וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבזקי ספורט: ממשיכים להילחם בגזענות בספורט

מיזם "קבוצה אחת-עם אחד" ממשיך לעבוד עם מכבי תל אביב והמחלקה לישראל והנצחת השואה בספורט העולמי. רופאת עיניים ישראלית מתמודדת עם פרקינסון זכתה באליפות העולם בטניס שולחן

לאור ההצלחה של השנה הראשונה של מיזם "קבוצה אחת-עם אחד", המקדם את ערכי הסובלנות ונלחם בתופעת הגזענות דרך הספורט, המרכז לאימפקט יהודי (CJI), יחד עם מועדון הכדורסל מכבי תל אביב והמחלקה לישראל והנצחת השואה בהסתדרות הציונית העולמית ממשיכים בשיתוף הפעולה, ויוצאים בשנה שניה של המיזם.

במסגרת המשך שיתוף הפעולה תארח מועדון הכדורסל מכבי תל אביב נציגים של הקהילות היהודיות בחלק ממשחקי החוץ ביורוליג, יתקיימו מפגשים לחיזוק הקשר בין ישראל והקהילות היהודיות באירופה, יערכו טקסים באנדרטאות לזכרון השואה, וכן יתקיימו מפגשים והרצאות לבכירי הקהילות היהודיות, תלמידים ואורחים נוספים בהובלת המרכז לאימפקט יהודי, מכבי תל אביב והמחלקה לישראל ולהנצחת השואה. בשנת 2021-2022 התקיימו מפגשים בערים בלגרד, אתונה, ברלין ומילאנו, ובעונת היורוליג הנוכחית המפגשים מתוכננים להתקיים בערים נוספות.

רוברט זינגר, יו"ר המרכז לאימפקט יהודי: "במסגרת השותפות החשובה של המרכז לאימפקט יהודי יחד עם מועדון הכדורסל מכבי תל אביב, והמחלקה לישראל והנצחת השואה בהסתדרות הציונית העולמית "קבוצה אחת- עם אחד", אנו ממשיכים לקדם את ערכי הספורט כחלק מהמאבק העולמי כנגד האנטישמיות, הגזענות, שיח השנאה והכחשת השואה. גם השנה, ולאור ההצלחה האדירה של השנה הראשונה, בה נחשפו לפרויקט עשרות אלפים בארץ ובאירופה, נמשיך לקדם יחד עם שותפינו את החיבור החשוב של הקהילות היהודיות בתפוצות למדינת ישראל, דרך משחקי היורוליג של מכבי תל אביב ברחבי אירופה."

שמעון מזרחי, יו"ר מועדון הכדורסל מכבי תל אביב: "הנצחת זכר השואה והמלחמה באנטישמיות הם ערך עליון שהוא חלק מזכות קיומנו ואל לנו לשכוח אותם לנצח. הטלאי הצהוב מונצח בגופיות המשחק הצהובות של מכבי תל אביב. לאחר עונה של שיתוף פעולה מוצלח וחשוב אשתקד בארץ ובערים מרכזיות באירופה, אנחנו ממשיכים שלובי ידיים לעונה שנייה ברציפות. המטרה כאן היא משותפת, ברורה וכפולה: לזכור ולא לשכוח והוקעת האנטישמיות באשר היא שלצערנו הולכת וגוברת ויחד איתה קיים צורך לפעול ללא הפסקה בנחישות כנגדה וכנגד התופעות המתלוות אליה".

טובה דורפמן, סגנית יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית ויו"רית המחלקה לישראל והנצחת השואה: "בשנה הקודמת נחשפו מיליוני אוהדי כדורסל מכל רחבי אירופה למסרים התומכים בסובלנות, ובשימור זיכרון השואה. זאת בזכות שיתוף הפעולה של המחלקה לישראל והנצחת השואה, מועדון הכדורסל מכבי ת"א והמרכז לאימפקט יהודי. מדובר בפרויקט פורץ דרך אשר נעזר בפופולריות הגדולה של עולם הספורט על מנת להגיע לליבם של אנשים רבים שמעולם לא היו נחשפים למסרים אלה, לולא פרויקט חשוב זה. המפגשים עם הקהילות היהודיות, התלמידים והסטודנטים מרחיבים את הלב ונותנים לנו עוד אספקטים של שימור זיכרון השואה והעברתו לדורות הבאים, ובמקביל חיזוק והעמקת הקשר בין ישראל והקהילות היהודיות באירופה באמצעות הנוכחות של מועדון הכדורסל מכבי תל אביב במשחקי היורוליג. אנו גאים להמשיך ולהיות שותפים בפרויקט חשוב זה שנה נוספת ולייצר מרחב עתידי משותף טוב יותר למען הדורות הבאים."

החודש, התקיימה בקרואטיה תחרות אליפות העולם בטניס שולחן למתמודדים עם פרקינסון, ובה השתתפה בפעם הראשונה גם נבחרת ישראל אשר קצרה הצלחות רבות. בתחרות בלט הכוח הנשי כאשר במדליית זהב באליפות העולם לנשים זכתה ד"ר ענת רובינסון, רופאת עיניים מבי"ח בילינסון ומתמודדת עם פרקינסון. בטורניר הנשים לזוגות זכו ד"ר רובינסון וורדה עיסאווי מתמודדת עם פרקינסון מהיישוב יפיע ושתיהן יחד זכו במדליית ארד במקום 3 בעולם.

בטורניר הגברים, זכה אלוף ישראל לגברים, בנצי רידבאום, במקום 1 בבית הניחומים ורוני גלבוע, טייס חיל האוויר לשעבר, ויזם פרויקט הפינג פונג בעמותת פרקינסון בישראל, זכה במקום 1 בבית הניחומים בזוגות מעורב יחד עם ד"ר ענת רובינסון. בתחרות השתתפו נבחרות מ 26 מדינות עם 180 מתמודדי פרקינסון שהם שחקני פינג פונג. נבחרת ישראל השתתפה בתחרות בחסות עמותת פרקינסון ישראל וכללה 12 מתמודדי פרקינסון שהם שחקני פינג פונג פעילים, ביניהם 10 גברים ו 2 נשים.

לדברי איל לוי, מנכ"ל עמותת פרקינסון ישראל: "לספורט טניס שולחן ישנן סגולות רפואיות שנותנות מענה למניעת הדרדרות מחלת הפרקינסון. באמצעות טניס שולחן המתמודדים יכולים לשפר את התפקוד היומיומי , את היציבה, קואורדינציה, קשר עין-יד, ואפילו לשפר את הקוגניציה. עמותת פרקינסון מקיימת ליגת פינג פונג לחולי פרקינסון, וכיום משחקים בה כ-100 מתמודדי פרקינסון ב 16 ערים שונות בארץ בליגה ארצית לפינג פונג".

  • עוד באותו נושא:
  • פרקינסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully