וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקני איראן מחו ולא שרו בהמנון, הארי קיין עלה ללא סרט הגאווה

עודכן לאחרונה: 21.11.2022 / 18:24

המחאה נגד משטר האייטולות הגיעה גם למונדיאל, בוז צורם להמנון מיציעי אוהדי איראן. אנגליה, גרמניה, בלגיה, ויילס, שוויץ ודנמרק הוציאו הודעה משותפת שהקפטנים לא ילבשו את צבעי הגאווה על הסרט, על רקע החשש שיספגו כרטיסים צהובים: "זו החלטה חסרת תקדים של פיפ"א"

דיווח של שליח וואלה! ספורט לקטאר, פז חסדאי, אחרי אנגליה - איראן/צילום: פז חסדאי. עריכת וידאו: טל רזניק

משחק הפתיחה של בית ב' במונדיאל מפגיש היום (שני) את אנגליה ואיראן, למפגש שהוא הרבה יותר מכדורגל, אך הדרמות החלו עוד לפני שריקת הפתיחה. כצפוי, שחקני נבחרת איראן הצטרפו למחאות נגד משטרת האייטולות במדינה ולא שרו את ההמנון הלאומי לפני הפתיחה. בנוסף, בוז צורם נשמע מעשרות אלפי האוהדים האיראנים ביציעים למשמע ההמנון של עצמם, כחלק מהמחאה.

כזכור, מחאת החיג'אב שמסעירה את איראן בחודשים האחרונים והוציאה מאות אלפים לרחובות בדרישה לשחרור העם מהשלטון החשוך של משמרות המהפכה סחפה אחריה גם את בכירי כדורגלני העבר של המדינה, כולל עלי דאי ועלי כרימי, שיצאו בגלוי נגד האייתולות. בחודש האחרון הצטרפו למחאה גם כמה מנבחרות איראן בענפים השונים - נבחרות הכדורסל והכדוריד שסירבו לשיר את ההמנון לפני משחקיהן, ונבחרת כדורגל החופים ששחקניה חגגו כיבוש שערים בתנועת גזירת שיער - אחד הסמלים של המחאה.

בצד האנגלי, לאחר התלבטויות רבות וחשש מסנקציות, החליט הארי קיין שלא לעלות לכר הדשא עם סרט קפטן בצבעי הגאווה והכיתוב "אהבה אחת", במחאה ברורה נגד היחס לקהילת הלהט"ב בקטאר. בפיפ"א הבהירו שכל קפטן שיעשה כך יקבל כרטיס צהוב, מה שגרם גם לאנגליה לשוב בה מהתכנית המקורית.

אבל לא רק אנגליה. הלחץ של פיפ"א הכריע גם את יתר הנבחרות: בדומה לקיין, גם גם הקפטנים של גרמניה, ויילס, שוויץ ודנמרק יוותרו על האקט המחאתי, שכשם שכבר הודיעה נבחרת הולנד שיעשה וירג'יל ואן דייק. על כן, אף נבחרת לא תעלה לכר הדשא עם סרט קפטן בצבעי הגאווה.

שחקני נבחרת איראן. Amir kheirkhah, GettyImages
לא מוכנים לשיר. שחקני איראן/GettyImages, Amir kheirkhah
אוהדי נבחרת איראן מוחים נגד המשטר. Robbie Jay Barratt, GettyImages
לא שותקים גם במונדיאל. אוהדי איראן/GettyImages, Robbie Jay Barratt

"פיפ"א הבהירה לנו בצורה מאוד ברורה שתפעיל סנקציות אם הקפטנים יעלו עם סרטי מחאה", אמרו חלק מהנבחרות בהצהרה משותפת. "כהתאחדויות, אנחנו לא יכולים לשים את השחקנים שלנו במצב בו הם עלולים להיענש ולספוג כרטיסים, ולכן ביקשנו מהקפטנים שלנו שלא לענוד את הסרטים הללו במשחקי הגביע העולמי. היינו מוכנים לשלם את הקנסות הרגילים על הפרה של נהלי תלבושות, אבל אנחנו לא מוכנים לאפשרות של ספיגת כרטיסים, או אפילו השעיה. אנחנו מתוסכלים מאוד מהחלטת פיפ"א, שהיא חסרת תקדים. כתבנו לפיפ"א כבר בספטמבר, ולא קיבלנו תשובה. השחקנים והמאמנים מאוכזבים. נמשיך להראות את התמיכה שלנו בדרכים אחרות".

מחאה שאנגליה כן ביצעה היא כריעת ברך לפני שריקת הפתיחה, כשם שעשתה ברוב משחקיהם הקודמים, כמסר נגד גזענות וחוסר צדק בעולם.

הארי קיין שחקן נבחרת אנגליה במחאה של כריעת ברך. Robbie Jay Barratt, GettyImages
הסתפק בכריעת ברך. קיין/GettyImages, Robbie Jay Barratt
הארי קיין שחקן נבחרת אנגליה עם סרט הקפטן. Robbie Jay Barratt, GettyImages
וככה נראה סרט הקפטן שלו. קיין/GettyImages, Robbie Jay Barratt

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully