וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחת לאחוז החסימה: 116:87 משפיל למכבי תל אביב מול באסקוניה

הצהובים לא היוו תחרות למופע של הבאסקים מחוץ לקשת לכל אורך הערב, ונותרו ללא ניצחון יורוליג מחוץ ליד אליהו ועם שיא ספיגה שלילי במתכונת הנוכחית של המפעל. בראון וניבו ניסו להושיע, הווארד וקוטסאר לא השאירו להם סיכוי

באופן מסורתי, מכבי תל אביב אינה קבוצה שמרבה לרשום ניצחונות חוץ על אדמת ספרד, אך בכל אחת משלוש העונות האחרונות חזרה עם ניצחון מחבל הבאסקים. הערב (חמישי) שבו הצהובים לסורם בכל הנוגע לביקורים בספרד, כאשר ספגו 116:87 משפיל במיוחד אצל באסקוניה. עודד קטש אמנם עדיין במאזן חיובי של 2:4, אך אחרי שנכנע גם לפנרבחצ'ה באיסטנבול, הוא עדיין ללא ניצחון מחוץ ליד אליהו.

בגזרת הטריוויה, מדובר בסך הנקודות הכי גבוה שמכבי תל אביב סופגת במשחק אירופי בעידן היורוליג, ובסכום הכי גבוה שהיא סופגת במחצית אחת מאז התבוסה בחוץ לריאל מדריד בעונה שעברה.

הכתובת הייתה על הקיר משלב מוקדם מאוד, ונורות האזהרה נדלקו כאשר באסקוניה שלפה מהספסל את אחד הגארדים הלוהטים ביורוליג מאז פתיחת עונה - מרכוס האוורד. האמריקאי לא הפסיק לצלוף בדרך ל-15 כבר אחרי עשר דקות, והמשיך להלום בצהובים בדרך ל-21 הפרש בשלב מוקדם של הרבע השני. מכבי תל אביב עשתה מעט קולות של חזרה, אך הדבר לא החזיק מעמד והבאסקים חזרו להפרש השיא בשניות האחרונות של המחצית הראשונה.

המארחת לא הורידה רגל מהגז גם במחצית השנייה והמשיכה לצלוף מחוץ לקשת בקצב יוצא דופן, כך שגם משחק התקפי סביר של הצהובים לא השאיר להם סיכוי לחזור מחבל הבאסקים בתוצאה ראויה. לקראת הסיום קבעו הבאסקים הפרש שיא של 32 נקודות, ושלחו לקטש סטירה מצלצלת במפגש שפותח את אחד מהרצפים הכי קשים בעונה של מכבי תל אביב.

ווייד בולדווין, מכבי תל אביב. רועי כפיר, אתר רשמי
הובס מול האקסית. בולדווין/אתר רשמי, רועי כפיר

מהלך המשחק

רבע 1: אלכס פויתרס עלה ראשון על הלוח עם ניסיונו השני מתחת לסל אחרי שנחסם, המארחת הפכה ל-2:5 אחרי שלשה קשה של דאלטון הומס מהפינה. מכבי המשיכה להשיג את הנקודות שלה בצבע באדיבות ג'וש ניבו ולורנזו בראון, אך המארחת לא התקשתה בצד ההתקפי ועלתה ל-6:14. עודד קטש הזעיק פסק זמן בפיגור תשע, הצהובים חזרו עם שלשה של בראון שהקטינה ל-21:15.

מייק קוטסאר המשיך בפתיחה הטובה שלו עם סל ועבירה שסחט מרפי מנקו, מרכוס האוורד הלוהט עלה מהספסל וצלף שלשה - 15:27 מקומי. הקצב הגבוה נמשך עם שלשה של רוקאס גיידראיטיס, ג'יילן אדאמס הגיב עם קליעה משלו מחוץ לקשת, אך האוורד סיים את הרבע החלומי של המארחת עם עוד שלשה - 20:35 לבאסקוניה.

לורנזו בראון, שחקן מכבי תל אביב. רועי כפיר, אתר רשמי
לא הצליח להושיע את הצהובים. בראון/אתר רשמי, רועי כפיר

רבע 2: האוורד הבלתי עציר המשיך להלום בצהובים וקבע הפרש שיא של 21 נקודות עם 22:43. עם יציאתו של הגארד הרותח מכבי חזרה להראות סימני חיים, ושתי שלשות של בראון הקטינו ל-43:30.

הצהובים המשיכו לנגוס בפער כאשר בולדווין הרים אלי הופ לניבו שריחף והטביע, אך באסקוניה חזרה לצלוף מבחוץ ועלתה ל-38:57. ניבו ופויתרס צימקו, אך באסקוניה חזרה להפרש השיא בדרך ל-42:63 בהפסקה.

ג'וש ניבו, שחקן מכבי תל אביב. רועי כפיר, אתר רשמי
נקודת אור בערב מזעזע. ניבו/אתר רשמי, רועי כפיר

רבע 3: ניבו המשיך להיות נקודת האור של הצהובים עם עוד סל בצבע, שלשה של בונזי קולסון צימקה ל-65:47, אך באסקוניה חזרה להפרש שיא חדש - 49:75. אחרי שקלע שלוש בלבד במחצית הראשונה, ווייד בולדווין קלע את שבע הנקודות הבאות של הצהובים נגד האקסית שלו והקטין ל-77:57.

הבאסקים הזעיקו פסק זמן, וחזרו ממנו טוב עם ארבע נקודות רצופות של קוטסאר. ואניה מרינקוביץ' קלע לשלוש, קולסון הגיב ומאט קוסטלו סגר את הרבע עם מספר נקודות בלתי נתפס של המארחת. אחרי 30 דקות - 67:90 לבאסקוניה.

ג'יילן אדאמס, שחקן מכבי תל אביב. רועי כפיר, אתר רשמי
השפלה. אדאמס/אתר רשמי, רועי כפיר

רבע 4: באסקוניה המשיכה מהיכן שעצרה, פייריה הנרי קבע הפרש שיא חדש של 28 נקודות - 67:95. הצהובים המשיכו ללכת אל הסנטרים שלהם בצבע, אבל באסקוניה עלתה ל-29 הפרש עם דאנק אדיר במתפרצת של דריוס תומפסון. כך זה נגמר? ממש לא. עוד שלשה אדירה של האוורד וסל קל במתפרצת של ארתורס קורוקס קבעו 32 הפרש, ובסיום הסיוט של הצהובים הסתכם ב-116:87 מדהים.


קלעו למכבי תל אביב: לורנזו בראון 20, ג'וש ניבו 16, ווייד בולדווין 13 (7 אסיסטים), בונזי קולסון 10, אלכס פויתרס וג'יילן אדאמס 8 כ"א, ג'ון דיברתולומיאו 5, דארן היליארד 3, ג'ייק כהן ורומן סורקין 2 כ"א. שותפו ולא קלעו: אוסטין הולינס ורפי מנקו.

קלעו לבאסקוניה: מרכוס האוורד 23, מייק קוטסאר 18, דריוס תומפסון 15 (8 אסיסטים), וניה מרינקוביץ' 14, רוקאס גיידראיטיס 13, מאט קוסטלו 9, דאלטון הומס 8, סנדר ראייסטה 7, טדאס סדרקרסקיס 5, פייריה הנרי (8 אסיסטים) וארתורס קורוקס 2 כ"א. שותף ולא קלע: דניאל דיאס.

במחזור הבא, השביעי ביורוליג, תשוב מכבי תל אביב ליד אליהו למשחק נוסף מול יריבה ספרדית - הפעם ברצלונה של שרונאס יאסיקביצ'יוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully