וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיק החוץ: מכבי תל אביב סוף סוף תרשים גם מחוץ לבלומפילד?

31.10.2022 / 11:00

כובשת הכי הרבה, מפרקת בקלות את רוב המוקשים ומגרדת את המאזנים של ולדאן איביץ' בעונות האליפות. אחרי רבע עונה מכבי תל אביב נוצצת, הבעיה שזה קורה לה רק בבלומפילד. הערב בטרנר (20:30) יהיה לה מבחן נוסף במציאת הנוסחה לסגירת הפער בין הבית לחוץ

תקציר ה-0:3 של מכבי תל אביב על מכבי נתניה/ספורט1

ולדאן איביץ' סופג לא מעט ביקורות מתחילת העונה על כך שהוא לא מרבה לשחק התקפי וחושב יותר על הגנה, אבל מכבי תל אביב שלו העונה היא הפוריה מבין כל הקבוצות שהיו בקרית שלום בעשר השנים האחרונות. איביץ' יגיע הערב למשחק הגדול מול הפועל באר שבע עם 22 נקודות ועם הפרש שערים של 25 שערי זכות מול שלושה שערי חובה. גם בשנתיים בהן לקח כאן אליפות, לא היה לאיביץ' מאזן כל כך מרשים בכיבוש שערים.

בעונה הראשונה בה לקח אליפות מכבי תל אביב היתה אחרי תשעה מחזורים עם נקודה יותר, ביחס להיום, אבל יחס השערים שלה היה פחות טוב. היא כבשה בעונת 2018/19 21 שערים בתשעת המחזורים הראשונים וספגה ארבעה. היתה לה כאמור נקודה יותר ממה שיש לה כרגע בתום תשעה מחזורים, כי בניגוד לעונה הזו בה יש לה כבר את ההפסד בסמי עופר למכבי חיפה, בעונת האליפות הראשונה שהסתיימה עם 31 נקודות הפרש, היו לה שבעה ניצחונות ושתי תוצאות תיקו בתום רבע עונה.

גם באליפות השנייה של איביץ', היו לו בתום תשעה מחזורים 23 נקודות בזכות אותו מאזן של ניצחונות ותוצאות תיקו. הפרש השערים היה 13 בזכות שערי הזכות אל מול אפס שערים בטור החובה. דניאל טננבאום לא ספג שער במשך מחזורים רבים, כך שמכבי תל אביב היתה יכולה לנצח בזכות שערים בודדים ולשייט בדרך לאליפות השנייה של איביץ'.

ולאדן איביץ' מאמן מכבי תל אביב. מאור אלקסלסי
מאזן התקפי כזה עוד לא היה לו. ולאדן איביץ'/מאור אלקסלסי

גם בהשוואה לעונות הגדולות של פאולו סוזה והטרבל של פאקו אייסטרן, מכבי תל אביב הנוכחית הרבה יותר שופעת התקפית. לסוזה היו אחרי תשעה מחזורים 20 נקודות בזכות שישה ניצחונות, שתי תוצאות תיקו והפסד ויחס השערים שלו היה 18 בזכות אל מול 6 שערים שהקבוצה ספגה.
עונת הטרבל של אייסטרן נפתחה גם טוב עם שישה ניצחונות, תיקו ושני הפסדים. יחס השערים עמד על 23 בזכות ו-10 בחובה.

הפתיחה הנוכחית של מכבי תל אביב ואיביץ' שונה לגמרי משתי העונות שעברו. גאורגיוס דוניס פתח עונה רע עם 13 נקודות בלבד אחרי שלושה ניצחונות וארבע תוצאות תיקו לצד שני הפסדים. יחס השערים עמד על 15 בזכות אל מול 12 שערים שהקבוצה ספגה בתשעה מחזורים. העונה החלשה ביותר של מכבי תל אביב בעשור האחרון היתה העונה שעברה. מכבי תל אביב היתה אחרי תשעה מחזורים עם מחצית מהנקודות שיש לה עכשיו. 11 נקודות בלבד היו לקבוצה בעקבות שלושה ניצחונות, שתי תוצאות תיקו וארבעה הפסדים. יחס השערים היה שלילי ועמד על 11 שערים ו-15 בחובה. פטריק ואן לוון פוטר כבר באוקטובר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שחקני מכבי תל אביב אנדרה ז'ראלדש, פארפה גיאגון מול שחקן מ.ס. אשדוד מוחמד כנעאן. לירון מולדובן
מתקשים מחוץ לבלומפילד/לירון מולדובן

אז איביץ' קרוב נקודה בלבד למאזן הזהה שהיה לו בשתי עונות האליפות שלו ומכבי תל אביב הנוכחית כובשת יותר, אבל הפער הגדול שנפתח העונה הוא בין משחקי הבית למשחקי החוץ. מאזן מושלם יש למכבי תל אביב בבלומפילד העונה. חמישה ניצחונות בחמישה משחקים בהם כבשה 18 שערים וספגה רק אחד בניצחון 1:3 על עירוני קרית שמונה. בני ריינה חטפה חמישייה, בית"ר ירושלים רביעייה, הפועל תל אביב, מכבי נתניה וקרית שמונה ספגו שלישיות. אלה תוצאות שהעידו על פערים עצומים בין מכבי תל אביב ליריבות שלה כשהמשחק הוא בדשא של בלומפילד.

במשחקי החוץ, מנגד, מכבי תל אביב גימגמה. היא הפסידה למכבי חיפה, סיימה בתיקו מול מ.ס. אשדוד וניצחה בקושי 0:1 את בני סכנין משער בדקה האחרונה. אלמלא הניצחון הכי גבוה שלה העונה 0:6 בחוץ על הפועל חדרה, ספק אם היה לה מאזן חיובי של יחס שערים במשחקי חוץ.

עם האתגר הזה יגיע הערב איביץ' לאיצטדיון טרנר. בעונה הראשונה שלו במכבי תל אביב הוא הגיע לטרנר כבר בחודש ספטמבר וסיים בתיקו 1:1. ג'ון אוגו כבש לבאר שבע, אייל גולסה למכבי תל אביב. תיקו עשוי להיות טוב היום לשתי הקבוצות, בסיטואציה מסויימת. אבל הוא יהיה הכי טוב למכבי חיפה. עבור איביץ' זה יהיה מבחן נוסף כדי לאמוד את היכולת של מכבי תל אביב לצמצם את הפער מבלומפילד למשחקי החוץ.

עד כה היא שיחקה בשלושה מהמגרשים הכי קשים בליגה. סמי עופר, איצטדיון הי"א ודוחא הם שלושה מגרשים שקשה לקחת בהם נקודות בדרך כלל. טרנר נחשב בעבר למבצר אמיתי. העונה הוא עקב אכילס של הפועל באר שבע. מכבי תל אביב תצטרך לדעת לנצל את זה. במקום בו סקציה נס ציונה והפועל חיפה לקחו נקודה העונה, היא צריכה לדעת לקחת את כל השלוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully