וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ הבריטי קרא ללהט"בים "לנהוג בכבוד בקטאר" וחטף ביקורות

ג'יימס קלברלי קרא לאוהדים הומוסקסואלים המגיעים למונדיאל "לעשות פשרות" בהתנהגות שלהם, אמירותיו זכו לתגובה צוננת: "הממשלה צריכה לשאול את פיפ"א איך היא שמה אוהדים במצב כזה"

קליפ סיכום היום בספורט, 26.10/ספורט1

מונדיאל 2022 בקטאר נמצא ממש מעבר לפינה, אך לצד חגיגת הכדורגל שתצא לדרך בעוד פחות מחודש, ב-20 בנובמבר, חששות רבים מלווים את האוהדים המגיעים לטורניר מרחבי העולם - בעיקר בעקבות הפערים התרבותיים בין המדינה המוסלמית לבין המקומות מהם הגיעו.

בהתאם לחוקים המושפעים מהדת המוסלמית, קטאר מתכוונת להגביל את צריכת האלכוהול של האוהדים, להקים מתחמים מיוחדים שאמורים לאכלס את האוהדים השיכורים עד שיתפכחו. בנוסף על כך, המדינה המארחת מצפה מהאורחים מקהילת הלהט"ב שלא להפגין זאת באופן פומבי מתוך פגיעה בנורמות המקומיות.

מי שהתייחס לדרישה הבעייתית זו של הקטארים הוא ג'יימס קלברלי, שר החוץ הבריטי, שדווקא בחר לעמוד לצד המדינה המארחת וקרא לאוהדים מהממלכה שנוסעים ללוות את נבחרותיהם (ויילס ואנגליה) "לנהוג בכבוד כלפי קטאר".

קלברלי סיפר כי כבר שוחרר בעבר עם הראשויות בקטאר בנוגע לאוהדים הומוסקסואלים ועל הדרך בה יתקבלו: "הם רוצים לוודא שהאוהדים יהיו בטוחים ויהנו, אך שהאוהדים יידעו שהם צריכים לעשות פשרות בכל הנוגע להתנהגות במדינה מוסלמית שיש לה נורמות חברתיות שונות משלנו.

לבריטניה יש פרטנרים מאוד חשובים במזרח התיכון", המשיך קלברלי, "אלה מדינות עם תרבות שונה לגמרי מאיתנו. כאשר אתה מתארח במקום מסוים, חשוב שתכבד את התרבות של המדינה בה אתה נמצא. עם קצת מאמץ והתפשרות משני הצדדים, זה יכול להיות מונדיאל בטוח ומרגש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

גארי ליניקר בביקורת על שר החוץ

הביקורת על דבריו של קלברלי לא איחרו לבוא, כאשר לוסי פאוול ממפלגת הלייבור מהאופוזיציה טענה: "הרבה אוהדים חושבים שהם לא יכולים להגיע לעודד את הנבחרת שלהם בטורניר בגלל הרקורד של קטאר מבחינת שמירה על זכויות אדם, היחס לעובדים והיעדר הזכויות ללהט"ב. הממשלה צריכה לשאול את פיפ"א כיצד היא שמה אוהדים במצב כזה ולדאוג לבטיחות האוהדים, לא להגן על ערכים מפלים".

אחרים תהו כיצד קטאר, מדינה שאוסרת על קיום יחסים חד מיניים, מתכוונת "לעשות פשרות" בנושא שכזה. שחקן העבר גארי ליניקר הוסיף וביקר את שר החוץ: "לא משנה מה תעשו, אל תעשו שום דבר שמפגין הומוסקסואליות. האם זה המסר?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully