וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוללת הכוכבים משוויץ והנבחרת החדשה באירופה: הכירו את היריבות

האדומים עם הנציגים בליגות הבכירות, רומניה שכבר ביקרה השנה בארץ וקוסובו שחולמת על היסטוריה. אלה הנבחרות שמפרידות בין ישראל ליורו

קליפ סיכום היום בספורט, 9.10/ספורט1

נבחרת ישראל הוגרלה היום (ראשון) עם שוויץ, רומניה, קוסובו, בלארוס ואנדורה בבית ט' של שלב מוקדמות יורו 2024 - על פניו, מדובר בהגרלה לא רעה בכלל עבור אלון חזן ושחקניו, שהיו יכולים למצוא את עצמם בבתים מסובכים יותר. ישראל תנסה להשיג את אחד משני המקומות הראשונים ולזכות סוף סוף בכרטיס ליורו שייערך בגרמניה, אך גם אם לא תצליח, תקבל הזדמנות לתקן בפלייאוף. הנה כל מה שצריך לדעת על הנבחרות שעומדות בינינו, ובין העפלה לטורניר גדול לראשונה מאז מונדיאל 1970.

שחקן נבחרת שוויץ בריל אמבולו. רויטרס
נציגים בליגות הגדולות באירופה. אמבולו/רויטרס

שוויץ

בקצרה: בבית בו הנבחרות בדרגים 2,3 ו-4 נראות די שוות זו לזו ברמה, שווייץ היא הפייבוריטית הגדולה לסיים במקום הראשון ולשייט בדרך להעפלה לטורניר גדול שישי ברציפות. ביורו האחרון רשמה שוויץ את הישג השיא שלה באליפויות אירופה, כאשר נעצרה ברבע הגמר בידי ספרד בתום דו קרב פנדלים. כזכור, בשמינית הגמר היא היממה את אירופה כאשר הדיחה את צרפת לאחר קאמבק מ-3:1 ל-3:3 וניצחון בדו קרב נוסף מהנקודה הלבנה.

מאמן: לאחר שוולדימיר פטקוביץ' התפטר בסיום היורו הקודם, את מקומו על הקווים אימן שחקן העבר מוראט יאקין. למאמן בן ה-48 יש כבר היכרות עם הכדורגל הישראלי, זאת לאחר שאימן את פ.צ. באזל ופגש את מכבי תל אביב לצמד מפגשים כפולים במוקדמות ליגת האלופות בעונת 2013/14 ובשלב הנוקאאוט של הליגה האירופית בהמשך אותה העונה. האם ערן זהבי ישוב למדים הלאומיים ויפגוש את יאקן פעם נוספות? ימים יגידו.

כוכבים: נבחרת שוויץ אינה שופעת בכוכבי על, אך כמעט כל הסגל שלה מורכב משחקנים מהליגות הגדולות באירופה ומהקבוצות הבכירות ביותר. השחקן בעל שווי השוק הגבוה ביותר בנבחרת (27 מיליון יורו) על פי אתר "טרנספרמארקט" הוא דניס זקאריה, הקשר שמושאל מיובנטוס לצ'לסי, כאשר לצידו במרכז השדה גרניט ג'אקה. שוער מנשנגלדבאך יאן זומר ממשיך לעשות את העבודה בין הקורות, כאשר גם ג'רדאן שאקירי שעבר הקיץ לשיקגו פייר מה-MLS עדיין נכלל בסגל הלאומי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
נבחרת רומניה חוגגת נגד נבחרת ישראל באצטדיון בנתניה. דני מרון
חוזרים לארץ. שחקני נבחרת רומניה במפגש האחרון מול ישראל/דני מרון

רומניה

בקצרה: הנבחרת שזכורה בעיקר ממונדיאל 1994, אז ג'ארגה חאג'י הוביל אותה לרבע הגמר, רחוקה מאוד מימיה הזוהר שלה, כאשר בשני העשורים האחרונים היא הופיעה רק בשני טורנירים גדולים. ביורו 2016, הטורניר האחרון בו השתתפה, היא הודחה בשלב הבתים אחרי הפסדים לצרפת ואלבניה ותיקו מול שווייץ, יריבתה ב"בית הישראלי".

מאמן: את הנבחרת הרומנית מוביל אדוארד יורדנסקו בן ה-43, בנו של המאמן האגדי של הנבחרת (כולל במונדיאל 1994) אנגל יורדנסקו. המאמן החדש כבר הספיק לפגוש את ישראל במשחק ידידות בחודש מרץ האחרון, אז מונס דאבור, בשעריו האחרונים במדים הלאומיים, הבקיע צמד והחזיר את ישראל מפיגור ל-2:2.

כוכבים: השחקנים הבולטים בנבחרת של יורדנסקו מגיעים מהכדורגל האיטלקי, ובראשם רזבן מארין מאמפולי, דניס מאן מפארמה וג'ורג' פושקאש מגנואה. במרכז ההגנה משחק אנדריי בורקה מקלוז', שהוזכר הקיץ כמועמד לחזק את מכבי חיפה לאחר שהעפילה לשלב הבתים של ליגת האלופות.

שחקני נבחרת קוסובו. רויטרס
הנבחרת החדשה באירופה חולמת על היסטוריה. שחקני קוסובו/רויטרס

קוסובו

בקצרה: הנבחרת החדשה באירופה תקווה לעשות היסטוריה ולהעפיל לראשונה בתולדותיה לטורניר גדול בתור מדינה עצמאית. הקבוצה שהחלה לשחק לראשונה במסגרת רשמית במוקדמות מונדיאל 2018 לא הרשימה בשתי ההופעות שלה במוקדמות גביע העולם, אך במוקדמות היורו הקודם סיימה במקום השלישי והמכובד בבית שלה, אחרי אנגליה וצ'כיה ולפני בולגריה ומונטנגרו.

המאמן: על הקווים עומד שחקן העבר האגדי של נבחרת צרפת, אלן ז'ירס. הצרפתי שחגג יום הולדת 70 באוגוסט האחרון מונה לתפקיד בפברואר האחרון, אחרי שב-16 השנים האחרונות אימן בארבע נבחרות שונות באפריקה. כשחקן, ז'ירס היה חלק מהנבחרת האגדית שזכתה ביורו 1984 וסיימה שלישית במונדיאל שנתיים לאחר מכן.

כוכבים: השחקן הבכיר בנבחרת והקפטן שלה הינו אמיר רחמאני, בלם נאפולי. גם בהתקפה של הנבחרת ישנם מספר שחקנים מסקרנים כמו חלוץ מאיורקה ודאט מוריץ', מילוט ראשיצה מגלאטסראיי, ארבר זנלי מריימס ואלבסן רשאני מקלרמון. לקוסובו יש גם נציג מליגת העל, אסטריט סלמאני מהפועל באר שבע, אך הוא לא נכלל בסגל הנבחרת בקמפיין ליגת האומות האחרון. לסלמאני חמש הופעות בנבחרת ושער אחד, אותו הבקיע במרץ האחרון במשחק הידידות בו קוסובו הביסה 0:5 את בורקינה פאסו.

שחקני נבחרת בלארוס. Srdjan Stevanovic, GettyImages
משחקים מחוץ לבית. שחקני נבחרת בלארוס/GettyImages, Srdjan Stevanovic

בלארוס

בקצרה: המדינה שהייתה שייכת במשך עשורים רבים לברית המועצות לא הצליחה להעפיל לטורניר גדול מאז שהחלה להשתתף במוקדמות כמדינה עצמאית ב-1994. בכל ארבעת טורניר מוקדמות היורו האחרונים היא סיימה במקום הרביעי בבית, אך בשלושת הקמפיינים האחרונים של מוקדמות המונדיאל היא לא סיימה מעל המקום החמישי. בקמפיין ליגת האומות האחרון סיימה בלארוס במקום האחרון בבית עם קזחסטן, אזרבייג'אן וסלובקיה, ומפגש כפול מול ליטא במרץ 2024 יכריע האם תרד לדרג האחרון במפעל. בתור בת ברית של רוסיה, בלארוס גם כן סובלת מסנקציות בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה, ואת משחקיה ה"ביתיים" היא מארחת מחוץ למדינתה.

המאמן: על הקווים עומד גאורגי קונדראטייב, חלוץ עבר שערך 14 הופעות במדי נבחרת ברית המועצות באמצע שנות השמונים. אחרי ששימש כעוזר המאמן וכמאמן זמני למשחק אחד, קונדראטייב קיבל את התפקיד באופן קבוע ביולי 2021. מדובר בקדנציה השנייה שלו בנבחרת הבוגרת, אותה הדריך גם בין 2011 ל-2014.

כוכבים: בעוד בעבר לבלארוס היה את אקס ארסנל וברצלונה, אלכסנדר חלב, היום לנבחרת אין שמות גדולים, וכל חברי הסגל משחקים בליגה המקומית או בליגות אחרות במזרח אירופה. על פי אתר "טרנספרמארקט", רק שני שחקנים בסגל חוצים את רף מיליון היורו בערך השוק שלהם - הקשרים יבגני יאבלונסקי מאריס לימסול ומקס אבונג מאסטנה.

אנדורה

בקצרה: הנבחרת החלשה בבית ואחת החלשות ביותר באירופה. הנבחרת מהמדינה הזעירה שנמצאת בין ספרד לצרפת פגשה ארבע פעמים את נבחרת ישראל, ובכולן יצאה מנוצחת. גם הפעם היא לא צפויה להקשות על שאר יריבות הבית, אך אם תצליח להפתיע נבחרת כלשהי היא תחבל בסיכויה להגשים את חלום ההעפלה ליורו 2024. כפי שהיה בעבר, לנבחרת הצנועה אין נציגים בליגות בכירות באירופה, שכן מרבית הסגל משחק בליגה המקומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully