וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שומר הראש של לבנדובסקי פוטר בגלל שהיה חבר בכנופייה נאו נאצית

אחרי שלושה ימים סוערים ועמוסים בדיווחים, המאבטח שנשכר על ידי ההתאחדות הפולנית עבור החלוץ, לא ייצא למונדיאל בקטאר

קליפ סיכום היום בספורט, 11.11/ספורט1

ההתאחדות לכדורגל של פולין החליטה לפטר את שומר הראש ששכרה עבור רוברט לבנדובסקי אחרי שהתברר שהוא היה חבר בכנופייה נאו נאצית. דומיניק ג. המכונה "גרוצ'ה" (כך על פי התקשורת בפולין), היה איש האבטחה שהוצמד ללבנדובסקי בכל פעם שהנבחרת התכנסה בחודשים האחרונים. הוא היה אמור לצאת למונדיאל בקטאר, אבל פוטר אחרי כמה ימים סוערים.

ביום רביעי נחשף בתקשורת הפולנית שאותו "גרוצ'ה" הוא עבריין מורשע, עם עבר בכנופייה נאו נאצית שעסקה בין היתר גם בשידול לזנות. החשיפה גרמה לסערה, אבל כשההתאחדות לכדורגל קיימה מסיבת עיתונאים ביום רביעי, הנוכחים סירבו להתייחס לפרשה. דובר ההתאחדות אף הודיע על איסור גורף להעלות שאלות בנושא.

רוברט לבנדובסקי, שחקן נבחרת פולין. DIRK WAEM/BELGA MAG/AFP, GettyImages
יועצו הפנה את העיתונאים להתאחדות. לבנדובסקי/GettyImages, DIRK WAEM/BELGA MAG/AFP

מאז החשיפה, כלי תקשורת בפולין החלו לקבל חומרים ועדויות מאנשים שהכירו את "גרוצ'ה". הפרסומים התאספו ואתמול יו"ר ההתאחדות, צ'זארי קולשה שבר שתיקה ולקח אחריות על שכירתו של אותו אדם. עוד הוסיף כמובן, שלא ידע על עברו. קולשה המשיך ואמר שלא מדובר במאבטח, אלא במישהו ש"מסייע בצד הלוגיסטי ומאוד אהוב על מאמן הנבחרת והשחקנים".

חברו הקרוב ויועצו של לבנדובסקי, תומאש זאוויסלאק, הוציא הודעה בשמו של החלוץ: "רוברט לא ישתתף בדיון על אנשים שנשכרו על ידי ההתאחדות לכדורגל של פולין. התפקיד שלו הוא לשחק. הטיפול בעניין נתון בידי ההתאחדות בלבד והיא זו שאליה צריך להפנות שאלות".

פולין תפתח את דרכה במונדיאל עם משחק נגד מקסיקו (22.11), תמשיך נגד ערב הסעודית (26.11), ותסיים מול ארגנטינה (30.11).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully