וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במכבי תל אביב מרוצים מהניצחון, גיא פניני: "זה הזכיר לי ימים מאוד יפים"

עודכן לאחרונה: 24.10.2022 / 6:48

הצהובים זכו בגביע ווינר אחרי ניצחון דרמטי על הפועל תל אביב ובאו בטענות לפער בזריקות עונשין במשחק לטובת היריבה העירונית: "צריכים לבדוק את זה". המאמן עודד קטש הודה כי טעה בחלוקת הדקות שהובילה לקריסה בסיום. וגם: ההגעה המפתיעה של סקוטי ווילבקין

תיקתקנו, סיכום אירועי היום בספורט 24.10/ספורט1

מכבי תל אביב הניפה אמש (ראשון) את גביע ווינר השישי שלה והשלישי ברציפות כשגברה במשחק הגמר 84:88 על הפועל תל אביב לאחר הארכה. הקבוצה של עודד קטש תזכה למעט מנוחה לפני שתחזור לפעילות ביום חמישי הקרוב במסגרת היורוליג נגד פנאתינייקוס בהיכל מנורה.

עד לסוף הרבע השלישי הצהובים היו בשליטה מוחלטת על המגרש, והתקרבו אל התואר, אלא שאז קפאו, איבדו את הריכוז ואפשרו להפועל לחזור ואף להוביל. מכבי ניצלה מהחטאה של האדומים על הבאזר, ובהארכה סגרו את הסיפור עם רגעים גדולים של לורנזו בראון שקלע 20 נקודות והוסיף 9 אסיסטים ב-40 דקות. אלכס פוית'רס הצטיין עם 24 נקודות והציג יכולת מצוינת.

מכבי תל אביב זוכת גביע ווינר 2022. דני מרון
תואר ראשון, בתקווה שלא האחרון. מכבי והגביע/דני מרון
שחקן מכבי תל אביב אלכס פויתרס, מצטיין גמר גביע ווינר. דני מרון
שחקן מכבי תל אביב אלכס פויתרס, מצטיין גמר גביע ווינר/דני מרון

בקבוצה שמחו מאוד על הניצחון ונשארו דקות ארוכות אחרי המשחק כדי להודות לכאלף אוהדים צהובים שנתנו להם דחיפה במהלך המשחק, ולאחר מכן גם המאמן עודד קטש בירך את השחקנים בחדר ההלבשה על הניצחון החשוב, והניצחון הראשון העונה בדרבי על היריבה העירונית.

מצד שני, בקבוצה הצביעו על הנפילה הגדולה בסיום המשחק והצביעו על שני דברים - הדבר הראשון היה העייפות הגדולה של בראון ופוית'רס בסיום, כשעודד קטש מודה שהיה צריך להשתמש יותר ביפתח זיו וג'ייק כהן, והשנייה הפער הענק בזריקות העונשין. מכבי תל אביב הגיעה 12 פעמים בלבד לקו לעומת 41 (!) פעמים של הפועל תל אביב. "נתון הזוי וחריג", הודו במכבי בסיום המשחק, "צריך לבדוק מה קרה שם".

שחקן הפועל תל אביב ג'יי פי טוקוטו ליד שחקן מכבי תל אביב רפי מנקו. דני מרון
41 מול 10 בקו העונשין? "נתון הזוי"/דני מרון

בסיום המשחק בחר הקפטן ג'ון דיברתולומיאו לקחת איתו את גיא פניני להניף את הגביע. לפניני לא היה משחק טוב, וב-6 דקות הוא לא קלע, סיים עם מדד מינוס 3 ובפלוס מינוס היה במינוס 20, אבל הוא הוסיף עוד תואר לארון. "כיף ללבוש את המדים הצהובים שוב בדרבי, זה מאוד מרגש, זה הזכיר לי ימים מאוד יפים. רק התחלנו, אנחנו רק בהתחלה, צריכים להשתפר ואני לא הסיפור פה", אמר פניני, "אני מאמין שרוב השחקנים החדשים מהרגע שנחתו פה הם הבינו שהדרבי בשבילנו זה המשחק הכי חשוב. בסופו של דבר, אנחנו מקצוענים וצריכים לעלות למגרש ולעשות את הדברים הנכונים על המגרש. לנטרל את כל האמוציות מסביב ויש המון".

הפורוורד הוותיק התייחס גם למשחק עצמו ולתצוגת השיפוט. "מהרגע הראשון שלטנו במשחק והרגשנו טוב, תוכנית המשחק שלנו עבדה. לא הצלחנו לשבור את המשחק, לא הצלחנו לעשות את ה-10 הפרש ל-20 הפרש, ככה זה בכדורסל, כשההפרש נשאר 10-12 ריצה אחת מספיקה כדי לחזור. זה מה שקרה, זה חלק ממה שאנחנו עוברים בתקופה האחרונה. אנחנו קבוצה חדשה וקשה לנו למצוא את ה-35-40 דקות הטובות, אנחנו משתפרים בזה ועובדים על זה. ככל שהזמן יעבור נשחק יותר דקות טובות. אני שמח שמצאנו את הדרך ואת האופי כדי לנצח. זה לא היה משחק קל לשיפוט, אין לי שום טענה לשופטים, יש לי טענה אלינו שלא הצלחנו לסיים את המשחק, זה משחק עם המון מגע ואגרסיביות, כל צד יכול לטעון את הטענות שלו לגבי השיפוט. הם היו בסדר גמור, לא מתייחסים".

סקוטי ווילבקין עם אוהדי מכבי תל אביב. דני מרון
עדיין אהוב הקהל. ווילבקין בישראל/דני מרון

מי שגנב חלק מאור הזרקורים לשחקני מכבי תל אביב אמש היה שחקן הקבוצה בארבע השנים הקודמות סקוטי ווילבקין. האמריקאי נחת בישראל במפתיע בשעות הבוקר לחופשה בת 48 שעות עם אשתו, הגיע למסעדה האהובה עליו בתל אביב והוזמן על ידי הקבוצה למשחק. הקהל של מכבי תל אביב קיבל את ווילבקין באהבה, והריע לו ארוכות לפני המשחק, במהלכו ואחריו, כשאחד מאנשי מכבי אף העיר בחיוך, "עוד שנייה היו קוראים לו לעלות לתת דקות מנוחה ללורנזו בראון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully