וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בינואר זה עשוי להיות מאוחר: בית"ר ירושלים שוב חוששת מירידה

12.10.2022 / 15:00

עד לפני שבועיים בבית"ר היו משוכנעים שההישרדות בליגה תגיע בזכות ריינה, חדרה ונס ציונה, אך לאחר ההפסדים לשתי הראשונות המשחקים הקרובים עשויים להיות גם ההזדמנות האחרונה שלה בעונה הזאת. אבל כשהבעיה היא מנטלית לא פחות ממקצועית, קשה לראות שיפור באופק

תקציר: הפועל חדרה - בית"ר ירושלים 1:2/ספורט1

אחרי החורים בהגנה והרכות במשחק ההפסד נגד בני ריינה, ניסה יוסי אבוקסיס לאורך כל השבוע שעבר לייצב את השורות ועבר על ריכוז ועמידה נכונה אך גם לא מעט על הצד המנטאלי, בשל החשש משבר אצל שחקני בית"ר ירושלים, שחלקם הגדול צעירים חסרי ביטחון.

אבוקסיס ניסה, אבל זה לא עוזר יותר מדי כשהיריב כבר מרגיש את הדם, שרואים שבוע אחרי שבוע שהשחקנים בסגל הנוכחי לא מסוגלים. בתדריך של חדרה לפני המשחק אסף נמני שם דגש על הקישור הרך של בית"ר ו"לא משנה מי יעלה, הם רכים ומבוהלים, צריך לנצל את זה באמצע", הוא דיבר על כך שגרצ'קין חוזר לאחר חודש ואורי דהן לא שיחק שנה ואמר "הם לא יהיו חדים והקישור לא יעזור להם, הקשרים מזייפים בעזרה, תנצלו את זה".

וזה לא רק דהן, היה דגש על דוד חוג'ה שמבוהל ועושה טעויות, על אור זהבי שלא שיחק ומרבה לטעות, על חוסר העזרה של החלק הקדמי למשחק ההגנה, בעיקר שועה וגררו. על הנייחים וההוראה לבלמים להצטרף לכל מצב כי "הם מבולבלים, מאבדים את השמירה, השוער יוצא וחוזר וכולם מאבדים ביטחון".

כשהולכים ל-25 דקות הראשונות, כל הדברים שנרשמו באו לידי ביטוי כשאבוקסיס וגל כהן בחוסר אונים, הם עושים שבוע הכנה אבל את הבעיות לא בטוח שאפשר לפתור, לא צריך להיות מאמן גדול בצד השני, דברים פשוטים שרואים על שחקנים ויודעים שהם יהיו שם לעשות את הטעות במשחק ברמת באנקר, טעויות שגם נותנות ביטחון ליריבה ומלחיצות עוד יותר את הקבוצה והקהל. נכון להיום, זאת בית"ר ירושלים.

יוסי אבוקסיס, גל כהן, בית"ר ירושלים. אודי ציטיאט
בחוסר אונים. יוסי אבוקסיס/אודי ציטיאט

וזה לא מקרי, זאת תוצאה של קיץ, של מועדון שעד ה-15 לאוגוסט המאמן אסף שחקני לאומית ומושאלים מתוך רצון שחלק גדול מהם יהוו למחליפים וכאשר יגיע בעלים חדש הוא יוכל לצרף שחקנים משמעותיים, אך בסוף עם כל ההלוואות והכסף של ניר ברקת נכנסים לחובות והקבוצה התחזקה ב 3-4 זרים וזה לא מספיק להישרדות העונה. אספריה וניקולסקו הם שידרוג, דגני חסר ומחיאס בלעדיו קצת מאבד את זה ואילו גררו החליט להתחרות עם שועה מי הכי פחות מקצוען.

כשדיברו על מצב התחתית לפני שבועיים שלושה אז אמרו שבית"ר כנראה תישאר כי יש את ריינה ונס ציונה וגם חדרה חלשה. בינתיים בית"ר הספיקה להפסיד לריינה שניצחה לאחר מכן גם את מכבי חיפה, נס ציונה משחקת כדורגל טוב וחדרה כבר עם 10 נקדות. מי שנמצאת למטה היא הפועל תל אביב עם 3, אבל היא עם סגל מאוזן, עוד תתחזק בינואר ולא תרד.

ואבוקסיס? הוא כל כך רצה להמשיך את מה שהתחיל בעונה שעברה בבית"ר אך יכול להיות שיגיע רגע שהוא יצטער על כך. היה לו חוזה מובטח בבני יהודה, הוא יכול היה לשבת בבית ולקבל שכר אך הבחירה הזאת עוד יכולה לגרום לנזק גדול לקריירה שלו.

אבוקסיס מאוד רוצה ומאמין, הוא מתאים לבית"ר יותר מכל מאמן אחר בשנים האחרונות, אך גם הוא צריך להציב לעצמו גבולות ולהבין עם מה אפשר להתמודד, אולי גם יגיע השלב שהוא יצרך יגיד לעצמו שהוא לא צריך את זה. הסגל של בית"ר חלש משמעותית, מעבר למקצועית גם ברמה המנטאלית, וזה משהו שכרגע קשה לראות איך אפשר לייצר מהקבוצה הזאת נצחונות ללא שינויים משמעותיים בסגל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שחקן בית"ר ירושלים אדוארדו גררו. אריאל שלום
מתחרה עם שועה על מי הכי פחות מקצוען. גררו/אריאל שלום

יחד עם זאת, זאת עדיין בית"ר ירושלים, ועם תמיכה של הקהל ודחיפה בלתי פוסקת אפשר לאסוף נקודות בליגה הזאת, בעיקר במפגשים מול קבוצות מהליגה שלה, לפחות ייצר כמות נקודות שתשאיר את הקבוצה בחיים עד ינואר. כדי שזה יקרה הקהל לא צריך להגיע לאסיפות ולחשוב שהלחץ ידבר אל השחקנים, להיפך, השחקנים מבוהלים גם כך, חלקם עם משקולות על הרגליים וקורסים מהלחץ, הם זקוקים לשקט מקצועי ותעשייתי, כמו כל המועדון, לנסות ולהתחיל ולהביא נקודות לפני שכבר יהיה מאוחר מדי.

ואגב, כל הפתרון הזה הוא לטווח הקצר, לטווח הארון בבעיה גדולה מאוד. מה שקרה בבלומפילד עם אוהדי הפועל תל אביב בדרבי עוד יקרה עם אוהדי בית"ר. אפשר היה לראות את זה בתקרית עם רמזי ספורי בה רק מאבטחים מנעו מעשרות אוהדים לפרוץ למגרש.

מועדונים גדולים שמקצועית לא במשחק וחוטפים תבוסות רק מדירות קהל טוב ומחזקות את הקיצוניים, כאשר תיסכול מביא לתוצאות כמו בבלומפילד או כמעט מה שקרה עם ספורי, נוצרו פה פערים תהומיים בין מועדונים גדולים עם בעלים שמשקיעים עשרות מיליוני שקלים לבין מועדונים גדולים שחיים כמעט אך ורק על פי ההכנסות והפער הופך לתסכול שקשה יהיה לעצור אותו.

ברק אברמוב אמר שבית"ר הולכת לכמה שנים קשות, זה לא יחזיק. השנה עוד ייתנו כתף כדי לשרוד, בשנה הבאה הקהל יבחן השקעה במחלקת הנוער, לא יקבל כמות כזאת של מושאלים, ירצה לראות חיזוק משמעותי וקבוצה שלפחות מכוונת לפלייאוף עליון וכרטיס לאירופה. אם זה לא יקרה, גם הקהל לא יהיה שם וכבר יהיה עדיף לפרק ולהתחיל מחדש שהכל נקי, עונות הישרדות לא יתקבלו מעבר לעונה הנוכחית, אחרי 13 שנים שחונות ללא מאבק על תארים, ללכת לכמה שנים קשות זה משהו שהקהל לא יכיל.

המאמן היחיד שברק אברמוב נתן לו אוטוריטה עד היום הוא אבוקסיס, עם כל מאמן אחר הוא רצה להיות מעורב והדברים הסתבכו. כל עוד אוהדי בית"ר לא מתהפכים על המאמן, הציוות הזה צריך להימשך, שלפחות בגיזרה אחת ישררו שקט והרמוניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully