וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העונשים נותרו: נדחו הערעורים של הפועל ומכבי תל אביב

עודכן לאחרונה: 2.11.2022 / 17:48

האדומים והצהובים התייצבו בבית הדין בתקווה לקבל הקלות בעונשים, אך נדחו. "אנו חוששים שלא יהיה מנוס מהחמרה משמעותית יותר בענישה, עד כדי הפחתת נקודות והפסקת פעילות", סיכמו הדיינים את אירועי הדרבי, "בנס נמנעה פגיעה בנפש"

השלכת אבוקות בדרבי התל אביבי/ספורט1

בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל התכנס היום (רביעי) כדי לדון בערעורים שהגישו הפועל תל אביב ומכבי תל אביב על העונשים שספגו בעקבות אירועי הדרבי. את הדיון ניהל אמנון סטרשנוב, ובסיומו הוחלט לדחות את הבקשות, ולהותיר את העונשים על כנם.

האדומים נענשו בשלושה משחקים ללא קהל ובמשחק רדיוס ואילו הצהובים נענשו בשלושה משחקים בהם שערים 10-11 בבלומפילד יהיו סגורים. הפועל תל אביב כבר החלה לרצות את העונש ואירחה את עירוני קרית שמונה מול יציעים ריקים. העונש של מכבי תל אביב יתחיל ביום שבת, במשחק נגד סקציה נס ציונה.

את מכבי תל אביב ייצגו בערעור המנכ"לית שרון תמם והיועצת המשפטית יעל מרגלית. מהפועל תל אביב הגיעו הבעלים שרון ניסנוב, עו"ד רועי רוזן והמנכ"לית אודליה פרידמן, שתסיים את תפקידה בתקופה הקרובה.

אמנון סטרשנוב, נשיא בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל. קובי אליהו
הדיין סטרשנוב במרכז/קובי אליהו

17:36: "אנו חוששים שלא יהיה מנוס מהחמרה משמעותית יותר בענישה, עד כדי הפחתת נקודות והפסקת פעילות", סיכמו הדיינים. עוד נכתב כי "אך בנס לא הסתיים השימוש המסיבי באמצעים אלה (רימוני עשן ואמצעים פירוטכניים) בפגיעה בנפש. אין צורך להמתין, לעניות דעתנו, לכך שייפגעו אנשים והאירוע יסתיים באסון, כדי להורות על החמרת הענישה, כפי שהורה בית דין קמא, תוך שעשה גם הבחנה ראויה בין התנהגות אוהדי שתי הקבוצות".

17:35: הדיינים החליטו לדחות את הערעורים של הפועל ומכבי תל אביב.

14:17 - תמם בסיום לכלי התקשורת: "אנחנו מקווים שהדיינים יקשיבו למה שאמרנו ונקבל הקלה או ביטול העונש. חשוב שבית הדין יבין שקבוצות עושות את המקסימום ולא יכול להיות שנקבל תמריץ. מכבי תל אביב משקיעה סכומי עתק באבטחה. מעבר לזה אנחנו עומדים כאן לדין כל הזמן בנסיבות מחמירות. אני מבינה שמכבי תל אביב מעניינת וחזקה אבל לא יכול להיות שבגלל זה ניענש בצורה מחמירה".

14:12 - הדיון הסתיים. מכבי תל אביב ביקשה בסיום שההחלטה תינתן בהקדם כי יש לה משחק בשבת מול סקציה נס ציונה והיא צריכה לדעת איך להיערך.

14:04 - שרון תמם, מנכ"לית מכבי תל אביב: "מה בעלי קבוצות צריכים לעשות? אנחנו משקיעים המון ואנחנו תמיד נענשים למען יראו וייראו. מכבי תל אביב זה תמיד עבירות בנסיבות מחמירות. אתם לא נותנים לנו תמריץ על כל מה שאנחנו עושים. אתם לא יכולים לתבוע את המשטרה, אבל יש כאן מצב בלתי אפשרי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שרון תמם, מנכ"לית מכבי תל אביב לצד יעל מרגלית" יועצת משפטית של מכבי תל אביב. קובי אליהו
"אם היינו עומדים לדין לבד, העונש היה אחר". המנכ"לית תמם (ימים) והיועצת המשפטית מרגלית (במרכז)/קובי אליהו

14:02 - מרגלית המשיכה: "החמירו איתנו בגלל שאנחנו עומדים כאן לדין ביחד עם הפועל תל אביב. אם היינו עומדים לדין לבד, העונש היה אחר".

13:59 - מרגלית: "מכבי חיפה והפועל באר שבע קיבלו קנס כספי על אבוקות ואצלנו סגרו יציעים לשלושה משחקים. למה הכל על גבה של מכבי תל אביב? בית הדין דוחף לעונש פרטני ונותן עונש קולקטיבי. זו הרי פעם שנייה בלבד בה אנחנו עומדים לדין העונה".

13:54 - עורכת הדין יעל מרגלית בשם מכבי תל אביב: "אדוני קרא לאירועים מגה אירוע, אבל מבחינת אוהדי מכבי תל אביב זה קרה בהרבה משחקים. בהמון מקרים זהים ואפילו חמורים יותר, קבוצות עמדו לדין בפעם ה-16 וקיבלו קנס בלבד". סטרשנוב השיב: "לכן צריך להחמיר את העונשים".

שרון ניסנוב, מבעלי הפועל תל אביב. קובי אליהו
ביקש מבית הדין לקחת לתשומת הלב את הבעלים. ניסנוב/קובי אליהו

13:49 - שרון ניסנוב ביקש לדבר: "אנחנו נלחמים מלחמת חורמה בפורעים, נתנו שמות למשטרה. מאז שאני נלחם באוהדים, זרקו לי בלוקים על הבית. זורקים לי חזירים בפתח הבית ואני לא ארים ידיים. אני הקורבן כאן. אני בעל משפחה ואני משלם מחיר. אני לא מיליארדר. התקציב שלי בנוי על הכנסות. שקל לשקל. אני מבקש מבית הדין לקחת לתשומת הלב אותנו הבעלים". סטרשנוב השיב: "אתה צריך להכניס לתקציב גם את הקנסות".

13:45 - הדיון בין סטרשנוב לרוזן נמשך, העו"ד: "במשחק הספציפי הזה, הפועל תל אביב לא היתה יכול לעשות דבר. אי אפשר להפיל את כל התיק על הפועל תל אביב. העונש של בית הדין מדרבן את הפורעים. להפועל תל אביב יש 9,000 מנויים והסובלים העיקריים אלה האוהדים הטובים. העונש הזה לא סביר ולא מידתי".

13:43 - הדיין סטרשנוב לעו"ד רוזן: "אתה רוצה שאוריד נקודות? אל תגיד לי מה לא לעשות".

אודליה פרידמן, שרון ניסנוב. קובי אליהו
עדיין כאן. אודליה פרידמן/קובי אליהו

13:41 - עוד מעו"ד רוזן: "בית הדין כתב שההחלטה כואבת. משטרת ישראל לא עשתה מספיק כדי למנוע מה שקרה. הפועל תל אביב לא יכולה לפרוץ ליציע ולשלוף את האוהדים. מנכ"לית הפועל תל אביב שנמצאת כאן, התפטרה כי אוהדי הקבוצה הגיעו אליה הביתה עם גרונות של תרנגולות. יש חבורה קטנה של פורעים עבריינים מתוך אלפי אוהדים. בית הדין נותן להם פרס. צריך להיות עיוור כדי לא לראות את זה".

13:39 - רוזן המשיך: "מטילים כאן אחריות על קבוצה שלא היתה אחראית על האבטחה. הקבוצה המארחת לא אחראית לאבטחה....אנחנו היינו אורחים. גם אם הפועל תל אביב היתה שוכרת את שייטת 13 לאבטח את האירוע התוצאה לא היתה שונה". סטרשנוב השיב: "ולכן צריך לשחק בלי קהל".

13:38 - עורך הדין רועי רוזן בשם הפועל תל אביב: "יש פה מהלך משפטי יוצא דופן בו מטילים אחריות משפטית על מעשים שעשו פרטים אחרים. יש קהל מוגדר שקשה לאפיין אותו ויש לבחון את האחריות השילוחית. כשאנחנו מטילים עונש מכוח אחריות שילוחית ישנו אופן יישום שחייב להיות פרטני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully