וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב קיבלה סורקין חדש: "צריך להוכיח את עצמך בכל פעם"

19.10.2022 / 6:46

הסנטר הישראלי, באחד ממשחקיו הטובים ביורוליג, עזר לצהובים לרשום קאמבק סוחף ב-70:78 על מונאקו. מחמאות לגישה של הולינס ולבולדווין: "הוא מיוחד, מהטובים באירופה". בראון: "זה לא משנה איך אתה מתחיל, אלא איך אתה מסיים"

תקציר ניצחונה של ריאל מדריד 88:94 על ג'ירונה/ספורט1

1. מכבי תל אביב עלתה אמש (שלישי) למאזן חיובי של שני ניצחונות מול הפסד אחד ביורוליג בזכות ניצחון ביתי דרמטי 70:78 על מונאקו הצרפתית. הצהובים יפגשו מחר (חמישי, 21:05) את וילרבאן במשחק השני השבוע, וינסו להיצמד מוקדם לצמרת המפעל ולשמור על מאזן ביתי מושלם.

חדר ההלבשה של הצהובים היה נראה מאושר מאוד בסיום כשבעלים אודי רקנאטי נכנס לחדר ההלבשה לברך את השחקנים. במכבי בטוחים כי השחקנים יישארו עם הרגליים על הקרקע ויהיו מוכנים כבר היום לאימון הבא לקראת וילרבאן.

המשחק אמש מחולק לשתי מחציות שונות לגמרי. בראשונה, שליטה מוחלטת של מונאקו שהוליכה כבר 40:21 לקראת המחצית, אלא שבדקות הסיום החלה מכבי לנגוס בהפרש וירדה בפיגור 11 בהפסקה. 20 הדקות האחרונות היו בשליטה מוחלטת של הצהובים שעצרו את היריבה על 28 נקודות בלבד, והצליחו בעזרת דחיפה גדולה של הקהל לצאת עם ניצחון מרשים. וויד בולדווין היה הכוכב הגדול של המשחק עם 21 נקודות, כולן במחצית השנייה, כשגם לרומן סורקין היה משחק נהדר עם 10 נקודות ו-9 ריבאונדים.

"המפתח היה להשאר ממוקדים,לא התחלנו טוב אבל מה שמשנה זה לא איך שאתה מתחיל אלא איך שאתה מסיים, כולם שיחקו בתפקיד שלהם וזה מה שנחשב", סיכם לורנזו בראון שקלע 13 נקודות, הוריד 7 ריבאונדים ומסר 7 אסיסטים, "הניצחון מראה שיש לנו הרבה ללמוד,האחד מהשני ומצוות האימון. אנחנו צריכים ללמוד את צוות האימון שלנו כשחקנים ,זה ישפר מאוד את הקבוצה. מה שעשינו היום רק ניצוץ ממה שאנחנו יכולים לעשות, כשכולנו נהיה ביחד זה מה שיקרה רוב הזמן".

אוסטין הולינס, שקלע 5 נקודות, אך תרם רבות בצד ההגנתי הוסיף מצידו כי: "במחצית הראשונה ניסינו להבין מה אנחנו עושים, לא שיחקנו מספיק אגרסיבי והשתפרנו מאוד בזה בחלק השני של המשחק. הם ניצחו אותנו די בקלות בריבאונד, וברגע שלקחנו את הריבאונדים, יכולנו לשחק אגרסיבי בהגנה וזה אפשר לנו לשחק הרבה יותר טוב. זה לא היה קל בכלל, אבל הדבר היחיד שאני יכול לומר זה שיש לנו קבוצה טובה, יש לנו הרבה שחקנים טובים וכשאנחנו מתחברים ומשחקים בהגנה עם הלב זה נראה ככה. חלק מהדברים הלכו לכיוון שלנו, שיחקנו אגרסיבי מאוד".

שחקן מכבי תל אביב ווייד בולדווין. דני מרון
מחצית שנייה חלומית. בולדווין/דני מרון

2. כאמור, זה היה הערב של וויד בולדווין. במחצית הראשונה הגארד של מכבי היה נראה מתוסכל, שום דבר לא הלך לו והוא אף הורד לספסל אחרי שלא קיבל שריקה בהתקפה ופשוט לא ירד להגנה. בולדווין עלה למחצית השנייה כמו מלוע של תותח, צלף שלוש שלשות ברבע השלישי, והיה נראה אגרסיבי וחד מתמיד.

"בולדווין מדהים, הוא החזיר אותנו למשחק, הוא אחד מהגארדים הכי טובים באירופה. הוא ולורנזו, הם באמת שניים מהגארדים הכי טובים באירופה. זה חלק ממה שאנחנו רוצים שהם יעשו ואנחנו שמחים שהם עושים את זה", פירגן רומן סורקין לחברו לקבוצה, כשאחד מאנשי מכבי אמר עליו כי: "זה משחק שנותן לנו המון ביטחון בו. הוא יודע לשים מחצית לא טובה מאחוריו ולהתפקס מחדש. הוא מיוחד".

בולדווין עצמו היה נראה נלהב מאוד בסיום וסיפר: "היינו צריכים לעשות עצירות ולקחת ריבאונדים, מונאקו קבוצה חזקה מאוד, הם הגיעו למשחק 5 בפלייאוף בעונה שעברה. רק עצירות וריבאונדים, זה המפתח שלנו לנצח משחקים. כולם קיבלו את האתגר הזה על עצמם".

sheen-shitof

פנינת הבלקן

כל מה שצריך לדעת על נופש בקרואטיה - במחיר הכי משתלם

בשיתוף חברת התעופה הלאומית הקרואטית
שחקן מכבי תל אביב רומן סורקין. דני מרון
אחד ממשחקיו הטובים ביורוליג. סורקין/דני מרון

3. גיבור נוסף של הערב היה סורקין. שחקן הפנים נזרק אל הפרקט במהלך הרבע השני הלא טוב של הצהובים, ולמרות שבתחילה פספס כמה כדורים הראה הרבה אינטנסיביות שגרמה לקטש לפתוח איתו את המחצית השנייה, כמו גם בעיית העבירות של ג'וש ניבו ואלכס פוית'רס. כשסורקין הורד מהפרקט במהלך הרבע השלישי הקהל שרק בוז לקטש והריע בכל פעם שהוא בחר להחזיר אותו. המאמן הודה בסיום כי הוא מאוד אהב את העבודה של סורקין ורוצה לתת לו יותר דקות.

"ניסיתי להביא אנרגיות, ג'וש ואלכס היו עם בעיית עבירות אז נכנסתי וניסיתי להביא אנרגיות ולהביא משהו קצת שונה כי היינו קצת רדומים", סיפר סורקין בסיום, "אי אפשר להאשים אף אחד, פשוט לא הלך לנו כל כך במחצית הראשונה, השופטים, הם קלעו זריקות ואנחנו החטאנו זריקות פנויות. ניסיתי להביא אנרגיה מהספסל ואני שמח שזה עבד. בכל מקום זה ככה, צריך להוכיח את עצמך בכל פעם מחדש, יש פה יותר מ-12 שחקנים, אנחנו המון שחקנים וכל אחד מהם ביום נתון יכול להתפוצץ ולתת משחק חשוב, אז יום אחד זה אני ויום אחד זה מישהו אחר, כולם צריכים להישאר מוכנים. זה חלק מלהיות ספורטאי ומקצוען וזה גם חלק מהמשחק".

במכבי סיפרו כי סורקין חזר מאוד נחוש מאליפות אירופה בה היה חלק מרכזי מנבחרת שלא עמדה במטרה שלה, ולאחר שבהכנה ראה איך ניבו ופוית'רס תופסים את מירב הדקות הוא חיכה להזדמנות שלו, "לא ראית אותו מוריד את הראש אחרי שלא שיחק נגד ז'לגיריס. הוא הרוויח את הלחם שלו דרך הליגה, והיה גם אקטיבי נגד פנרבחצ'ה", סיפרו בקבוצה, "הוא בהחלט שחקן שמגיע לו לשחק".

שחקן מכבי תל אביב אוסטין הולינס. דני מרון
קטש הפתיע כשהציב אותו בחמישייה. הולינס/דני מרון

4. קטש הפתיע בפתיחת המשחק והעלה את אוסטין הולינס בחמישייה. הגארד-פורוורד הוותיק עמד במרכז שמועות וידיעות בתקופה האחרונה על כושרו הלקוי ועל רצון של הצהובים לשחררו. במכבי אף החתימו את ג'יילן אדאמס אליו כבר נגיע, אך הולינס קיבל לפתע מקום בחמישייה, והיה חלק מהפתיחה הרעה של הצהובים, אך גם חלק מהריצה במחצית השנייה.

"לא הופתעתי בכלל. אני בוטח במאמן אם אני פותח או לא, התפקיד שלי זה לבוא מוכן. זה הכל", סיפר הולינס והופתע מהשמועות לגבי מעמדו, "אני לא קורא שום דיווחים או משהו כזה. אני חלק מהקבוצה, וג'יילן הוא שחקן שבא לעזור לנו. מה שמעניין אותי זה שנתחבר, ושננצח משחקים. מה שקורה חוץ מזה לא תלוי בי, הפוקוס שלי הוא על הקבוצה".

במכבי סיפרו כי הולינס הוא מקצוען והמשיך לעבוד על אף הכניסה הלא חלקה שלו לקבוצה, "הוא בחור טוב, כיף להיות לידו ושמחים שהוא משתפר", אמרו במועדון.

שחקן מכבי תל אביב ג'יילן אדאמס. דני מרון
ירוויח את המקום דרך ההגנה. אדאמס/דני מרון

5. הבכורה של ג'יילן אדאמס לא הייתה חלומית. הגארד אמנם קלע בסיום המשחק קליעות עונשין, אבל לא הרשים יתר על המידה. עם זאת, אדאמס היה חלק מהמהפך, והוא סיפר בסיום כי הוא הולך להרוויח את המקום שלו על המגרש דווקא דרך ההגנה.

"הייתה לי התרשמות ממכבי כבר בעונה שעברה, ידעתי מה לצפות מהאוהדים מהאווירה. זה שונה כשאתה עולה על המגרש ושם את הגופיה הכחולה-צהובה", סיפר אקס הפועל ירושלים, "אני רק רוצה להשפיע על המשחק בכל דרך אפשרית, אם זה הגנה או התקפה. אני רק רוצה להשפיע ולעזור לקבוצה לנצח. אני יודע שאני צריך להרוויח דקות בהגנה, ההתקפה תבוא, אני לא מודאג בכלל. כל עוד שאנחנו מנצחים, זה מה שאכפת לי, מה שחשוב זה שידעו מי זאת מכבי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully