וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דג'וקוביץ', תעזור". עולם הטניס מזועזע אחרי שאב-מאמן הכה את בתו

קשה להישאר אדישים: נערה סינית הותקפה באכזריות על המגרש בבלגרד. אזרנקה: "בושה וחרפה", שרייבר: "חייבים להתלונן במשטרה"

טניסאית מוכה על ידי אביה באימון/מתוך טוויטר

סרטון וידאו של אב מכה באכזריות של בתו אחרי אימון טניס, הפך לוויראלי וכעת גם נובאק דג'וקוביץ' התבקש לעזור מכיוון שההתרחשות הייתה בסרביה.

על פי הדיווחים, האב המכה הגיע עם בתו בת ה-14 מסין לבלגרד כדי להתאמן שם. כדורגלן העבר, איגור יוריץ', שפעיל מאוד נגד אלימות והתעללות בקטינים מאז שבתו נרצחה ב-2014, פרסם את הסרטון המזעזע וכתב: "עוד אלימות ברוטלית של אב נגד בתו. קיבלתי מידע שמדובר במשפחה מסין. נגיש תלונה במשטרה נגד המפלצת הזו".

טניסאית העבר האמריקאית, פאם שרייבר שהשיאה דורגה במקום השלישי בעולם: "אלוהים, חייבים לדווח על זה ולהגיש תלונה. אולי צריך לבקש מנובאק דג'וקוביץ' לעזור (תייגה אותו) מאחורי הקלעים. אנחנו צריכים לעבוד ביחד כדי למנוע התעללות כזו".

הטניסאית הוותיקה ויקטוריה אזרנקה, שדורגה במקום הראשון בעולם בעבר, צפתה בעצמה בסרטון המטריד וכתבה: "אני לא יודעת מי האיש הזה, אבל מה לעזאזל? ולמה אנשים צילמו את זה כל כך הרבה זמן ולא התערבו? בושה וחרפה, בבקשה תדאגו לדווח על האיש הזה במשטרה".

טניסאית מוכה על ידי אביה באימון/מתוך טוויטר
ילנה דוקיץ'. GettyImages
כל סיפור על התעללות מזכיר את דוקיץ'/GettyImages

לצערנו, זו לא הפעם הראשונה שעולם הטניס נתקל בסיפורים על התעללות של אבות-מאמנים בבנותיהם. ילנה דוקיץ' האומללה, שנחשבה לילדת פלא והגיעה לחצי הגמר בווימבלדון בגיל 17 (בשנת 2000), שיתפה בשנים האחרונות בטראומה שהיא נושאת בעקבות האלימות המתמשכת של אביה כלפיה כשלא היה מרוצה מהדרך בה היא מתאמנת. האב אגב, נכלא ב-2009 בגלל מקרה אלימות אחר.

ביוני האחרון דוקיץ' כתבה פוסט ארוך ובו סיפרה שכמעט שמה קץ לחייה: "ב-28 באפריל כמעט קפצתי מהמרפסת בקומה 26 ונטלתי את חיי. לעולם לא אשכח את היום הזה, הכול היה מטושטש, הכול היה אפל. לא היה צליל, לא תמונה, שום דבר לא הגיוני, רק דמעות, עצבות, דיכאון, חרדה וכאב".

ב-2017 שתי צעירות בריטיות התלוננו על התעללות פיזית ונפשית ארוכת שנים מצד אביהן ששימש כמאמן הטניס שלהן. בית המשפט זיכה את האב, ג'ון ד'אווילה, מחמת הספק.

מארי פירס הנפלאה, שזכתה בשני תארי גרנד סלאם (1995 אוסטרליה, 2000 רולאן גארוס), הייתה נתונה במשך שנים לאלימות פיזית ובעיקר מילולית מצד אביה. ב-1993 היא התלוננה במשטרה והוצא נגדו צו הרחקה ממנה. באותה תקופה נאסר עליו גם להגיע לטורנירי WTA.

גם מיריאנה לוצ'יץ' הגרמנייה-קרואטית ומריון ברטולי וארוואן רזאי הצרפתיות סיפרו בעבר על ההתעללות שעברו על ידי האבות שלהן בצעירותן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully