וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השלישית ברציפות: מכבי תל אביב מחזיקת גביע ווינר

הצהובים ניצחו 84:88 את הפועל תל אביב בדרבי הראשון של העונה, שנגרר להארכה אחרי קאמבק של האדומים אחרי שהקהל שלהם נטש בטענה לאלימות משטרתית. פויתרס ובראון הצטיינו בדרך לתואר עשירי למועדון במפעל

התואר הראשון לעונת הכדורסל 2022/23 הלך הערב (ראשון) למכבי תל אביב, שניצחה 84:88 את הפועל תל אביב בדרבי מותח במיוחד בגמר גביע ווינר, שהוכרע רק בתום הארכה. זהו הגביע השלישי ברציפות של הצהובים במפעל, והעשירי בסך הכל בתולדות המועדון. האדומים ספגו הפסד ראשון העונה בכל המסגרות ויחכו להזדמנות לזכות בתואר חשוב יותר בהמשך העונה.

רומן סורקין הצטיין במחצית הראשונה, כאשר בהמשך הגיעו דקות נהדרות של אלכס פויתרס שהיה מהכוכבים העיקריים בניצחון, ולורנזו בראון, שניווט כרגיל ביד רמה את ההתקפה של עודד קטש, התעלה במאני טיים כדי לדאוג שהניצחון יילך לקבוצה שלו.

הפועל, שחסרה את ג'ייקובן בראון הפצוע, הראתה המון אופי כשכפתה שוויון בסיום הרבע הרביעי הודות לריצת 0:13, שהשכיחה 30 דקות בהן פיגרו שחקניו של דני פרנקו בפער דו ספרתי. עם זאת, בר טימור החטיא זריקת עונשין שהייתה יכולה להעניק את הניצחון לאדומים, ובהארכה לא הופיע האיש שיעשה את מהלכי המפתח.

אירוע מצער התרחש בשלהי הרבע השלישי: הגוש המעודד של אוהדי הפועל תל אביב נטש את היציע בטענה לאלימות משטרתית. בקהל האדום טענו כי שוטר הכה אוהד שניסה לפרוץ אל שטחי המגרש, דבר שעורר מהומה שהובילה להכאת אוהדי הקבוצה, כולל כאלה שלא היו קשורים לאירוע. עוד התלוננו אוהדי הפועל על שימוש בגז מדמיע, ומספר אוהדים נעצרו בהתפרעויות מחוץ לאולם.

שחקן מכבי תל אביב אלכס פויתרס, מצטיין גמר גביע ווינר. דני מרון
מצטיין המשחק. אלכס פויתרס/דני מרון
שחקני הפועל תל אביב: בר טימור, עידן זלמנסון, תומר גינת. דני מרון
הפועל תל אביב תחפש תואר במפעל אחר. טימור, זלמנסון וגינת/דני מרון
יציע אוהדי הפועל תל אביב ריק אחרי קטטה עם המשטרה. דני מרון
התמונה המצערת הזו נוצרה ביציע של הפועל תל אביב/דני מרון

קלעו למכבי תל אביב: אלכס פויתרס 24, 7 ריבאונדים ו-2 חסימות, לורנזו בראון 20 ו-9 אסיסטים (4/8 לשלוש), רומן סורקין 12 ו-8 ריבאונדים, בונזי קולסון 11 ו-6 ריבאונדים, ווייד בולדווין 10, ג'וש ניבו 6 ו-6 ריבאונדים, ג'ון דיברתולומאו 4, רפי מנקו 1.

קלעו להפועל תל אביב: קסבייר מנפורד 23, ג'ורדן מקריי 17, תומר גינת (6 ריבאונדים) ובר טימור 10 כל אחד, כריס הורטון 9 ו-7 ריבאונדים, ג'יילן הורד 6, עידן זלמנסון 5, אדם אריאל 4.

מכבי תל אביב זוכת גביע ווינר 2022. דני מרון
גביע ווינר שלישי רצוף למכבי תל אביב/דני מרון
סקוטי ווילבקין עם אוהדי מכבי תל אביב. דני מרון
סקוטי ווילבקין הגיע לצפות במשחק וקיבל אהבה מאוהדי מכבי תל אביב/דני מרון

מהלך המשחק

רבע 1:

מנקו קלע מהקו את הנקודה הראשונה במשחק, ניבו הוסיף עוד שתיים משם, הורטון העלה את האדומים על הלוח אבל הטבעות של ניבו ובולדווין העלו ל-2:7, הסנטר הוסיף עוד שתי קליעות עונשין, בראון חטף בדרך לדאנק ואז סידר לפויתרס את הסל שהפך את ההפרש לדו ספרתי. הורד תיקן החטאה ועצר ריצת 0:10, טימור עם שלשה צימק ל-13:7. סורקין קלע, מקריי ענה לו מהקו, אך הפורוורד דייק מחצי מרחק והרים את פויתרס להטבעה שהעלתה שוב ל-10 הפרש. טימור ניסה להרגיע בסל, קולסון קבע 11:22 בשלשה, הורד הקטין מהעונשין ומנפורד הוסיף שתי נקודות. אחרי ליי אפ של בולדווין, מנפורד סגר את הרבע בפיגור 24:16 של הפועל.

ווייד בולדווין, מכבי תל אביב. דני מרון
פתח טוב. ווייד בולדווין/דני מרון

רבע 2:

טוקוטו מצא את זלמנסון לבד לקרש-סל, מנפורד בשלשה הוריד למינוס שלוש בלבד אבל קולסון השיב באותו מטבע. סל של הורד נענה באחד של פויתרס בצד השני, בולדווין צלף מחוץ לקשת ואז חטף בדרך להטבעה - 23:34 למכבי. מנפורד צימק מהקו, סורקין תיקן החטאה של מנקו, אריאל פגע מחצי מרחק אבל סורקין עבר יפה את זלמנסון כדי להשאיר את הפער על 11, בהתקפה הבאה הוא שוב עשה זאת עם הטבעה שהגיבה לנקודות של מנפורד, ואז בראון שלח אליי אופ לפויתרס שחתם מתפרצת ושלח את פרנקו לפסק זמן ב-29:42. גינת ניצל זריקות עונשין כדי לעלות על הלוח, ואז הוסיף סל אחרי ריבאונד התקפה שהזמין פסק זמן של קטש ביתרון תשע לצהובים. בראון חזר ממנו עם אסיסט לפויתרס, ולאחר מכן ענה לנקודות עונשין של אריאל בשלשה. טימור קבע מהקו את תוצאת המחצית - 36:47 למכבי.

תומר גינת, הפועל תל אביב. דני מרון
התעורר במחצית השנייה. תומר גינת/דני מרון

רבע 3:

הורטון סחט עבירה וקלע פעמיים, בולדווין מצא את בראון לשלשה מהפינה, מקריי הקפיץ את הורטון לאליי אופ ואז קלע שתיים מהקו - 50:42. פויתרס הטביע ואחר כך הוסיף עוד סל, גינת החזיר בקליעות עונשין ודאנק שלו הוריד למינוס שמונה. פויתרס המשיך במומנטום האישי, דיברתולומאו קלע מהקו אחרי עבירה טכנית לפרנקו. בראון שוב הביא את הפער ל-12, מנפורד וגינת צימקו, דיברתולומאו צלף שלשה ומקריי קיזז ל-62:53 בסוף הרבע.

רומן סורקין, מכבי תל אביב. דני מרון
תצוגה ורסטילית. רומן סורקין/דני מרון
ג'ורדן מקריי, הפועל תל אביב. דני מרון
קאמבק מרשים של הפועל תל אביב. ג'ורדן מקריי/דני מרון

רבע 4:

קולסון התחיל את הרבע עם שלשה, אבל מקריי קלע אחת משלו. הורד דייק פעמיים מהקו, זלמנסון ניצל אסיסט של טימור והאחרון קבר אחת מחוץ לקשת. קליעות עונשין של מנפורד וסל שלו בחדירה השלימו ריצת 0:13 ומהפך של הפועל תל אביב, אבל בראון עצר את הסחף בשלשה בדיוק בזמן ופויתרס הטביע פעמיים, הראשון קבעה 66:70, השנייה הגדילה לחמש הפרש אחרי נקודה של זלמנסון. סנטר האדומים מסר אסיסט למקריי, בולדווין החטיא אחת משתי זריקות עונשין, מנפורד במהלך של סל ועבירה הקטין ל-73:72. טימור יכול היה להפוך, אבל גם הוא השאיר נקודה על הקו, ואחרי החטאה של פויתרס בצד אחד, טוקוטו פספס שלשה בצד השני והזמן החוקי הסתיים ב-73:73.

בר טימור, הפועל תל אביב. דני מרון
החטיא זריקת עונשין קריטית. בר טימור/דני מרון
לורנזו בראון, מכבי תל אביב. דני מרון
התעלה במאני טיים. לורנזו בראון/דני מרון

הארכה:

בראון ירה לשלוש, מקריי הפך עם ארבע נקודות רצופות אבל רכז הצהובים סידר דאנק לפויתרס שקבע 77:78, לפני שהוסיף עוד שתי נקודות. הורטון ובראון החליפו סלים, מקריי הלך לקו וצימק את ההפרש
לנקודה. סורקין תיקן החטאה של בראון, אבל לאחר מכן האחרון הגיע לצבע ורשם סל קריטי. מנפורד קיווה להשאיר תקווה כשקלע שלשה, אבל קולסון סגר עניין מהקו - 84:88 למכבי תל אביב בסיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully