וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט ברוסיה גזר 9 שנות מאסר על בריטני גריינר

שחקנית הכדורסל האמריקאית נעצרה ברוסיה בפברואר האחרון כשברשותה משאף של שמן קנאביס. נמצאה אשמה בהברחת סמים וקיבלה עונש כבד. ביידן פועל לשחרורה, הממשל כבר הציע עסקת חילופי אסירים, הימין השמרני בארה"ב רותח

סרטון: בריטני גריינר בבית המשפט ברוסיה/רויטרס

שחקנית הכדורסל האמריקאית, בריטני גריינר, הורשעה היום (חמישי) בסעיף של הברחת סמים על ידי בית המשפט ברוסיה, שגזר עליה תשע שנות מאסר. גריינר בת ה-31, אחת משחקניות הכדורסל הטובות בעולם, נעצרה בפברואר האחרון בשדה תעופה במוסקבה לאחר שבתיקה נמצא משאף עם שמן קנאביס. היא הואשמה בהברחת סמים והייתה נתונה מאז במעצר.

משפטה החל בתחילת יולי ואז היא הודתה באשמה וסייגה: "לא עשיתי זאת בכוונה, לא התכוונתי לעבור על החוק". היום גריינר המשיכה באותו קו וגם פנת בדמעות לשופט וביקשה ממנו "אל תסיים את חיי" עם גזר דין חמור. התביעה הכללית דרשה מאסר של תשע שנים וחצי - העונש המקסימלי הקבוע בחוק.

המעצר של גריינר מתפרש בארה"ב כפוליטי, כשברקע הסנקציות שהטיל הממשל האמריקאי על רוסיה בעקבות הפלישה לאוקראינה ועוד לפני כן המתיחות רבת השנים בין המעצמות. הכדורסלנית שלחה מכתב פומבי לנשיא ג'ו ביידן, שמצדו הצהיר שהוא יפעל במרץ לשחרורה. ארה"ב כבר הציעה לפני כמה שבועות עסקת חילופי אסירים וההערכות הן שהצדדים ממשיכים לדון בעניין.

גריינר קיבלה רוח גבית חזקה מספורטאים מקצוענים, ביניהם לברון ג'יימס, ובמקביל התעוררה בארה"ב סערה. בימין השמרני התלוננו ש"אסירים אמריקאים אחרים נקרבים בבתי כלא ברחבי העולם בלי שהממשלה עוזרת להם", והסבירו ש"גריינר מקבלת יחס מועדף כי היא מיליונרית שחורה ולסבית".

בריטני גריינר. רויטרס
הסיפור ממשיך להסתבך. גריינר/רויטרס
בריטני גריינר. רויטרס
בדרך למאסר ממושך? גריינר/רויטרס

גריינר שיחקה מ-2014 באוראל יקטרינבורג הרוסית, במקביל לקריירת ה-WNBA המרשימה שלה במדי פיניקס מרקורי (העונות באירופה ובארה"ב לא חופפות ושחקניות כדורסל רבות משחקות בשתי קבוצות).

היא זכתה באליפות אחת ב-WNBA וארבע אליפויות יורוליג. נבחרה שמונה פעמים לאולסטאר של הליגה האמריקאית וזכתה עם נבחרת ארה"ב בשתי מדליות זהב אולימפיות ושתי אליפויות עולם. ברשימת ההישגים הארוכה שלה אפשר למצוא את תואר מלכת הסלים ב-WNBA פעמיים ואת תואר מלכת החסימות לא פחות משבע פעמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully