וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חבטו בהם כמו שק": צפו בשוטרים מכים את אוהדי הפועל תל אביב

עודכן לאחרונה: 23.10.2022 / 22:57

הקהל האדום נטש את גמר גביע ווינר, ח"כ כסיף: "המשטרה - הגורם מספר אחד לאלימות ביציעים". הקבוצה "הבריזה" מטקס ההנפה. מהמשטרה נמסר: "שוטרים שנכחו במקום ניסו לחלץ את הסדרנים מהאוהדים שלא שילמו כרטיס". פרנקו: "זה תואר אם אתה לוקח, וטורניר טרום עונה אם אתה לא"

האלימות שוב העיבה על אירוע ספורטיבי שאמור היה להיות חגיגה. מכבי תל אביב אמנם חגגה על הפרקט בתום גמר גביע ווינר הערב (ראשון), בו ניצחה 84:88 את הפועל תל אביב לאחר הארכה, אבל עוד במהלך המשחק קיבלנו תמונות מזעזעות מעימות בין השוטרים במקום לקהל האדום.

ביציע של הפועל תל אביב טענו כי שוטר הכה אוהד שניסה לפרוץ למגרש, דבר שהוביל למהומה בה גם אוהדים שלא היו קשורים לאירוע ספגו מכות מהמשטרה, ובעקבות כך הקהל נטש בעיצומו של הרבע השלישי. אוהדי הפועל התלוננו גם על שימוש בגז מדמיע נגדם, וחלקם עוכבו בשל התפרעויות מחוץ לאולם, אבל שוחררו ולא נלקחו לתחנה.

צפו באוהדי הפועל תל אביב מוכים על ידי המשטרה

חבר הכנסת עופר כסיף, ממפלגת חד"ש-תע"ל, פרסם בחשבון הטוויטר שלו סרטון של שוטרים מכים אוהדים של הפועל תל אביב, והוציא הודעה לתקשורת בה נכתב: "תיעוד שהועבר ללשכתי מראה אלימות משטרתית קשה בגמר גביע ווינר - ואוהדים שנזרקו מהמגרש בשרירותיות ובמכות קשות. עשרות אוהדים נזרקו מהמגרש ללא עילה ותוך שימוש בכוח רב. אוהדי הפועל תל אביב נטשו את המגרש בשל האלימות המשטרתית. השוטרים חבטו באוהדים על הרצפה כאילו היו שק של מטבעות ולא בני אדם. המשטרה היא הגורם מספר אחד לאלימות ביציעים".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה לאירועים: "משטרת ישראל נערכה היום לקראת משחק גמר גביע ווינר שהתקיים באולם אנרבוקס חדרה. בניגוד לנטען, בזמן המחצית ניסו חלק מהאוהדים שלא רכשו כרטיסים מראש להיכנס לאולם תוך דילוג מעל הגדרות, סדרנים שניסו למנוע מהם את המעשה, נתקלו בהתנגדות אקטיבית. שוטרים שנכחו במקום ניסו לחלץ את הסדרנים מהאוהדים שחסמו את המבואות לאולם במחאה, סירבו לחזור ליציע ואף החלו להתפרע, דבר שאילץ את השוטרים להוציאם תוך שימוש בכוח סביר במטרה להשליט סדר ולמנוע אסון במקום. נמשיך לפעול נגד כל מי שיפר את הסדר הציבורי והחוק וינסה לפגוע בשוטרים, באירועי ספורט ובכל מקום אחר".

שחקני הפועל תל אביב מאוכזבים. דני מרון
הפועל תל אביב לא נשארה להנפה/דני מרון

שחקני הפועל תל אביב וצוות האימון שלה לא נשארו לטקס הנפת הגביע של היריבה העירונית, כאשר אחד מבעלי מכבי תל אביב, דני פדרמן, עמד וצילם אותם יורדים מהפרקט. במועדון האדום טענו כי מנהלת הליגה מסרה להם מראש כי הם לא מחויבים להישאר לטקס.

המאמן דני פרנקו סיכם במסיבת העיתונאים: "זה משחק עם מטען מאוד גדול. באנו כמו קבוצה שמאמינה ביכולתה לנצח, קצת יותר מדי האמנו. הייתה לנו מחצית ראשונה לא טובה והיינו בפיגור של 11 בהפסקה, אבל למרות זאת הצלחנו לממש את התחושה שהייתה לנו, שזה רק עניין של שתיים-שלוש דקות ריכוז ואפשר להפוך ולנצח את המשחק. סיימנו עם יותר אסיסטים ופחות איבודים, הייתה לנו בעיה בצבע, לא היינו מספיק אגרסיביים שם. אם פויתרס נבחר למצטיין בלי ללכת לקו העונשין, זה עלינו. במקום 17 זריקות מהשדה הוא היה צריך לזרוק 17 זריקות עונשין".

על פספוס ההזדמנות לזכות בתואר אמר: "זה מאכזב. בסוף זה תואר אם אתה לוקח אותו, וזה טורניר של טרום עונה אם אתה לא לוקח אותו. ככה אמרתי לשחקנים. יש דברים משמעותיים שנצטרך לקחת הלאה, שיחקנו בפעם הראשונה בלי ג'ייקובן (בראון), זה יקרה לנו עוד העונה. בר (טימור) ומנפורד נכנסו לנעליים שלו. בסופו של דבר הפסדנו בארבע בהארכה והיה לנו כדור לנצח, אנחנו יודעים שאנחנו יכולים לנצח כל קבוצה בליגה, אבל אם לא ניקח את הדברים לתשומת לבנו אפשר להפסיד. אני גאה בשחקנים על המאמץ שהם עשו במחצית השנייה ובהארכה, בסוף זה היה משחק של לב והקרבה יותר מאשר כדורסל גדול, את האופי הזה צריך לדעת להביא, טוב לדעת שיש לנו את זה כקבוצה לקראת המשך הדרך".

מאמן הפועל תל אביב דני פרנקו. דני מרון
התואר חמק הפעם. פרנקו/דני מרון

מאמן האדומים הוסיף עוד מסקנות: "על פניו, לנו זה היה טוב לנו לשחק את המשחק הזה, כי לא קיבלנו גודל כזה ואתלטיות במהלך העונה. אני לא בטוח כמה קבוצות בליגה יודעות להביא את זה, צריכים לדעת עם מה התמודדנו יותר טוב ועם מה פחות. אני מסתכל על איך הקבוצה שלי בנויה בשלב הזה, יש לנו אמונה שאנחנו טובים ויכולים להיות יותר טובים. התפקיד שלנו זה לצמוח מההפסד הזה עכשיו לאנקרה ברביעי בחוץ. לדעת להתמודד עם לוח הזמנים הצפוף, בשבת מחכה לנו עוד משחק".

לגבי ג'ורדן מקריי, שעדיין נכנס לעניינים וסיים הערב עם 11 נקודות: "זה היה משחק יותר טוב של מקריי ממה שהיה עד היום, יש לנו עוד הרבה שחקנים והרבה ענייני שטף שאנחנו יכולים להביא. אנחנו ברצף משחקים שעשינו עבודה טובה, אבל אם אנחנו עושים פה 39% מהשדה, זה לא עניין של כושר. נהיה בסדר.

לסיום, פרנקו התייחס לשיפוט: "היו המון מהלכים של רגל ציר בצבע שהעלימו עין, כשלמכבי יש יתרון בצבע אז זה משמעותי. הטכנית שספגתי הייתה די מכוונת, הייתי צריך לבעוט לשחקנים שלי בתחת בדרך כזאת או אחרת. העדפתי להיות זה שיעורר אותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully