וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדיין ללא ניצחון בליגה: הפועל ירושלים הובסה 83:66 בהרצליה

האדומים נעלמו במחצית השנייה ונקלעו למאזן 2:0, באב התחמם לאחר ההפסקה וסידר לסגנית האלופה ניצחון בכורה. גליל עליון גברה על באר שבע

משחקי המחזור השני בליגת העל נמשכו הערב (שבת), ובמוקד הפועל ירושלים ספגה הפסד שני ומשפיל במיוחד - 83:66 לבני הרצליה שרשמה ניצחון בכורה. גם הפועל גליל עליון ניצחה בפעם הראשונה בליגה כאשר השיגה 84:90 דרמטי על הפועל באר שבע.

עוז בלייזר שחקן הפועל ירושלים. דני מרון
פתיחה רעה לירושלמים. בלייזר/דני מרון

בני הרצליה - הפועל ירושלים 66:83

בהפועל ירושלים היו מודעים ללוח המשחקים הקשה בפתיחת העונה - עם משחקי חוץ נגד האלופה הפועל חולון וסגניתה בני הרצליה - אך גם הם לא ציפו להישאר ללא ניצחון אחרי צמד המשחקים. פתיחת המשחק של האורחת דווקא הייתה טובה, ומופע אסיסטים של ספידי סמית' במחצית הראשונה סידרה להם יתרון בסיום הרבע הראשון, כאשר המומנטום האדום נמשך עד להפסקה.

עם זאת, בחזרה מהמחצית, רק קבוצה אחת הופיעה באולם היובל וזו הייתה החבורה של אורן אהרוני. השחקנים שהיממו את הכדורסל הישראלי בעונה שעברה הלמו כעת בקבוצה של אלכסנדר דז'יקיץ' פעם אחר פעם, כאשר כריס באב התאושש ממחצית ראשונה פושרת והזכיר את היכולות שהראה כל כך הרבה פעמים אשתקד. רבע שלישי 10:25 היה רק ההתחלה, כאשר ההפרש הגיע בשיאו ל-21 נקודות.

המארחת שמה מאחור פתיחת עונה רעה בליגה ובאירופה עם ניצחון ליגה ראשון, בעוד לדז'יקיץ' יש הרבה חומר למחשבה לקראת ההמשך. כריס באב להט עם 24 נקודות, ליוואן רנדולף בלט עם 17 מנגד.

קלעו להרצליה: כריס באב 24, קווינטון הוקר 14, אנדי ואן וליט (8 ריבאונדים) ומוריס קמפ 12 כ"א, ג'וליאן גמבל 8, יאיר קרביץ 7, סנדי כהן 6. שותפו ולא קלעו: דורי סהר, גיא ארטמן, עמית שוורץ.

קלעו לירושלים: ליוואי רנדולף 17, סים - סנדר ונה 13, ספידי סמית' 12 (8 אסיסטים), אור קורנליוס 8, מארקס מייריס 6, נועם דוברת 4, קאדין קרינגטון ואיתי שגב 3 כ"א. שותפו ולא קלעו: עוז בלייזר וגלעד לוי.

מהלך המשחק

שלשות של סים - סנדר ונה ואור קורנליוס סידרו לירושלמים יתרון 2:8 מהיר. אנדי ואן וליט, שקלע את שני הסלים הראשונים של הלבנים, צימק. יאיר קרביץ צימק ל-11:9 עם צליפה מחוץ לקשת, אך ליוואי רנדולף ענה מן העבר השני עם שלשה משלו. ספידי סמית', שהספיק לחלק ארבעה אסיסטים כבר ברבע הראשון, קלע שלשה שקבעה 11:19, אך כריס באב הקטין והרבע הסתיים ב-15:19 לירושלים.

סנדי כהן, ואן וליט ומוריס קמפ המשיכו את המומנטום שהחלה הרצליה עם סיום הרבע הראשון, וקבעו 25:25. סים - סנדר ונה הגיב עם סל ואסיסט לשלשה של רנדולף שהחזירו את היתרון לאורחת. קווינטון הוקר צימק לנקודה בלבד, אך שלשות של ונה וקורנליוס קבעו 29:36 לירושלים במחצית.

איתי שגב קבע יתרון דו ספרתי בפתיחת הרבע השלישי עם סל ועבירה, אך מאז יצאה המארחת לריצת 2:11 שהקטינה את הפיגור ל-41:40 את המהפך השלים הוקר עם שלשה שקבעה 44:47. ירושלים לא הצליחה לעצור את באב שהתחמם, הרצליה חתמה רבע שלישי אדיר של 10:25 ביתרון 46:54.

הרצליה עלתה ליתרון דו ספרתי ראשון בתחילת הרבע האחרון בזכות שתי קליעות עונשין של סנדי כהן, אך היא לא עצרה שם. הוקר קלע בצבע, באב צלף פעמיים משלוש וקבע 53:67, קמפ העלה ל-53:70 מדהים עם סל ועבירה. ירושלים, שפושט נעלמה מהפרקט, אפשרה להרצליה להמשיך ולעשות ככל העולה על רוחה. נועם דוברת החליק ו-ואן וליט ניצל זאת כדי לסיים בקלילות ולקבוע 55:76. האדומים הצליחו לצמק רק במעט, ובסוף הרצליה חגגה עם 66:83 ענק.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
דיישון בוקר, הפועל גליל עליון. מאור אלקסלסי
ניצחון ראשון העונה. דיישון בוקר/מאור אלקסלסי

הפועל גליל עליון - הפועל באר שבע/דימונה 84:90

אחרי ההפסד הדרמטי להפועל גלבוע/גליל, במשחק בו איבדה יתרון 20 נקודות ונכנעה בתום שתי הארכות, הפעם הקבוצה של ברק פלג הייתה זו שחזרה מפיגור דו ספרתי בדרך לניצחון צמוד במיוחד. האורחת בהובלת ליאור ליובין, שבעצמה חיפשה ניצחון ראשון אחרי ההפסד להפועל חיפה במחזור הפתיחה, הרשימה במחצית הראשונה והובילה בפתיחה, אך אפשרה למארחת לכפות משחק צמוד כבר מתחילת המחצית השנייה. אף קבוצה לא הצליחה לייצר בריחה של ממש מאז החזרה מההפסקה, וקליעות עונשין בסיום היו אלה שעשו את ההבדל לטובת המארחת. דיישון בוקר, ג'יילן הדסון וברייס וושינגטון הובילו את המנצחת, 23 של בן מור לא הספיקו למפסידה.

קלעו לגליל עליון: דיישון בוקר 20, ג'יילן הדסון 19 (11 ריבאונדים), ברייס וושינגטון 18 (8 ריבאונדים), עבדול - מאליק אבו 10, רועי הובקר 9, איתי מושקוביץ' ונמרוד לוי 6 כ"א, יהל מלמד 2. שותף ולא קלע: הראל רינסקי.

קלעו לבאר שבע: בן מור 23, טידג'אן קייטה 17, רועי פריצקי 12, איגור קולשוב, דייויד אפיאני ותומר פורת 9 כ"א, קאליל אחמד 3, בן אייזנהארט 2. שותפו ולא קלעו: נטע סגל, חואקין שוכמן.

מהלך המשחק

האורחת החלה את המשחק נהדר והוליכה 5:14 בזכות סלים של בן מור, אך ג'יילן הדסון הגיב והשאיר את גליל עליון בתמונה. עבדול - מאליק אבו התעורר אף הוא אצל המארחת לקראת סיום הרבע, אך בתום הרבע הראשון הייתה זאת באר שבע שהוליכה 18:26.

חמש נקודות רצופות של תומר פורת העניקו לבאר שבע יתרון ראשון במשחק - 20:31 - אך נמרוד לוי הגיב מיידית עם שלשה. לצד מור ופורת, איגור קולשוב התעורר ועזר לקבוצה של ליאור ליובין לשמור על יתרון דו ספרתי, קליעות עונשין של מור קבעו את יתרון השיא עד שלב זה - 32:48. גליל עליון התעשתה, צמצמה פערים לקראת סיום הרבע וסיימה את המחצית בפיגור 51:43.

גליל עליון חזרה מההפסקה כמו קבוצה חדשה לחלוטין, ואיזנה ל-53:53 פחות מחמש דקות לתוך הרבע. בן מור עורר את באר שבע, שלא הצליחה לברוח פעם נוספת. דייויד איפיאני ורועי פריצקי התחממו לקראת סיום הרבע, והישראלי סידר לבאר שבע יתרון 67:69 בסופו.

כמו ברבע השלישי, גם הרבע האחרון היה צמוד במיוחד ואף קבוצה לא הצליח לייצר ריצה. היתרון החליף צד לעתים תכופות, ונקודות של טידג'אן קייטה קבעו 77:77 כחמש דקות לסוף. קולשוב קבע 83:83 כשנותרו עוד שתי דקות, ומאז שתי הקבוצות קפאו ולא קלעו במשך כדקה וחצי. 21 שניות לסוף דיישון בוקר סחט עבירה לשלוש זריקות, דייק בכולן וקבע 83:86 לגליל. פריצקי קיבל הזדמנות לצמק עם שתי קליעות עונשין, אך דייק רק בשנייה. המארחת סגרה סיפור עם ארבע קליעות מהקו בדרך ל-84:90 בסיום.

משחקים נוספים במחזור השני

הפועל חיפה - הפועל תל אביב (ראשון, 14:30)
עירוני נס ציונה - הפועל אילת (שני, 19:00)
הפועל גלבוע/גליל - הפועל חולון (שני, 21:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully