אקטיבי מאוד והוכיח שהדקות שהוא מקבל הן בזכות ולא בחסד.

כפי שפרסמנו לפני כחודש, במכבי מתכננים לסגור את הארכת חוזהו של סורקין עוד לפני סיום העונה הנוכחית ולא להיגרר עמו לקיץ. בקבוצה בטוחים כי לא תהיה בעיה להשאירו למספר שנים בצהוב, ומקבלים פידבק חיובי גם מהשחקן וסביבתו על שביעות הרצון בהתקדמות שלו בתוך הקבוצה גם ביורוליג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully