וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנזמה המשיך את השליטה של ריאל וספרד, איך מנצ'סטר סיטי קבוצת השנה?

בדיחת השנה: ריאל מדריד המחישה את הדומיננטיות שלה ביבשת, אבל בטקס נבחרי השנה סיטי וליברפול הקדימו אותה. פלורנטינו נראה המום, והבהיר: "אמבפה? אני כבר לא קורא את השטויות שכותבים"

תקציר ניצחונה של ליברפול 0:1 על מנצ'סטר סיטי/ספורט1

קארים בנזמה הפך אתמול (ראשון) לצרפתי החמישי שזוכה בכדור הזהב ומוכתר ככדורגלן השנה בעולם. הקדימו אותו ריימונד קופה (1958), ז'אן פייר פאפן (1991), מישל פלאטיני (1983, 1984, 1985) וזינאדין זידאן (1998).

הזכייה של בנזמה המחישה עד כמה בולטת השליטה של הליגה הספרדית בעשורים האחרונים בכדורגל האירופי במועדונים. ב-13 השנים האחרונות זכה בפרס שחקן של ריאל מדריד או של ברצלונה. ב-22 העונות החל משנת 2000 זו הזכייה התשיעית של ריאל מדריד בפרס, בזמן שברצלונה עם שמונה זכיות.

ריאל מדריד מתגאה בזוכה

בנזמה הזמין את אמא שלו לבמה

בנוסף, בזנמה הפך לשחקן השמיני מריאל מדריד שזוכה בתואר. הבלאנקוס זכו בחמש מתוך תשע העונות האחרונות בליגת האלופות, עם שלושה זוכים שונים בפרס: כריסטיאנו, מודריץ' וכעת בנזמה. כמו כן, קרלו אנצ'לוטי הפך לראשון שמאמן ארבעה זוכים שונים בכדור הזהב.

אז איך ייתכן שמי שהוכתרה אתמול כ"מועדון השנה" זאת למעשה מנצ'סטר סיטי? אומנם סיטי זכתה באליפות אנגליה בצורה מרשימה, אחרי שהקדימה את ליברפול והשלימה עונה נהדרת, אבל שוב איכזבה בליגת האלופות, והודחה בחצי הגמר.

מנכ"ל מנצ'סטר סיטי פראן סוריאנו מקבל את פרס "מועדון השנה" בטקס כדור הזהב 2022. רויטרס
מנכ"ל מנצ'סטר סיטי פראן סוריאנו מקבל את פרס "מועדון השנה" בטקס כדור הזהב 2022/רויטרס

הפרס הוענק לה מאחר שהיו לה הכי הרבה שחקנים מבין 30 המועמדים לפרס: חואן קאנסלו (מקום 25), ברנרדו סילבה (22) פחל פודן (22), ריאד מאחרז (12), ארלינג הולאנד (10) וקווין דה בראונה (3). לריאל מדריד מנגד היו "רק" חמישה נציגים בטופ-30, כשמלבד לבנזמה היו שם טיבו קורטואה (מקום 7), ויניסיוס (8), לוקה מודריץ' (9) ואנטוניו רודיגר (25).

אגב, גם ליברפול הקדימה את ריאל מדריד בתואר "מועדון השנה", כאשר לה היו שבעה נציגים בין ה-30 הראשונים: סאדיו מאנה (2), מוחמד סלאח (5), פאביניו (14), וירג'יל ואן דייק (16), לואיס דיאס (17), אלכסנדר ארנולד (22) ודארווין נונייס (25).

התגובה של פלורנטינו פרס

טוני קרוס עוקץ

קסיאס מצייץ בלעג: "ברכות לריאל על המקום השלישי"

טיבו קורטואה, שלא אהב גם את העובדה שלא נבחר גבוה מספיק לטעמו בדירוג השחקנים, הודה ש"כששמענו שמנצ'סטר סיטי נבחרה לקבוצה של השנה, כולנו היינו מבולבלים".

עורך "אס" הספרדי ביקר בחריפות את ההחלטה, וכתב: "זה חוסר כבוד כלפי המועדון הכי טוב באירופה, ובעולם כולו. זו מתקפה על פלורנטינו פרס, מתקפה על הקבוצה שמאחורי הסופר-ליג. הם ממישיכם להעניק פרסים למפסידים, בזמן שהפרסים האמיתיים מגיעים לברנבאו".

גם טוני קרוס בהלם: "לא רע שיש לך בקבוצה את השחקן הכי טוב בעולם ואת השוער הכי טוב בעולם, ברכות לטיבו ולקארים! כל הכבוד! מגיע לכם! ברכות גם לריאל על זה שנבחרה לקבוצה השלישית בעולם...".

ואפרופו השליטה הספרדית - ייתכן שאתמול גם עולם הכדורגל ציין "סוף עידן": לראשונה זה 16 שנה, מ-2006, כריסטיאנו רונאלדו וליאו מסי לא נמצאים בטופ-3 במדורגי שחקן השנה. רונאלדו (שנתן עונה יפה במנצ'סטר יונייטד) סיים במקום ה-20, הכי נמוך שלו מאז 2005. מסי לא הופיע בכלל ברשימה, לראשונה מאז 2005.

ראמוס מברך את בנזמה: "סוף סוף מבינים את הקסם שלך"

פלורנטינו פרס ניצל את הבמה גם כדי להדוף את השמועות בנוגע לאפשרות שקיליאן אמבפה יצטרף לריאל בקרוב, על רקע הדיווחים בצרפת על מתיחות בינו לבין פריז סן ז'רמן. "אמבפה? לא רק שנמאס לי מזה, אני כבר לא קורא את השטויות שכותבים. העתיד שלנו נראה פנטסטי, עם שני שחקנים שיכולים לזכות בכדור הזהב בעתיד - ויניסיוס ורודריגו", אמר הנשיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully