וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במכבי תל אביב האשימו את הפועל: "ברור שמשהו כאן מסריח"

11.10.2022 / 7:30

הצהובים טענו לשיתוף פעולה של היריבה עם ההתפרעות ביציעים, וזעמו: "המשטרה הייתה חסרת אונים". זהבי שוב ענה למבקרים ("יש שחקני עבר שאין להם מה לעשות וחושבים שהם מבינים"), איביץ' שיבח את גלוך והכה על חטא

תקציר: מכבי תל אביב - הפועל תל אביב 0:3/ספורט1

מכבי תל אביב גברה אמש (שני) 0:3 על הפועל תל אביב באחד ממשחקי הדרבי החריגים ביותר שנראו כאן בשנים האחרונות. בשורה התחתונה, הצהובים שמרו על ההגמוניה בעיר, וחשוב מכך - טיפסו למקום הראשון בטבלה, אך מה שייזכר זה בעיקר האירועים החריגים ביציעים. זה החל במופע פירוטכניקה דו צדדי של שני הקהלים, עם עשרות אבוקות שהושלכו אל כר הדשא מיד עם שריקת הפתיחה, והמשיך עם ניסיונות בלתי פוסקים של אוהדי הפועל תל אביב להפריע למהלך התקין של המשחק דרך זריקת אבוקות נוספות והשלכת כדורים לכיוון הרחבה במהלכים בהם התקפת מכבי היתה קרובה לכבוש. בסופו של דבר, במחצית השנייה השחקנים של ולאדן איביץ' העלו הילוך והצליחו להכריע בבליץ ברבע השעה האחרונה.

כבר עתה ברור ששתי הקבוצות יעמדו לדין משמעתי וכתבי האישום צפויים להיות חמורים מאוד. במכבי טוענים שהתנהגות אוהדי הפועל עברה הפעם כל גבול ומקווים שבית הדין ייתייחס לכך בהתאם.

"ביזיון אחד גדול. אוהדי הפועל עשו הכל כדי לפוצץ את המשחק"

במכבי תל אביב זעמו על התנהלות המחצית הראשונה, שהחלה למעשה באיחור של 25 דקות בגין ההתפרעויות. בהמשך החלו אוהדי הפועל תל אביב להשליך למגרש כדורי משחק מהיציע אל תוך רחבת קבוצתם. במכבי היו כאלה שאמרו באופן נחרץ שהדבר היה מתואם עוד לפני המשחק וגורמים בקבוצה אף טענו שחלק משחקני הפועל תל אביב בעטו את הכדורים ליציע במהלך החימום, ובכך שיתפו פעולה עם האוהדים. "הכדורים שנזרקו היו שייכים להפועל תל אביב, אלה בוודאות כדורים שנשמרו אצל האוהדים עוד מהחימום", טענו גורמים במועדון הצהוב, "אם היה מדובר בכדור או שניים, עוד אפשר להבין, אבל כשמדובר בתשעה-עשרה כדורים שנזרקים לרחבה שלנו בזמן שאנחנו קרובים להבקיע, אז ברור שמשהו כאן מסריח. זה היה ביזיון אחד גדול, אוהדי הפועל עשו הכל כדי לגרום למשחק הזה להתפוצץ ואולי טוב היה עושה השופט ריינשרייבר אם היה מפוצץ את המשחק הזה, כי לא היה שום ערך ספורטיבי למשחק שמופסק פעם אחר פעם בגלל התפרעות של אוהדים".

אוהדי הפועל תל אביב מדליקים אבוקות. קובי אליהו
"לא היה ערך ספורטיבי למשחק"/קובי אליהו

"המשטרה? עניין של אגו"

במכבי תל אביב כעסו מאוד גם על אזלת היד של המשטרה בכל ניהול האירוע. כבר בהפסקת המשחק הראשונה, אחרי שעשרות אבוקות הושלכו אל הדשא מצד שני הקהלים, טענו גורמים במכבי שהשוטרים שטיפלו באבוקות על הדשא, ביניהם חלק ממפקדי האירוע, עשו זאת באיטיות מרגיזה ובהפגנתיות במקום לעזור לחידושו המהיר של המשחק.

"המשטרה כנראה קיבלה מכה לאגו שלה ואחרי שהם הודיעו שהם אלו שמנהלים את המשחק הזה במקום חברת האבטחה, ועשרות אבוקות הושלכו לדשא, כבר לא היה להם את מי להאשים", אמר גורם במכבי תל אביב. "למי המשטרה תבוא בטענות עכשיו? לא רק שהם לא מנעו את החדרת כל אמצעי הפירוטכניקה, הם גם לא הצליחו להשתלט על השלכת האבוקות במהלך כל המחצית הראשונה וגם לא מנעו את השלכת הכדורים מהיציע של הפועל אל כר הדשא. המשטרה היתה חסרת אונים".

כבר בשעות אחר הצהריים הודיעה המשטרה שבעקבות מידע מודיעיני שהתקבל בנוגע להתפרעות אוהדים שמתוכננת לדרבי, היא זאת שלוקחת פיקוד על כל נושא האבטחה במקום חברת האבטחה שעובדת בדרך כלל עם הצהובים. אוהדים רבים משני המחנות התלוננו על התנהגות אלימה ולא מכובדת של שוטרים כלפיהם, עוד לפני המשחק, כאשר אוהדים ששתו בירה מחוץ לאצטדיון ולא התנהגו באלימות או הפרו את הסדר, התבקשו למסור את כוסות הבירה שלהם לשוטרים ובחלק מהמקרים התלוננו האוהדים שהדבר נעשה תוך כדי שימוש בכוח פיזי ואיומים. גם בכניסות ליציעים נערכו בדיקות "ינשוף", במטרה לתפוס אוהדים שיכורים ולמנוע התפרעויות בגין שיכרות בתוך היציע, וגם כאן היו דיווחים על אוהדים שכניסתם ליציע נמנעה עוד לפני שריקת הפתיחה.

ערן זהבי, שחקן מכבי תל אביב חוגג. קובי אליהו
שוב ענה למבקרים. זהבי/קובי אליהו

כשזהבי רואה דרבי

והיה גם משחק, שבסופו של דבר הגיע לסיומו והוכרע לא מעט בזכות אוסקר גלוך וערן זהבי. זה לא היה משחק גדול של שניהם, אבל בשורה התחתונה שני האסים של מכבי חתומים על הדרבי הזה יותר מכולם. ערן זהבי הגיע אחרי שספג לאחרונה לא מעט ביקורת על הירידה ביכולתו, ועל כך שהעונה הוא מתקשה להבקיע ולא מזכיר את זהבי של הקדנציה הקודמת. החלוץ היה מודע היטב לטענות שהופנו כלפיו, בעיקר אחרי ההפסד למכבי חיפה, ואפשר היה להבין את התפרצות הרגשות שלו והשמחה האדירה שלו, אחרי השער שכבש, שלמעשה חרץ את גורל המשחק. אז נכון שהוא נראה קצת פחות חד והכאבים בברך עדיין מציקים לו, אבל ערן זהבי מוכיח בפעם המי יודע כמה שהדרבי הוא עדיין המשחק האהוב עליו. בזכות השער השתווה מספר 7 לשייע גלזר האגדי, בראש טבלת הכובשים בדרבי בכל הזמנים.

שחקן מכבי תל אביב אוסקר גלוך מפונה על אלונקה. קובי אליהו
הפינוי על אלונקה הלחיץ, בהמשך נשמעה צפירת הרגעה. גלוך/קובי אליהו

ילד הפלא ממשיך לפרוח

רבות דובר במהלך השבוע החולף על הכנסתו המאוחרת של גלוך נגד מכבי חיפה. לקראת הדרבי כבר היה ברור שגלוך יהיה בהרכב, והקשר הצעיר שוב הוכיח שהוא לא מתרגש משום מעמד. גלוך הגיע עם שק של ציפיות על הכתפיים, ולא איכזב. נכון שהוא התקשה מול הצפיפות האדומה בחצי הראשון, וגם הוא כמו יתר חבריו איבד מהשקט והריכוז בשל האירועים ביציעים. במחצית השנייה, גלוך חימם מנועים ונראה טוב יותר, וככל שנקפו הדקות הוא השתחרר יותר.

השער שכבש היהלום בדקה ה-75 נתן למעשה את האות להשתלטות הסופית של מכבי על המשחק. האוהדים הצהובים וגם לא מעט אנשים בתוך הקבוצה עצמה, החסירו לא מעט פעימות, בזמן שגלוך נפצע ופונה מהמגרש על גבי אלונקה. בסופו של דבר התברר שגלוך סבל בסך הכל מהתכווצויות שרירים ובחגיגות הניצחון הוא כבר רקד עם חבריו על הדשא. במכבי דאגו לעדכן בסיום שאם לא יקרה משהו בלתי צפוי, גלוך יהיה כשיר גם למשחק הקרוב ביום שבת נגד בני סכנין בדוחא.

מאמן מכבי תל אביב ולאדן איביץ'. קובי אליהו
לא ראה דבר כזה גם בסרביה וביוון. איביץ'/קובי אליהו

איביץ' כועס ומכה על חטא

איביץ' סיפק לא מעט אמירות מעניינות במסיבת העיתונאים שנערכה בסיום המשחק. בניגוד למשחק בחיפה, הפעם המאמן העלה הרכב התקפי מאוד, אך גם הוא, כמו שחקניו, "נכנע" בחצי הראשון לאירועים שקרו ביציעים. "אני מגיע מסרביה, ששם קרו דברים דומים בחלק מהמשחקים", סיפר. "שיחקתי בדרבי של בלגרד, לא אימנתי בסרביה, אירועים כאלה יכולים לקרות. ביוון למשל, במשחקי דרבי רק הקהל של המארחת רשאי להגיע לאצטדיון. אבל מה שראינו היום היה מוגזם, והאירועים שקרו רעים מאוד עבור השחקנים. שתי הקבוצות היו מוכנות להתחיל בשעה 20:30. בסוף המשחק התחיל בסביבות 20:55. אני שמח מאוד שאף אחד מהשחקנים, משתי הקבוצות, לא נפצע כתוצאה מהעיכוב, כי החימום שעושים במהלך הפסקת המשחק לא באמת רציני. אני מקווה מאוד שזאת הפעם האחרונה. בסופו של דבר האוהדים של הפועל הצליחו להשיג את מה שהם רצו, כי בחצי הראשון השחקנים שלי שיחקו בעצבנות רבה, צפיתי בקבוצה שלי והיו רגעים שלא זיהיתי חלק מהשחקנים שלי. אבל מצד שני זה לא נורמלי שאנחנו מגיעים למצבי הבקעה ופתאום נזרקים כדורים מהיציע, פעם ראשונה בחיים שלי שאני שאני רואה דבר כזה".

איביץ' נשאל האם לדעתו היה צריך להפסיק את המשחק, והשיב: "כמאמן, אני רוצה לקחת את הנקודות על הדשא. אני מאוד שמח שהמשחק הגיע לסיומו ושניצחנו, כי היינו ראויים לזה. לקחת שלוש נקודות מבלי לשחק? אני לא אוהב את זה".

הסרבי התייחס לתרומתו של גלוך על הדשא: "כולנו יודעים מי זה אוסקר ומה האיכויות שלו. הוא הבקיע לא מעט והיה מעורב בהרבה שערים. אין ויכוח על הכישרון והפוטנציאל שלו, אני רוצה לגרום לו להשתפר ואנחנו מאוד שמחים שהוא חלק מהקבוצה. האם הייתי צריך להכניס אותו מוקדם יותר בחיפה? כן, אולי הייתי צריך להכניס אותו 10-15 דקות קודם ואין לי שום בעיה להגיד את זה. אולי גם היינו מבקיעים, אבל כנראה שלעולם לא נדע. אני אגיד פעם נוספת וזאת תהיה ההתייחסות האחרונה שלי למשחק בחיפה - הגענו עם תכנית משחק והיינו בדיוק איפה שרצינו, עד 10 הדקות האחרונות. שתי הקבוצות החמיצו ולחיפה היה אולי מצב אחד יותר".

לסיום התבקש המאמן להתייחס לאמירה של אלון מזרחי בנוגע לכך שערן זהבי נראה כמו שחקן בסיום הקריירה שלו: "אני כל הזמן אומר לשחקנים שלי שלא יקראו כלום ולא יתייחסו לאמירות כאלה ואחרות. יש לא מעט שחקני עבר שאין להם מה לעשות והם אוהבים לדבר על כדורגל, הם חושבים שהם מבינים. אני לא מבין בכדורגל, אני לומד בכל יום משהו חדש, כי פרשתי ממשחק לפני 10 שנים ומאז הכדורגל השתנה מאוד. אבל חלק משחקני העבר עדיין חיים בתקופה שבה הם שיחקו וחושבים שהכדורגל נשאר כפי שהיה. זהבי שחקן שמגיע ראשון לאימון ועוזב אחרון, והוא בן 35. אם מישהו אמר דברים כאלה על ערן, אז הוא לא ראוי שאני בכלל אתייחס אליו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully