וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האתגר החדש של וושינגטון "העיר" את אבדיה: "אצלו הכל עניין מנטלי"

אחרי פתיחת עונה פושרת, אבדיה הצטיין בהגנה מול דטרויט, סחט מחמאות גם מהמאמן היריב וגם מקייל קוזמה, וקיבל את "חגורת ההגנה", הפרס הקבוצתי החדש. אנסלד ג'וניור: "הוא בדרך הנכונה"

וושינגטון מנסה להשריש הרגל חדש שאמור לסייע לקבוצה לשמור טוב יותר, וגם לגבש את השחקנים בחדר ההלבשה: מתחילת העונה, אחרי כל משחק בוחר המאמן ווס אנסלד ג'וניור זוכה אחר ב"חגורת ההגנה", פרס שמקבל השחקן שהצטיין ביום נתון בצד הפחות סקסי של המגרש.

הלילה (בין שלישי לרביעי) הגיע תורו של דני אבדיה, שבלט בהגנה בניצחון 99:120 על דטרויט, שהעלה את וושינגטון למאזן 1:3 מתחילת העונה. כמו בשלושת המשחקים הקודמים של העונה, גם הפעם אבדיה תופקד על תקן האיש למשימות מיוחדות בהגנה, כשהופקד על קייד קנינגהאם, הבחירה מספר 1 בדראפט 2022. קנינגהאם אמנם סיים עם 18 נקודות, אבל דייק רק ב-7 מ-19 מהשדה, התקשה במהלכים בהם התמודד מול הפורוורד הישראלי, וגם נחסם על ידו ברגע חשוב במשחק ברבע האחרון.

"אהבתי את הפיזיות שלו. עם הסייז והאורך שלו, הוא שחקן הגנה די פיזי", החמיא מאמן הוויזארדס ווס אנסלד ג'וניור לאבדיה. "הוא עדיין מנסה לשפר את הכושר שלו, אבל אני אוהב את הנקודה שהוא נמצא בה. הוא בדרך הנכונה".

שחקני וושינגטון וויזארדס דני אבדיה, קייל קוזמה שומרים על שחקן דטרויט פיסטונס ג'יידן אייבי. רויטרס
האיש למשימות מיוחדות. אבדיה/רויטרס

גם מאמן הפיסטונס דוויין קייסי אמר ש"אבדיה עשה עבודה פנטסטית בהגנה על קייד", ולפחות בצד ההגנתי נראה שלאבדיה יש תפקיד ברור.

"ההוראות של צוות האימון של וושינגטון לדני אבדיה נראות די ברורות: הוא אמור לשמור על הגארד הכי טוב של הקבוצות היריבות. אחרי ששמר על טייריס הליברטון מול אינדיאנה, על דמאר דרוזן נגד הבולס ועל דונובן מיטשל בקליבלנד, אבדיה הצליח לשמור הכי טוב על קייד קנינגהאם, שחקן עם סייז דומה לשלו. אבדיה גרם לו להרגיש לו בנוח, ועזר לכפות עליו כמה איבודים. קנינגהאם סיים עם 18 נקודות, אבל דייק ב-7 מ-19 מהשדה ורשם כמה איבודים 'מכוערים'", כתבו ב-"NBC".

אבדיה הופך למעשה לפועל השחור של החמישייה, שמורכבת ברובה משחקני הגנה בינוניים. האתגר שהציב אנסלד ג'וניור לשחקנים עם הפרס המתחלף, עוזר גם להם להירתם למאמץ. "הגנה זה לא כיף, אף אחד לא אוהב לקרוע את הרגליים שלו בהגנה", מודה קריסטאפז פורזינגיס. "העניין עם החגורה מוסיף פן כיפי לעניין, ויש לזה ערך מוסף לרוח הקבוצתית שלנו. אתה רוצה לקבל את החגורה, ושהקבוצה תנצח".

שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה מול שחקן דטרויט פיסטונס בויאן בוגדנוביץ'. Jess Rapfogel, GettyImages
מחפש דרכים לתרום בהתקפה. אבדיה/GettyImages, Jess Rapfogel

בכל הקשור להתקפה, אבדיה עדיין מעט מתקשה. הלילה הוא סיים עם 9 נקודות (3 מ-6 מהשדה, 2 מ-2 מהעונשין) - כולן במחצית השנייה. מתחילת העונה, אבדיה עדיין לא הגיע לספרות כפולות. "דני עשה עבודה סולידית הערב. הוא שחקן מוכשר, אבל אצלו הכל מנטלי", טוען קייל קוזמה, שקלע 25. "כשיש לו ביטחון, הוא ממש טוב. העניין הוא לשמור על יציבות. אם הוא יכול להמשיך לשמור ככה ויוסיף לנו עוד משהו בהתקפה, זה יעזור לנו מאוד בתור קבוצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully