וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציון מאה: הפועל תל אביב ניצחה 86:100 את פריז באסקט ביורוקאפ

עודכן לאחרונה: 20.10.2022 / 0:01

האדומים שוב הרשימו במשחק החוץ הראשון באירופה, כמעט טריפל-דאבל לבראון. הפועל ירושלים נראתה רע גם בליגת האלופות ונחלה הפסד בכורה

תקציר יורוקאפ: פריז באסקט - הפועל תל אביב 100:86/ספורט1

שתיים מהקבוצות הבכירות בישראל, הפועל תל אביב והפועל ירושלים, המשיכו הערב (רביעי) במפעלים האירופיים. ראשונה לשחק הייתה הקבוצה מהבירה, שספגה הפסד בכורה כואב בליגת האלופות של פיב"א. מאוחר יותר, האדומים של דני פרנקו שמרו בצורה משכנעת על מאזן המושלם ביורוקאפ.

ג'יילן הורד, הפועל תל אביב. אודי ציטיאט
טימור וחבריו ירשימו גם בחוץ?/אודי ציטיאט

פריז באסקט - הפועל תל אביב 100:86

גם בתום משחק החוץ הראשון שלה בזירה האירופית, הקבוצה של דני פרנקו נותרה ללא הפסדים בכל המסגרות ואותתה שוב על כך שביום ראשון הקרוב היא עשויה לחגוג תואר על חשבון יריבתה העירונית, מכבי תל אביב, כאשר השתיים תיפגשנה בגמר גביע ווינר. גם ללא קסבייר מנפורד, שנגרע מהסגל עקב צוואר תפוס, הפועל תל אביב מחקה פיגור מוקדם שעמד על תשע נקודות, והציגה שוב משחק התקפה פורה, מלהיב ומאוזן שסייע לה לברח ליתרון דו ספרתי ולהשאיר את המארחת מצרפת ללא ניצחונות העונה. חמישה שחקנים באדום קלעו בספרות כפולות, ומלבד ג'ייקובן בראון שהצטיין מעל כולם וכמעט השלים טריפל-דאבל, גם ג'יילן הורד וכריס הורטון היו קרובים מאוד לדאבל-דאבל.

קלעו להפועל תל אביב: ג'ייקובן בראון 21, 12 אסיסטים ו-8 ריבאונדים, ג'יילן הורד 16 ו-9 ריבאונדים, ג'ורדן מקריי 15, עידן זלמנסון 12 (11:19 דקות), בר טימור 10, תומר גינת 9, כריס הורטון 8 ו-13 ריבאונדים, אדם אריאל 6, ג'יי פי טוקוטו 3.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

מהלך המשחק

רבע 1:

הצרפתים ברחו ל-2:10 מוקדם, אבל מקריי והורטון נכנסו לעניינים וגינת הקטין ל-16:15. שלשה של וואלאס קטעה את המומנטום האדום, הורטון איזן ל-19:19, אך טופאן ואולמן הריצו את פריז לפלוס תשע - 22:31. זלמנסון סגר את הרבע ברצף אישי נהדר של שש נקודות, והקטין ל-33:28 בתום 10 דקות.

רבע 2:

זלמנסון המשיך מאיפה שעצר עם נקודה שמינית, בראון תפר שלשה והשווה ל-33:33, ואז הגיב לנקודות של וואלאס עם סל שלו ואסיסט להורד שהפך. טופאן דייק מהקו, אריאל עשה זאת מחוץ לקשת, הורד הגדיל את הפער לחמש ואז שמר עליו אחרי נקודות של טופאן. גגיץ' ניסה לצמק, אבל טימור צלף מרחוק, הורד הטביע במתפרצת אחרי קליעות עונשין של בגארין, ואז הוסיף עוד דאנק מאליי אופ של מקריי - 43:51. זלמנסון סגר מחצית אדירה עם שני סלים שעשו 43:55 בהפסקה.

מאמן הפועל תל אביב דני פרנקו. קובי אליהו
נשמר המאזן המושלם. דני פרנקו/קובי אליהו

רבע 3:

גינת הגדיל להפרש שיא של 14, וואלאס ואולמן הקטינו לתשע, טוקוטו קלע שלשה והעלה ל-48:60. בגארין וקאמאגטה חתכו חצי מהפער, אולמן כבר הוריד למינוס ארבע בלבד וקאמאגטה הוריד ל-63:60 אחרי נקודת עונשין של הורד, אבל האחרון עצר את המומנטום, בראון הוסיף שלשה וטימור קלע שני סלים רצופים, לפני שבראון סגר ריצת 0:11. וואלאס קטע אותה במהלך של סל ועבירה, אך אריאל השיב בשלשה. וואלאס הקטין ל-77:66 בסוף הרבע.

רבע 4:

הורד החזיר את הפער ל-14, בגארין ו-וואלאס הגיבו בסל כל אחד, מקריי השלים מהלך של שלוש נקודות וקבע 70:83. קאמאגטה ענה בצד השני ובגארין קבר שלשה, לפני שוואלאס תרם נקודה מהקו ואולמן סגר ריצת 0:9 של הצרפתים, שהורידו למינוס ארבע בלבד. אלא שהורטון הלך לקו וקלע פעמיים, ואז בראון תפס פיקוד במאני טיים: סל, אסיסט לשלשה של טימור, שתיים מהקו, שלשה, עוד סל אחד ואסיסט לשלשה של גינת על הבאזר - זה מה שעשה הגארד האדיר בהתקפות הבאות של הפועל תל אביב עד לסיום, שבו הפורוורד הישראלי קבע 86:100 גדול ומרשים.

שחקני הפועל ירושלים. ברני ארדוב
יישארו מושלמים לפחות באירופה? שחקני הפועל ירושלים/ברני ארדוב

הפועל ירושלים - לודוויגסבורג 80:71

אחרי שכבר ספגה את הפסדה השני בליגת העל והובסה בידי בני הרצליה, הקבוצה של אלכסנדר דז'יקיץ' איבדה גם את המאזן המושלם בליגת האלופות של פיב"א וחטפה מהלומה לא קטנה לעיני 5,162 אוהדים שלה בארנה, כשהיא מציגה פעם נוספת התקפה בלתי מלוטשת בעליל - ולא מצליחה להגיע ל-80 נקודות משחק חמישי ברציפות. הנתון הצורם ביותר מבחינת הפועל ירושלים הערב מספר שהיא קלעה שלשה אחת מתוך 24 ניסיונות, כלומר 4.17% מעבר לקשת, בזמן שהיריבה אספה 14 ריבאונדים בהתקפה וניצלה זאת כדי לנצח 8:21 בנקודות מהזדמנות שנייה, בדרך להישאר המושלמת היחידה בבית ה' של המפעל. דז'יקיץ' יהיה חייב לנצל את צמד משחקי הבית בליגה בשבוע הבא, נגד גלבוע/גליל והפועל אילת, כדי לייצב את הספינה - ואולי גם את מעמדו על הקווים.

קלעו להפועל ירושלים: מארקס מייריס 19 ו-6 ריבאונדים, זאק הנקינס 18, ספידי סמית' 12, ליוואי רנדולף 10, קאדין קרינגטון 8, נועם דוברת ועוז בלייזר 2 כל אחד.

מארקס מייריס, הפועל ירושלים. ברני ארדוב
מהבודדים שמתפקדים בהתקפה התקועה של ירושלים. מייריס/ברני ארדוב

מהלך המשחק

רבע 1:

דאן וג'ונסון קלעו את הסלים הראשונים של האורחת, רנדולף והנקינס עשו זאת בירושלים, פולאס העניק לגרמנים יתרון 4:6 לקראת אמצע הרבע. קרינגטון עלה מהספסל ומיד חדר מצוין, הנקינס עם סיבוב נפלא בצבע הפך לטובת המארחת. ווייטהד קבר שלשה ראשונה במשחק, רנדולף מיד הגיב בחדירה. האב, הנקינס, ווייטהד וקרינגטון המשיכו בנדנדה, דאן תפר עוד שלשה אבל דוברת השווה ומייריס קבע 16:18 לאדומים בסוף הרבע.

נועם דוברת, הפועל ירושלים. ברני ארדוב
מחצית ראשונה דלה בנקודות. דוברת/ברני ארדוב

רבע 2:

כמעט שלוש דקות בלי נקודות נגמרו בשלשה של האב, שבהמשך הוסיף עוד אחת וראה את אדיגין סוגר ריצת 0:8 לגרמנים - 18:24. סמית' צימק בשלשה ומייריס ענה לסל של דאן באחד משלו, תוך כדי שהוא סופג עבירה בדרך לצמק למינוס שתיים מהקו. אדיגין וג'ונסון הרחיקו את האורחת ל-26:33 למרות עוד סל של סמית', שאחר כך תרם נקודת עונשין. שונגו הוריד את לודוויגסבורג ביתרון 27:34 להפסקה.

קאדין קרינגטון, הפועל ירושלים. ברני ארדוב
הפועל ירושלים מובסת קשות בבית. קרינגטון/ברני ארדוב

רבע 3:

אדיגין ופולאס העלו את ההפרש ל-12, רנדולף ורוברסון החליפו סלים, מייריס הגיב להטבעה של אדיגין בנקודות משלו, ואז עשה זאת גם אחרי סל של פולאס, אבל דאן הגדיל ל-33:49 והעמיק את הבור של הפועל ירושלים. הנקינס, סמית' ומייריס ניסו להשאיר את האדומים בתמונה, אבל ווייטהד, דאן ורוברסון אפשרו לגרמנים לברוח ופולאס קבע הפרש שיא של 22 - 39:61. מייריס המשיך לסחוב לבד, האב וקרינגטון החליפו שלשות שחתמו את הרבע ב-45:64 לאורחים.

רבע 4:

מייריס ובלייזר צימקו למינוס 15, רוברסון רשם עוד שתיים ללודוויגסבורג והאב צלף שלשה נוספת. סמית' מסר אסיסט להנקינס ודייק פעמיים מהקו, ג'ונסון ופולאס השאירו את הגרמנים ביתרון 57:74. ווייטהד התקזז עם קליעות עונשין של רנדולף, סמית' הוסיף עוד שתיים מהעונשין וסידר הטבעה להנקינס, אבל רוברסון קלע פעמיים מהקו והבהיר שלא יהיה פה מתח. קרינגטון ניסה למזער נזקים, פולאס הטביע והנקינס קבע את תוצאת הסיום - הפועל ירושלים מפסידה 80:71.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully