וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטפסת האיראנית נחתה בטהראן והתקבלה בפרחים ותשואות

אחרי הפרסומים שנעלמה בגלל שהתחרתה ללא חיג'אב, אלנאז רקאבי "זכתה" לקבלת פנים חגיגית בנמל התעופה. למרות זאת, רבים משוכנעים שמדובר באחיזת עיניים וחוששים לגורלה

בווידאו: איראנים באיסטנבול מציינים חודש למחאה האנטי ממשלתית באיראן/רויטרס

המטפסת האיראנית אלנאז רקאבי, שלפי דיווחים נכלאה אחרי שהשתתפה באליפות אסיה בטיפוס ללא חיג'אב, הגיעה לטהראן היום (רביעי) בבוקר והתקבלה בפרחים ותשואות. כך לפחות על פי הפרסומים של סוכנות הידיעות הלאומית של הרפובליקה.

תחילתו של הסיפור שלשום, אז רקאבי בת ה-33 התחרתה בבירת דרום קוריאה, סיאול, ללא חיג'אב - בניגוד לחוק הנוקשה במולדתה. אתמול הופיעו דיווחים באתרי אינטרנט איראנים שמזוהים עם ההתנגדות למשטר, שהיא נעלמה. כמו כן דווח שהדרכון ומכשיר הטלפון הסלולרי שלה נלקחו ממנה.

באיראן כנראה היו ערים לתשומת הלב העולמית ההולכת וגוברת ואז חלה תפנית מפתיעה: רקאבי פרסמה באינסטגרם הודעת התנצלות על כך שלא הייתה זמינה וגרמה לדאגה, והבהירה שהחיג'אב נפל לה במהלך התחרות.

רבים כמובן הטילו ספק באמינות ההודעה של רקאבי באינסטגרם, כמו גם באמינות קבלת הפנים לה זכתה בנמל התעופה בטהראן הבוקר, שם עשרות קראו "אלנאז הגיבורה". התמונות, הסרטונים והידיעות על הגעתה החגיגית לנמל התעופה, תוזמנו היטב ופורסמו כאמור בין היתר על ידי סוכנות הידיעות הלאומית של איראן.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
אלנאז רקאבי, מטפסת איראנית שהתחרתה בלי חיג'אב. טוויטר, צילום מסך
קבלת פנים אמיתית, או אחיזת עיניים להשתיק את הביקורות? רקאבי/צילום מסך, טוויטר

באתר "איראן וייר" דווח אתמול שרקאבי הוטסה מוקדם יותר לאיראן ונלקחה ישירות לכלא אווין, בו פרצה שריפה בתחילת השבוע בעקבות עימותים בין אסירים לסוהרים שהובילו לאבידות בנפש. כלא אווין, המאכלס אסירים פוליטים, ידוע לשמצה בגלל שימוש בעינויים, כליאה ללא הגבלת זמן ומניעת טיפול רפואי מהאסירים.

לא ברור אם רקאבי אכן הוטסה לאיראן מוקדם מהצפוי והובאה לשדה התעופה כדי לשדר לעולם שמצבה טוב ושהיא לא עצורה. איגוד הטיפוס הבינלאומי פרסם הודעה בה נכתב: "אנחנו מבינים שרקאבי בדרך חזרה לאיראן. נמשיך לעקוב אחר ההתפתחויות בעניינה. אנחנו תומכים באופן מלא בזכויות לספורטאים, בבחירות שלהם ובחופש ביטוי".

הדברים מגיעים כמובן בצל המחאות והאלימות כלפיהן מצד המשטר. המהומות במדינה המוסלמית פרצו לאחר שבחודש שעבר מתה אישה צעירה לאחר שנעצרה במדינה כי לא לבשה חיג'אב בצורה הנכונה. איראנים רבים יצאו לשורת מחאות ברחבי המדינה כנגד המשטר והחוקים שלו, באירועים שהובילו למותם של רבים עד כה.

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully