וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנגנם סטייל משלו: קים מין-ג'ה פורח בנאפולי

8.11.2022 / 13:30

הוא הבלם הקוריאני המשמעותי הראשון באירופה, ואחרי שהשכיח לחלוטין את קוליבאלי בעורף של נאפולי שדוהרת בפסגה באיטליה וגרם לסעיף שחרור של 50 מיליון יורו להיראות כמו בדיחה, הוא מתכונן לאמלל את רונאלדו במונדיאל

תיקתקנו: סיכום אירועי היום בספורט, 8.11/ספורט1

לפני שנתיים, כאשר חיפשה טוטנהאם בלם חדש, המליץ יונג מין סון על עמיתו לנבחרת, קים מין-ג'ה. ההנהלה בחנה את האופציה, אבל לא רצתה להשקיע סכום משמעותי בבחור ששיחק אז בבייג'ינג גואן הסינית. קים נחשב לחתול בשק בגלל שלא התנסה כלל באירופה, לא השתתף באף טורניר משמעותי, וחוץ מזה - מי שמע בכלל על בלמים קוריאנים?

לאורך ההיסטוריה, הכוכבים מדרום קוריאה היו זריזים, טכניים ולוחמניים. צ'ה בום קון היה סקורר נפלא בבונדסליגה בשנות ה-80', פארק ג'י-סונג היה בלתי נלאה במרכז המגרש במנצ'סטר יונייטד, טוטנהאם עצמה אהבה מאוד את לי יונג-פיו שחרש את הקו השמאלי שלה בתחילת המילניום, ואז הגיע גם סון עצמו בדרך לקבע את מעמדו כקוריאני הגדול בכל הזמנים. חלוצים, קשרים ושחקני אגף מתקבלים בטבעיות, אבל קוריאה ממש לא מזוהה עם שחקני הגנה גבוהים וחסונים. למעשה, הבלם האחורי הטוב בתולדות המדינה, ואולי בהיסטוריה האסיאתית כולה, בכלל לא הגיע לאירופה. הונג מיונג-בו היה שחקן אלגנטי שניווט את המשחק מאחור, השתתף בשלושה מונדיאלים וענד את סרט הקפטן בטורניר הביתי ב-2002, אבל את הקריירה בילה בקוריאה, ביפן, ולבסוף גם בלוס אנג'לס גלאקסי. ביבשת הישנה לא ממש הסתכלו לכיוונו.

אז טוטנהאם ויתרה בזמנו על קים, אבל עכשיו היא מצטערת על כך מאוד, ובקיץ האחרון כבר הפסידה בתחרות עליו. בהנהלה אפילו התנצלו אישית בפני סון, כי העצה שלו היתה שווה זהב. הקוריאני עושה בימים אלה חיים משוגעים לגמרי בנאפולי, מנהיג את העורף של המובילה האיטלקית, ונותן הצגות ברמה כה גבוהה שסעיף השחרור בגובה 50 מיליון יורו מרגיש כמו בדיחה במונחי השוק הנוכחי. אם התרנגולים ינסו להחתימו בקיץ הבא, הסיכויים שלהם לא נראים מזהירים לאור העניין הרב מצד מנצ'סטר יונייטד, יובנטוס וקבוצות נוספות שצפויות להצטרף למרדף אחרי שחקן שעשוי בכלל להעדיף להישאר בדרום איטליה וללבוש את חולצת התכלת.

קים מין-ג'ה שחקן נאפולי. Chris Ricco, GettyImages
עוצמתי לא פחות מקוליבאלי. קים מין-ג'ה/GettyImages, Chris Ricco

כי נאפולי תפורה עליו. קים נולד וגדל בטיונגיונג, עיר על חופה הדרומי של קוריאה, המוקפת בים משלושה כיוונים, ומכונה בשל כך "נאפולי הקוריאנית". בילדותו, הוא ראה מודל לחיקוי בפאביו קנבארו, בלם יליד נאפולי, ושמח מאוד בשבילו כאשר הניף כקפטן איטליה את גביע העולם ב-2006. ההצעה מקבוצתו של לוצ'אנו ספאלטי הרגישה לו נכונה מאוד בקיץ, כי הובטח לו מקום קבוע בהרכב, והאתגר היה עצום - להחליף את קאלידו קוליבאלי שנמכר לצ'לסי תמורת כ-40 מיליון יורו. קים הוחתם מפנרבחצ'ה תמורת 18 מיליון בלבד, ואחרי משחקים ספורים בלבד הבינו במועדון שזה עשוי להיות שדרוג סנסציוני - כי הקוריאני עוצמתי לא פחות, מרוכז יותר, לא עושה טעויות כלל, ובאופן מפתיע אף מהיר יותר מהסנגלי-צרפתי.

היה רק צריך קצת מזל כדי לעשות את הצעד הראשון לאירופה, והוא הגיע כאשר ויטור פריירה מונה למאמן פנרבחצ'ה בקיץ 2021. הפורטוגלי עבד בליגה הסינית עם שנגחאי, ולכן הכיר מקרוב אישית את יכולותיו של קים. המועדון הטורקי שמע בקולו, והיתה זו התרומה הגדולה ביותר של פריירה באיסטנבול - הוא עצמו פוטר כבר בדצמבר, אבל הקוריאני הפך לכוכב ענק בליגה הטורקית, והקבוצה עשתה עליו רווח נאה מאוד תוך שנה. התברר שיש דבר כזה בלם קוריאני בגובה 190 סנטימטרים עם כתפיים רחבות מאוד ומשמעת טקטית נהדרת.

קים יודע שהוא פורץ דרך שמייצג את מולדתו - אם תרצו, הוא סוג של חלוץ. כאשר הוצג לראשונה בחדר ההלבשה של נאפולי, הוא סחט מחיאות כפיים סוערות אחרי שביצע את גנגנם סטייל. על הדרך, הוא סיפר להם על הערצתו לקנבארו, וגם לסרחיו ראמוס בגלל שהוא קשוח ולא מוותר אף פעם. עם זאת, בניגוד מוחלט לספרדי משתדל קים להיות הוגן. הוא לא מהסס ליצור מגע פיזי, אבל משתדל להזיז את שחקני היריב בלי לבצע עבירות, ובכל הקריירה ספג עד כה שני כרטיסים אדומים בלבד. הכינוי "מפלצת", שהולך איתו עוד מימיו בליגה הקוריאנית, מסמל הערכה ולא פחד. חלוצים פשוט לא אוהבים לפגוש אותו ברחבה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

באופן כללי, ציפיות אוהדי נאפולי היו נמוכות למדי בקיץ. הם התאכזבו מעזיבתם של הקפטן לורנצו אינסינייה ודריס מרטנס, ביקרו את הבעלים אאורליו דה לאורנטיס שמכר את קוליבאלי ואת פביאן רואיס, וחלקם אף דרש את ראשו של ספאלטי. בפועל, כל הפעולות בשוק ההעברות פגעו בינגו, והסגל הנוכחי התברר כיעיל יותר בהשוואה לעונה שעברה. חביצ'ה קבראצחליה הגאורגי מצית את הדמיון ומשכיח לחלוטין את אינסינייה באגף השמאלי, וקים גורם לכך שביציעים לא מתגעגעים בכלל לקוליבאלי. איש לא העלה בדעתו שהקוריאני האלמוני ייכנס לנעליו של הכוכב בקלילות כזו, אבל זה מה שקרה, וההכרה הגיעה מיידית. עד העונה, קוליבאלי היה הבלם היחיד באיטליה שהתכבד לזכות בתואר שחקן החודש - פרס חדש שנוסד ב-2019. הוא עשה זאת בספטמבר 2021, ובחלוף שנה, בספטמבר 2022, הוכתר גם קים לשחקן החודש אחרי שנאפולי גברה בחוץ על לאציו ועל מילאן, וגם הביסה את ליברפול 1:4 במחזור הפתיחה בליגת האלופות.

מבחינת קים, הקרב מול האדומים היה הבכורה בצ'מפיונס-ליג בקריירה, אבל הוא ממש לא התרגש מול וירג'יל ואן דייק. הוא פשוט היה הרבה יותר טוב מההולנדי על המגרש, והבהיר מעל לכל ספק עד כמה הוא בשל למעמד. בעצם, זה היה כך תמיד - הקוריאני משתלב במהירות שיא בכל מקום אליו הוא מגיע.

לליגה הקוריאנית הבכירה, למשל, הוא עבר רק בתחילת 2017, כאשר היה בן 20 הוחליט להפסיק את לימודי מנהל עסקים לטובת הקריירה על הדשא. משחקים ספורים במדי ג'אונבוק גרמו למאמן הלאומי לזמן אותו לנבחרת, ולקראת המונדיאל ברוסיה הוא כבר הפך לשחקן חשוב במערך. פציעה בעיתוי אומלל מאוד במאי 2018 מנעה ממנו להגשים את החלום, וייתכן שהיא עיכבה במידה לא מבוטלת את הנסיקה המקצועית - כי טוטנהאם וקבוצות אחרות היו שמות אליו לב בגביע העולם גם בלי המלצות של סון. במקום זאת, ההתקדמות היתה הדרגתית, ולגביע העולם בקטאר יגיע קים אחרי שכבר יחגוג את יום הולדתו ה-26.

קים מין-ג'ה שחקן נבחרת דרום קוריאה. Chris Ricco, GettyImages
מונדיאל ראשון בגיל 26. קים מין-ג'ה/GettyImages, Chris Ricco

הוא מצפה לכך בקוצר רוח, ועשוי להיות המנהיג האולטימטיבי בנבחרת של המאמן הפורטוגלי פאולו בנטו, לצידו של סון - בתקווה שהחלוץ יתאושש בזמן מהניתוח בארובת העין ויהיה כשיר לטורניר. האתגר של הקוריאנים בבית עם פורטוגל, אורוגוואי וגאנה יהיה עצום, והסיכויים לא לטובתם, אבל קים תמיד מאמין בעצמו, ומכין את עצמו כבר מזמן למאבקים עם כריסטיאנו רונאלדו ולואיס סוארס ברחבה. לא כדאי לקנא בחלוצים המתברגים במפגשים אלה.

ועד אז, נותרו עוד שני משחקי בית בליגה האיטלקית, בהם תרצה נאפולי לשמור, ואולי אף להגדיל, את יתרונה בפסגה, במה שעשוי להיות עונה היסטורית. "אני יודע שהאוהדים מחכים כאן לאליפות כבר יותר מ-30 שנה, וזו המטרה שלנו", אומר קים. הערב (19:30, ספורט2) יש לו עסק עם אמפולי, כאשר נאפולי שואפת לרשום ניצחון ליגה עשירי ברציפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully