וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפנים האמיתיות של ה-NBA? על רקע השערוריות, לברון ופופוביץ' עונים למבקרים

ג'יימס שתק אחרי הסערה האנטישמית של אירווינג? "לא יכול לדבר בשמם של 450 שחקנים". פופוביץ' לא מנע טיוח של הפרשה שמביכה את סן אנטוניו? "הפרטים יתגלו בהמשך". בעקבות הסקנדלים, שתי הדמויות הבולטות בליגה מנסות לספק הסברים

השערוריות שמלוות את פתיחת העונה ב-NBA ממשיכות להסעיר את ארצות הברית, וממשיכות להאיר באור שלילי את מי שנחשבים לפנים של הליגה. זה מתחיל בפרשייה של קיירי אירווינג, שמאז שהואשם בהפצת תכנים אנטישמיים, לא נשמעו גינויים מצד אף שחקן בכיר ב-NBA.

ה-NBA מתגאה בשנים האחרונות במודעות החברתית המפותחת שלה ושל שחקניה, אבל במקרה של אירווינג, רבים ציפו לשמוע את הכוכבים המובילים של הליגה מבקרים את ההתנהגות של רכז ברוקלין. הלילה לברון ג'יימס סוף סוף התייחס לכך. "אני לא מסוגל לדבר בשמם של 450 שחקנים", הסביר לברון אחרי ההפסד 130:116 של הלייקרס ליוטה, ופצח במונולוג ארוך: "כמובן שאני מגנה כל סוג של גילוי שנאה, לכל גזע - ליהודים, לשחורים, לאסייתים. אתם מכירים את העמדות שלי בנושאים הללו. קיירי ללא ספק גרם נזק להרבה אנשים, וזה חבל מאוד. אני בעד חופש הביטוי, אבל אם אתה מקדם תכנים פוגעניים כלפי קהילות מסוימות, אני לא מכבד את זה. זה לא חשוב באיזה צבע אור אתה, מה העמדות שלך, או האם אתה חבר שלי או לא. אני פשוט לא מכבד את זה, ומגנה את זה בכל תוקף".

לברון מבין היטב מדוע קיירי מותקף, ומדוע לאחרונה מוטלות נגדו גם סנקציות כלכליות - רק הלילה הודיעה "נייקי" שתבטל את הסכם השותפות איתו, ששווה לו 11 מיליון דולר בשנה. "כשאתה פוגע בכל כך הרבה אנשים, הגיוני שיהיו לכך השלכות. אני מבין את זה", אמר לברון. "בסופו של יום, קיירי אחראי לעצמו. הוא זה שנעמד מול המצלמות ומסביר מה כוונותיו. קיירי איש נהדר, ואני מאוד אוהב אותו בתור בן אדם. לא יודע מה הוא מתכוון לעשות עכשיו, אבל הוא כבר התנצל, ואני מקווה שהוא מבין כמה הוא פגע בהרבה אנשים. אף אחד מאיתנו לא מושלם, כולנו אנושיים ומותר לטעות לפעמים, אבל נותר רק לקוות שהוא לוקח אחריות אמיתית על הנזק שהוא גרם".

לברון ג'יימס, לוס אנג'לס לייקרס, מול קיירי אירווינג, ברוקלין נטס. Katelyn Mulcahy, GettyImages
לא השמיע קול מספיק ברור? לברון עם קיירי אירווינג/GettyImages, Katelyn Mulcahy

ובזמן שיש מי שמבקר את התגובה הלא מספיק נחרצת של לברון, נשמעת גם ביקורת על ההתנהלות של הקבוצה שנחשבת לחוד החנית של ה-NBA. סן אנטוניו הייתה ידועה במשך שנים בתרבות הארגונית האנושית והמתקדמת שלה, וקבוצות רבות ניסו להתחקות אחריה וללמוד, אבל במקרה המשונה של ג'וש פרימו, נראה שגם הספרס מתקשים לספק תשובות.

כזכור, פרימו, שחקן הספרס, הואשם במעשים מגונים והתערטלות בפני הפסיכולוגית של הקבוצה לשעבר, ובשבוע שעבר שוחרר במפתיע מהקבוצה, למרות שהוא נחשב לשחקן צעיר ומבטיח. הפסיכולוגית, ד"ר הילרי קאוטן, סיפרה שפרימו בן ה-19 חשף בפניה את איבריו המוצנעים לא פחות מתשע פעמים, אבל הנהלת הספרס לא עשתה דבר בנידון. לדבריה, היא התלוננה נגד פרימו כבר אחרי המקרה הראשון, אולם כל ניסיונותיה לגרום למועדון לטפל בו כשלו, והיא אף נדחתה פעם אחר פעם על ידי הג'נרל מנג'ר בריאן רייט כשניסתה לקבוע איתו פגישה בנושא.

לדבריה, בחודשים שלאחר מכן, תפקידה בקבוצה הלך והצטמצם באופן מחשיד, עד שבסופו של דבר סן אנטוניו החליטה לשחרר אותה עם תום חוזה ההעסקה שלה.

מאמן סן אנטוניו ספרס גרג פופוביץ' עם ג'וש פרימו. Eakin Howard, GettyImages
לא הגיב מספיק בתקיפות להאשמות? פופוביץ' עם ג'וש פרימו/GettyImages, Eakin Howard

הלילה, אחרי שהתברר שנפתחה חקירת משטרה בנושא, גרג פופוביץ' התייחס לטענות שלה לראשונה. "כל מי שהיה חלק מהספרס או עקב אחרי הספרס, יודע שהאשמות מהסוג הזה מטופלות אצלנו בצורה רצינית ביותר, ללא שום דיחוי או סימני שאלה. אני משוכנע לחלוטין שאנשי ההנהלה שטיפלו בפרשה הזאת לפני שפורסמה, התנהלו בצורה הכי טובה שיש, מתוך דאגה גדולה לכל מי שהיה מעורב בסיפור, אם זו המאשימה או המואשם. עשינו הכל כדי שכולם ירגישו בטוחים ונינוחים, וזה כל מה שאני יכול לומר", אמר.

כשפופוביץ' עומת עם הטענות לפיהן סן אנטוניו העלימה עין מהתלונות של הפסיכולוגית וניסתה לטאטא אותן מתחת לשטיח, הוא שוב שמר על עמימות. "הדבר היחיד שאני יכול לומר הוא שאני מבטיח שהארגון שלנו מטפל בדברים כאלה באותה צורה במשך שנים. אסור לנו להגיד יותר מדי בשלב הזה. אני מניח שככל שהזמן יעבור, יתגלו עוד ועוד פרטים. צריך רק לחכות עוד קצת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully