וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח נתיחה: הפועל תל אביב בסיטואציה כמעט בלתי אפשרית

11.10.2022 / 8:13

האדומים לא באמת יכולים להתמודד עם הקהל, ומתכוננים לעונש רדיוס כבד בעקבות הדו"ח שיוגש אחרי הדרבי. בינתיים, עדיף להתכונן למאבקי הישרדות. קלטינס: "האמנו שאפשר לנצח, מאכזב שהתפרקנו"

תקציר: מכבי תל אביב - הפועל תל אביב 0:3/ספורט1

1. חומרת הדו"חות של רועי ריינשרייבר והמשקיף שלומי ברזל, שיוגשו היום (שלישי) בעקבות התפרעות האוהדים בדרבי, צפויה להפוך את העמדתה של הפועל תל אביב לדין לאחת החמורות שידע המועדון, כאשר כבר אמש (שני) דיברו בצד האדום של העיר על כך שהקבוצה תספוג קנס גבוה ומספר משחקים מחוץ לבלומפילד, בתקווה שזה יהיה עם קהל. יחד עם זאת, בהפועל דחו את טענות אנשי מכבי תל אביב כי שחקני הקבוצה מסרו לאוהדים כדורים בחימום כחלק מאירוע מתוכנן, ואמרו כי "בכל משחק לפחות חמישה כדורים עפים ליציע בחימום והם לא חוזרים. זה לא קשור לדרבי, התרגלנו לזה, רק שהפעם גם השתמשו בכדורים האלה. כל ההאשמות הן בדיחה, אף אחד במועדון לא שיתף פעולה עם זה".

בתוך כך, בהפועל תל אביב חזרו והבהירו כי יותר מלשלם לאבטחה והמשטרה - הם לא יכולים לעשות, כשגם במשחק שהמשטרה לקחה עליו פיקוד הצליחו האוהדים להכניס כל חפץ אפשרי שרצו. במועדון אף הוסיפו: "ברור שהעליהום יהיה עלינו בימים הקרובים וכולם ירצו שנשלם ביוקר, אבל אין אחד בכדורגל הישראלי שחושב שעונש קולקטיבי יעזור. יש כאן בעיה וגם אנחנו צריכים עזרה כדי לפתור אותה, אין לנו פתרונות קסם".

אוהדי הפועל תל אביב מדליקים אבוקות. קובי אליהו
הפועל תל אביב לא באמת יכולה להילחם בקהל/קובי אליהו

2. הבעיה של הפועל תל אביב, אולי כמו בית"ר ירושלים בה חברי "לה פמיליה" מעבירים אסיפות, היא שזהו מועדון אוהדים, רק מסוג אחר מהפרוייקטים של הפועל ירושלים או מכבי קביליו יפו. מועדונים גדולים, בהם הבעלים לא יכולים להשקיע ולהביא את המועדון להתמודדות על תארים, פשוט מבינים שהכוח שהם נותנים לקיצוניים ביציע מאפשר להם לחיות ולשרוד, וברגע שהם יתהפכו עליהם סופית - שעון החול שלהם בדרך הביתה יתקדם במהירות.

הפועל משלמת על משטרה ומאבטחים, על הנייר זה אמור להספיק, אבל זה לא. מלחמה בקהל? לא יקרה. אפשר לראות איך השחקנים מפחדים מהקהל, הם יודעים מה תהיה התגובה, במועדונים גדולים שמקצועית הם קטנים, הקיצוניים שולטים. הם כח, הם רק הולכים וגדלים ומחזיקים נתח גדול מהקהל, וקשה מאוד להיכנס למלחמה הזאת. יותר נכון, מי שייכנס באמת למלחמה הזאת יפסיד, ומכאן נוצרת סיטואציה כמעט בלתי אפשרית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שחקן הפועל תל אביב דן איינבינדר. קובי אליהו
שיחת המוטיבציה שלו לא עזרה. איינבינדר/קובי אליהו

3. סלובודן דראפיץ' האמין לפני המשחק שאפשר להוציא משהו מהדרבי, הוא שידר אופטימיות באסיפות, איינבינדר אסף את השחקנים לפני המשחק ואמר להם "אתם חייבים להאמין שאפשר לנצח את דרבי, רק משם זה יבוא". שלישיית קלטינס, איינבינדר ורומראטו החזיקה יפה את מרכז השדה והקשתה על מכבי תל אביב. אלא ששוב, גם בדקות הטובות, האדומים לא הציגו איכות, וכשהעייפות והפציעות דיברו - החניכים של דראפיץ' קרסו.

אפשר לראות כמה קשה היה לסתיו למקין בשלושת השערים, בהרחקה עם הראש לגלוך בראשון, במיקום הלא נכון מול יובאנוביץ' והרדיפה בגול השני, וגם הקושי לסגור את ריקן בשלישי, במהלך שהתחיל מפספוס של קנצפולסקי. חוסר הניסיון בהפועל תל אביב בולט במעמדים כאלה. מעבר לצעירים, יותר מדי שחקנים לא היו במעמדים האלה, כמו גורפינקל, אוז'בולט, סניור, לאיוס שפתאום קיבל שמירה כפולה. וזאת רק ההתחלה, מעכשיו הלחץ רק יגבר. זה לחץ של תחתית, של קבוצה שאם לא תנצח את בני ריינה, לא ברור איפה תשיג נקודות.

ועדיין, גם אם מפסידים, בדרבי יש פער עצום בין 0:1 ל-0:3, יש הבדל עצום בין דרבי שערן זהבי כובש בו, לכזה שלא. הפינאלה של הדרבי הזכיר את ה-0:5 והשחיר את הרגעים הטובים של האדומים על הדשא, מה שמכניס את הקהל למוד שלא יעשה חיים קלים לשחקנים. שוב: ניסיון מאוד משמעותי בסיטואציות האלה.

שחקן הפועל תל אביב, גודפריד רומראטו. קובי אליהו
כדאי להתכונן למאבקי הישרדות. אוז'בולט ורומראטו/קובי אליהו

4. דוד קלטינס אמר בסיום: "ההפסקות של המשחק לא היו קלות גם לנו. התוצאה מאכזבת, היינו שווים בחלק גדול של המשחק, ספגנו גולים נאיביים. מאכזב מאוד גם שהתפרקנו. המשחק היה חשוב לכולנו, רצינו לשמח את הקהל, עבדנו קשה השבוע והתוצאה קצת משקרת, היו לנו מצבים ב-0:0 ויכולנו להבקיע שער, אבל אין מה להתעכב על זה. לא הרגשתי כוננות ספיגה השבוע, הייתה אווירה טובה, האמנו שאנחנו יכולים לעשות את זה, היינו יכולים לעשות יותר וזה מבאס".

קלטינס הוסיף לקראת ההמשך: "הכי חשוב להביא נקודות בסופו של דבר. יש לנו סגל עם איכות שיכול לעשות את זה, כרגע הכי חשוב זה נקודות בכל מחיר. סלובו מאמין, השחקנים מאמינים, וגם אם זה לא נראה ככה, אנחנו מאמינים שאנחנו שווים יותר. חוויתי משחקים יוקרתיים בקריירה, אבל זה היה אחד הגדולים. רצינו לשמח את הקהל כי הגיע לו, ואני בטוח שנעשה את זה בהמשך".

אנטואן קונטה, שסבל ממתיחה קלה בשריר הארבע ראשי, אמור להיות כשיר למשחק הבא. אדי גוטליב שיצא לאחר שהרגיש את המפשעה, בספק. סינטאיהו סלליך לא נכלל בסגל כחלק מהאכזבה המקצועית מהשחקן, קייס גאנם ימשיך להיעדר ועובר טיפולים כדי להכשירו כמה שיותר מהר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully