וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקווה לחילופי אסירים: בית המשפט הרוסי דחה את ערעורה של גריינר

שחקנית ה-WNBA שכלואה ברוסיה עתרה להפחתת העונש, אך סורבה: "אנשים שביצעו פשעים חמורים יותר קיבלו פחות ממני", טענה בדיון

סרטון: בריטני גריינר בבית המשפט ברוסיה/רויטרס

מערכת המשפט ברוסיה דחתה היום (שלישי) את ערעורה של שחקנית הכדורסל בריטני גריינר, עליה נגזרו לפני כחודשיים וחצי תשע שנות מאסר לאחר שנתפסה עם מכשיר לאידוי קנאביס עת נחתה בשדה תעופה במוסקבה בחודש פברואר האחרון. עורכי דינה של כוכב ה-WNBA לשעבר עתרו להפחתת העונש, אך נענו בשלילה.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן כבר דרש את שחרורה של גריינר מהמאסר ברוסיה, שהוגדר באמריקה כבלתי חוקי, אולם המשמעות של דחיית הערעור היא שעל מנת להחזיר את הספורטאית הביתה יידרשו ככל הנראה חילופי אסירים.

במסגרת הדיון בערעור מטעמה היום, בו הופיעה על גבי מסך, גריינר שוב התנצלה על העבירה, לגביה הסבירה במשפט שהיא לא נעשתה בכוונה פלילית, כשנציגיה אף הציגו כראיה בזמנו מרשם לקנאביס אותו קיבלה הכדורסלנית כדי לטפל בכאבי ברכיים. גריינר ועורכי דינה טענו שפסק הדין נגדה אינו הוגן ואינו מוצדק לפי החוקה הרוסית, והפצירו בבית המשפט לזכות אותה. "אני כאן כבר שמונה חודשים, ואנשים שביצעו פשעים יותר חמורים קיבלו פחות ממה שנגזר עליי", אמרה גריינר היום בדיון.

בריטני גריינר בדיון הערעור על מאסרה ברוסיה. KIRILL KUDRYAVTSEV/AFP, GettyImages
בית המשפט הרוסי לא התחשב. גריינר בערעור/GettyImages, KIRILL KUDRYAVTSEV/AFP

האמריקאית, שחגגה בשבוע שעבר יום הולדת 32, חולקת תא מאסר עם שתי נשים נוספות, מורשית לצאת להתאוורר פעם ביום במשך שעה ולהתקלח פעמיים בשבוע, על פי עורכי הדין שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully