וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במכבי תל אביב מודים: "כולם היו במתח, זה יותר מניצחון רגיל"

9.11.2022 / 6:15

הימים הלחוצים בקרית שלום, התסכול מכמות ההחמצות במחצית הראשונה והפעולות שעשו איביץ' ויצחקי מאחורי הקלעים כדי לחזור ולנצח. מכבי תל אביב חזרה לשמוח, אבל ברור לה שיש עוד הרבה עבודה

תקציר: הפועל ירושלים - מכבי תל אביב 3:0/ספורט1

משחק מול הפועל ירושלים, הגם שהוא משחק חוץ, לא אמור להיות מוקש בעונה של קבוצה שרוצה לזכות באליפות. אבל למשחק אמש (שלישי) בטדי הגיעה מכבי תל אביב כשהיא עם הגב אל הקיר, אולי אפילו על סף התהום. ההפסד להפועל באר שבע והתיקו ביתרון מספרי מול נס ציונה, הן תוצאות שיכולות לקרות בעונה. אבל כשהן התווספו להפסד מול מכבי חיפה, לתיקו מול אשדוד ולניצחון הדחוק בסכנין, כדור השלג הלך וגדל ואיים להפוך להיות הרבה יותר ממשבר.

אלה היו ימים לא קלים בקרית שלום מאז התיקו בשבת מול ניר ברקוביץ' ושחקניו. לפני עשרה ימים מכבי תל אביב הייתה ראשונה בטבלה עם סיכוי טוב להגיע לטרנר ולחסל את הפועל באר שבע, ואז הגיע אובדן חמש הנקודות בשני המשחקים, מסיבות העיתונאים של ולאדן איביץ' שלא הוסיפו שקט, ועם כל המטען הזה עלתה הקבוצה לירושלים אתמול בבוקר למשחק שאין ממנו דרך חזרה כי מכבי חיפה לא מחכה לה. "אפשר לשחק אותה כאילו היינו רגועים, אבל כולם היו במתח", הודה שחקן בקבוצה אמש. "הציפייה ממכבי תל אביב ובצדק היא לזכייה באליפות ואחרי שני המשחקים האחרונים, כולם הרגישו את האחריות הגדולה שיש עליהם. הניצחון הזה הוא יותר מניצחון רגיל ומי שממעיט בחשיבות שלו, לא מבין כלום". גורם נוסף בקבוצה אמר אמש: "יש משחקים בעונה שהם כמו צמתים שצריך לעבור. זה היה המשחק הזה".

ג'ורג'ה יובאנוביץ', ערן זהבי, אבי ריקן שחקני מכבי תל אביב חוגגים. דני מרון
צומת קריטי בעונה. מכבי תל אביב חוגגת/דני מרון

המשחק הסתיים בניצחון של 0:3, אבל עד הגול הראשון של ג'ורג'ה יובאנוביץ' הכל היה נעול, בדיוק כמו מול נס ציונה. "בטח שהיה תסכול גדול במחצית הראשונה עד שהגיע הגול של ג'ורג'ה", אמרו בקבוצה בלילה. "אתה שואל את עצמך כמה מצבים כבר צריך כדי לכבוש, והתסריט של המשחק מול נס ציונה עבר בראש".

גם במחצית השנייה היו עוד מחשבות אצל השחקנים על התסריט של שער שוויון, אבל ערן זהבי, שרשם כמה החמצות במחצית הראשונה, איפס את הרגל וכבש שער נהדר ממרחק בכדור חופשי. מי שעזר לו לסדר את הנתיב לכדור המתוחכם היה אבי ריקן שהיתל בחומה של הפועל ירושלים. ריקן פתח אתמול ונתן לאיביץ' הרבה מהניסיון והמנהיגות שלו. הוא רץ הרבה, היה מאוד אחראי במשחק שלו וסיייע לגבי קניקובסקי במעברים מהגנה להתקפה. "מי שכבר הספיד את אבי ריקן, קיבל אותו בגדול והבין כמה הנוכחות של שחקנים מהסוג שלו חשובה", אמרו אמש בקבוצה.

מאחור היה דריק לוקאסן בעוד ערב שקט ובטוח. צמד המשחקים מול הפועל באר שבע וסקציה נס ציונה, הבליט את הבלם שגם אתמול היה מצוין. ממצב בו הוא לא נספר, הפך לוקאסן לבאנקר והיום הוא האיש הכי חשוב בהגנת מכבי תל אביב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אבי ריקן שחקן מכבי תל אביב לפני אווקה אשטה שחקן הפועל ירושלים. דני מרון
שוב הספידו אותו מוקדם מדי? אבי ריקן אתמול/דני מרון

איביץ' היה חסר סבלנות בריאיון אחרי המשחק, אבל זה נובע גם מההבנה שלו כי שגה כשהיה מאוד פתוח עם התקשורת במסיבות העיתונאים האחרונות. הסרבי הבין כי הפתיחות שלו וההסברים הכנים שסיפק, פגעו בו ולכן היה הרבה יותר מכונס בתוך עצמו וענה בקצרה. איביץ' היה בימים האחרונים בקשר מאוד צמוד למנהל המקצועי ברק יצחקי והשניים פעלו יחד כדי לטפל בליקויים המקצועיים אבל גם באלה שגלשו מחוץ לכר הדשא.

בשקט שמאפיין אותו, דאג יצחקי לתת ביטחון וגב למערכת ולשדר רוגע כשהכל היה מאוד לחוץ סביב הקבוצה ובתוכה. בשלושת הימים האחרונים נערכו הרבה שיחות עם שחקנים בהן הועברו הרבה מסרים של חוזק וביטחון בכדי לנטרל הבעיות שהצטברו בשבוע שעבר.

הריאיון העצבני של איביץ'

צפו: מאמן מכבי תל אביב ולאדן איביץ' עצבני בריאיון שאחרי המשחק/ספורט1

כעת נותר למכבי תל אביב המשחק בשבת בבלומפילד מול הפועל חיפה והוא יוציא את הקבוצה לפגרת המונדיאל, ממנה תחזור הקבוצה למשחק הגביע מול הפועל אום אל פאחם. דן גלזר יעדר בשבת והוא ככל הנראה קרע את שריר הירך האחורי אתמול. "צריך לקחת את האנרגיות הטובות הללו ליכולת טובה מול הפועל חיפה", אמרו אמש בקבוצה. "לקחת שלוש נקודות ולצאת לפגרה ברוח אחרת מזו שהייתה כאן בשבוע שעבר".

המחזור בליגת העל יושלם הערב (רביעי) עם ארבעה משחקים נוספים:
סקציה נס ציונה - בני ריינה
הפועל באר שבע - הפועל חדרה
הפועל תל אביב - בית"ר ירושלים
הפועל חיפה - מכבי חיפה

מכבי תל אביב תארח במחזור הבא את הפועל חיפה בבלומפילד (שבת, 19:30, ספורט3).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully