וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הוא עשה מעל ומעבר": קיירי אירווינג צפוי לחזור ביום ראשון

ז'ק ווהן חושש, דוראנט נלהב וראש הליגה למניעת השמצה העביר לנטס מסרים - אך עדיין לא נפגש עם הרכז: "מקווה שיפנה אלי"

סיכום אירועי היום בספורט, 18.11/ספורט1

על פי דיווחים בארצות הברית, קיירי אירווינג יחזור לשחק ביום ראשון, כשברוקלין תפגוש את ממפיס. הרכז שהושעה על ידי ברוקלין מחמישה משחקים והחמיץ שלושה נוספים בשל ההתבטאויות המפוקפקות שלו השלים בשבועיים האחרונים חלק מהדרישות של הנטס, וכעת הכל ערוך ומוכן לקראת שובו לפרקט. לפי שאמס צ'ראניה, "מקורות הקרובים לנטס ולליגה טוענים כי שני הצדדים מרוצים ממה שאירווינג עשה בתהליך הזה, בעיקר מהפגישות עם כמה מנהיגי קהילות. לטענת אחד המקורות, אירווינג עשה מעל ומעבר ממה שנדרש ממנו".

כזכור, הנטס הציבו לאירווינג שישה תנאים עד שיוכל לחזור לשחק: ראשית נדרש להתייצב מול המצלמות, להתנצל פומבית על הסרט שקידם ברשתות החברתיות ואף לגנות את התכנים שהוא מציג. שנית, יידרש לתרום לא פחות מחצי מיליון דולר לארגונים הפועלים נגד גילויי שנאה. לאחר מכן יצטרך להעביר לקבוצה או לגורמים נוספים הדרכות בנושא אנטישמיות ורגישות לסביבה, ובשלב הבא יידרש להיפגש עם בכירים בליגה נגד השמצה, ועם בכירים בקהילה היהודית בארצות הברית. בשלב האחרון, אירווינג יידרש להיפגש עם בעלי ברוקלין ג'ו צאי כדי להלבין איתו את העניינים.

"כמובן שיש חוסר בהירות", הודה ז'ק ווהן, שנכנס לנעליו של סטיב נאש רגע לפני שכל הפרשה התפוצצה. "הגישה שלי היא פשוט לאמן ולהמשיך הלאה. לשחק יחד כקבוצה, וזה הולך להמשיך". קווין דוראנט הוסיף: "זה מרגש בשביל כולם. קיירי חסר לנו, הנוכחות שלו על הפרקט חסרה לנו. לא דיברתי איתו מאז שיצאנו למסע משחקי החוץ, אבל אנחנו כבר מחכים לחזרתו. הוא בלי ספק יעניק לנו את הניצוץ שאנחנו צריכים".

קיירי אירווינג, ברוקלין נטס. רויטרס
בקרוב שוב על הפרקט. אירווינג/רויטרס

ג'ונתן גרינבלט, העומד בראש הליגה למניעת השמצה, טען בריאיון ל"ניו יורק טיימס" שאיריווינג עדיין לא פנה אליו. לטענתו, ניסה להעביר לראשי הנטס מסרים לגבי פגישה עתידית, אך עדיין לא ברור אם וכאשר אחת כזו אכן תיערך. רגע לפני שהושעה, אירווינג הודיע כי יתרום חצי מיליון דולר לליגה למניעת השמצה, אולם גרינבלט דחה את התרומה לאחר שכוכב ה-NBA סירב להכחיש את הדברים האנטישמים שהופיעו בסרטון המדובר.

גרינבלט דווקא כן נפגש עם אביו של אירווינג ועם אמו המאמצת: "הם הקשיבו, היה שם המון כבוד. המצב הזה מאוד הכאיב אביו. רוב האנשים איתם נפגשתי אמרו לי שהם לא שמעו את קיירי מעולם מביע דעות אנטישמיות. לא דיברתי איתו, אז אני לא יודע האם הוא בכלל צפה בסרט, או כמה הוא מבין את תוכנו. אני עדיין מקווה להצליח לדבר איתו. הנטס ביקשו ממני שמות של מנהיגי קהילה ונתתי להם, חשבתי שזה יועיל לקיירי להיפגש עם כמה מנהיגים יהודים, אולי איתי, אבל הוא לא חייב, ואנחנו לא אלה שמחליטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully