וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אלוהים לא רצה" שישבור שיא, אבל וושינגטון מזהה את "המהפך של דני אבדיה"

עודכן לאחרונה: 14.11.2022 / 9:25

הישראלי ממשיך לגלות שיפור בהתקפה, מאמן וושינגטון מרוצה משינוי הגישה שלו, גם החברים שלו לקבוצה מחמיאים, ואבדיה "פשוט נהנה". גם את הפאשלה עם שיא הקריירה הוא ינצל לטובה

סיכום אירועי היום בספורט, 14.11/ספורט1

אין ספק שקריסטפס פורזינגיס הוא המוציא לפועל העיקרי של וושינגטון ברצף ארבעת הניצחונות שלה, אבל בקבוצה שואבים עידוד מהיכולת של דני אבדיה, ובבירה מחמיאים: "הוא מתחיל לשנות תפקיד". אבדיה קלע הלילה (בין ראשון לשני) 21 נקודות והשווה את שיא הקריירה שלו, כשעזר לוויזארדס לגבור 92:102 על ממפיס. מי שנחשב לשחקן למשימות הגנתיות, מתחיל בימים האחרונים להיכנס לקצב גם בצד השני של המגרש, וממחיש מה הקבוצה ציפתה ממנו וקיוותה לקבל ממנו כשבחרה בו בדראפט.

"אני מרגיש חזק מבחינה נפשית, ואני רוצה להמשיך להיות מוכן, תמיד להאמין בעצמך זה הדבר הכי חשוב", אמר אבדיה לאחר המשחק. "אני נהנה מהדרך, אני נהנה מהתהליך. החברים שלי לקבוצה נהנו ממני, אז אני שמח".

דני אבדיה מוצג עם עלייתו למגרש, וושינגטון ווזיאדס. רויטרס
מתחיל להיכנס לקצב, עכשיו צריך רק יציבות. אבדיה/רויטרס

הביטחון העצמי שחזר לו היה חשוב עבור אבדיה. הוא החל את העונה כשחקן חמישייה והבחירה הראשונה של המאמן ווס אנסלד ג'וניור בעמדת הסמול פורוורד, אך מצא את עצמו על הספסל בעקבות יכולת התקפית חלשה.

אבדיה, 21, בעונתו השלישית ב-NBA, קלע רק ב-41.4 אחוז מהשדה במהלך חודש אוקטובר. גם תחילת נובמבר לא הייתה טובה מבחינתו, עם ארבעה משחקים רצופים שבהם קלע חמש נקודות או פחות. אבל הישראלי הצליח להרים את עצמו ולהתאושש, עם שלושה משחקים רצופים חיוביים שכללו מספר דו ספרתי של נקודות: 12 מול דאלאס, 13 מול יוטה והלילה 21 מול ממפיס.

דני אבדיה, שחקן וושינגטון וויזארדס מעל ממפיס גריזליס. רויטרס
ממשיך להיות חשוב בהגנה, אבל לא רק. אבדיה/רויטרס

21 הנקודות השוו את שיא הקריירה שלו, שאותו קבע במרץ של העונה שעברה מול דטרויט. "כפי שכולם יודעים, הייתי רחוק נקודה אחת משיא קריירה היום", אמר אבדיה מחויך בסיום, "החטאתי שתי זריקות עונשין ואמרתי לאחד מהחבר'ה שאלוהים עדיין לא נתן לי את זה. זה אומר שהוא רצה שאשאר צנוע, הוא רצה שאמשיך לעבוד ואני חושב שבגלל זה לא שברתי את השיא. אבל אני שמח עם הניצחון קודם כל, ופשוט מקווה להמשיך ככה".

מול ממפיס הוא קלע ב-50 אחוז מהשדה (8 מ-16) כולל 4 מ-7 מהשלוש. הוא פתח בצורה אגרסיבית, מה שמראה שהוא צובר ביטחון ככל שהעונה מתקדמת, אולי גם כתוצאה מההיעדרות של בראדלי ביל והפוזשנים שהתפנו. גם מאמן וושינגטון מזהה שינוי אצל אבדיה.

"אני חושב שאצל דני זה עניין של הלך רוח", אמר אנסלד ג'וניור, "ראינו לפעמים שהוא ממש יורד על עצמו, ודיברנו בדיוק על המנטליות הזו של 'להיכשל מהר'. אם אתה עושה טעויות, זה קורה, אבל אתה לא יכול להיתקע על זה... אני חושב שלפעמים הוא, וגם שחקנים אחרים, נתקעים על הטעויות האלה וזה משפיע על המהלך הבא. אני חושב שאתה פשוט צריך לשים את זה בצד, ללמוד מזה משהו ולהמשיך הלאה".

בין אם זה יהיה על הספסל או כשחקן חמישייה, אבדיה רוצה להמשיך במומנטום. על פי כתב NBC, "ההגנה שלו הייתה עקבית ויעילה לאורך כל העונה, ועכשיו עם השיפור שלו בהתקפה שלו, הוא מראה איך הוא יכול להיות איום כפול שיכול להשפיע על הקבוצה בשני צדי המגרש".

דני אבדיה, שחקן וושינגטון וויזארדס מעל ממפיס גריזליס. GettyImages
פתיחה אגרסיבית, שסימלה את המגמה. אבדיה/GettyImages

"אני רק מנסה להישאר אגרסיבי בהגנה ובהתקפה", אמר אבדיה אחרי הניצחון. "קודם כל, המטרה העיקרית שלי היא לעזור לקבוצה הגנתית כמה שאני יכול, גם בריבאונד וגם בשמירה על השחקן הטוב ביותר של היריבה... פשוט להתחיל להיות אגרסיבי בהתקפה. להשתמש בגוף שלי, להשתמש בגובה שלי, ופשוט ליצור לפעמים גם לאחרים. אני נהנה מזה, ואני פשוט הולך עם הזרם, אני מניח".

גם מונטה מוריס החמיא לאבדיה. "זה רק עניין של ביטחון אצלו", אמר, "כשיש לך ביטחון, וכשיש לך גם ככה יכולות כדורסל, זה רק ייקח את הכישרון שלך לרמה אחרת. אני חושב שבמשחקים האחרונים הוא עושה צעד קדימה עם הקליעת שלו. הוא לא מהסס. הוא קולע את הזריקות שלו, וממשיך לתת גם את ההגנה שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully