וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטפסת איראנית התחרתה ללא חיג'אב ועוררה דאגה: "זה נפל בטעות"

עודכן לאחרונה: 18.10.2022 / 13:09

לאחר החשש לגורלה של אלנאז רקאבי שעברה על חוקי המדינה המוסלמית בזמן ייצוגה, היא הגיבה לסערה ברשתות: "מצטערת, אני חוזרת לאיראן"

בווידאו: אש פרצה בכלא בטהראן שבו מוחזקים אסירים פוליטיים, יריות נשמעו/שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מחאת הנשים באיראן לא יורדות מסדר היום העולמי בשבועות האחרונים, וכעת הדבר הגיע גם לספורט אם רגע היסטורי במיוחד שקיבל סדרת תפניות מפתיעה במיוחד.

המטפסת האיראנית אלנאז רקאבי עשתה צעד אמיץ והיסטורי כאשר התחרתה באליפות אסיה בטיפוס שבסיאול כשהיא ללא חיג'אב, בניגוד לחוק הנוקשה במדינתה.

שעות לאחר מכן דווח כי עקבותיה של המטפסת נעלמו. נכתב כי הדרכון האיראני ומכשיר הטלפון שלה נלקחו ממנה ודרום קוריאה וכי אף אחר לא הצליח ליצור עימה קשר במשך שעות ארוכות.

לאחר מכן חלה תפנית מפתיעה, כאשר רקאבי פרסמה באינסטגרם הודעת בה התנצלה על הדאגה שעוררה והבהירה כי החיג'אב נפל בטעות במהלך התחרות. רבים פקפקו באמינות של ההודעה, אך לפי דבריה, היא נמצאת כעת בדרכה לאיראן יחד עם שאר המשלחת.

על פי דיווח שפורסם מוקדם יותר ב"איראן ווייר", אתר שנחשב כמתנגד למשטר, רקאבי הוטסה מוקדם יותר לאיראן ונלקחה ישירות לכלא אווין שבבירה טהראן, בו כזכור רק לפני יומיים פרצה שריפה בעקבות עימותים בין אסירים לסוהרים שהובילו להרוגים. כלא אווין, המאכלס אסירים פוליטים, ידוע לשמצה בעקבות שימוש בעינויים, כליאה ללא הגבלת זמן ומניעת טיפול רפואי מהאסירים.

המהומות במדינה המוסלמית פרצו לאחר שבחודש שעבר מתה אישה צעירה לאחר שנעצרה במדינה כי לא לבשה חיג'אב בצורה הנכונה. איראנים רבים יצאו לשורת מחאות ברחבי המדינה כנגד המשטר והחוקים שלו, באירועים שהובילו למותם של רבים עד כה.

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully