וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להוציא את המקס: סטפנו פיולי ינצח לראשונה את מקס אלגרי?

8.10.2022 / 12:00

סטפנו פיולי הוביל את מילאן לאליפות ראשונה מאז 2011, שבר שיאים ושינה את ההיררכיה בסרייה A, אבל יש דבר אחד שמעולם לא השיג: ניצחון על מקס אלגרי. העקיצה, המצוקה והתהייה: האם הרצף הכי ארוך בעידן המודרני באיטליה יגיע לקצו בסן סירו (19:00, ספורט2)?

תקציר: יובנטוס - בולוניה 0:3/ספורט1

לפני כשלושה שבועות, יממה לפני ההפסד המביך למונצה שערער מאוד את מעמדו, מסימיליאנו אלגרי תלה את מצבה הבעייתי של יובנטוס במכת הפציעות ובחר להכניס למשוואה גם את האקסית מילאן. "יש לנו 11 שחקנים עם פציעות שרירים, הייתי שמח לראות איך מילאן או אינטר היו מתמודדות אם היו מאבדות 5-6 שחקני הרכב".

בתקשורת האיטלקית הזכירו לאלגרי כיצד מילאן זכתה בסקודטו למרות סדרת פציעות שהשביתה לה כמה וכמה שחקני הרכב לתקופות ממושכות, והציעה לסטפנו פיולי את ההזדמנות להגיב, אבל מאמן האלופה העדיף לא לייצר עימות פומבי. "המילים של אלגרי לא מעניינות אותי, אני בדרך כלל לא מגיב לדברי אחרים", ענה פיולי. "אני יכול רק לומר שאנחנו מנסים להתגבר על תקופות קשות בעזרת עוצמה, אנרגיות ורעיונות".

פיולי אכן מצא בעונה שעברה את כל הרעיונות הנחוצים כדי להתגבר על רגע כזה ולהוביל את מילאן לאליפות ראשונה אחרי 11 שנים, מאז שמאמן יובנטוס הנוכחי עשה את זה. האם יצליח למצוא גם את הרעיון שיאפשר לו לנצח הערב (שבת, 19:00, ספורט2) את אלגרי לראשונה בקריירה?

מסימיליאנו אלגרי מאמן יובנטוס עם סטפנו פיולי כמאמן פיורנטינה, פברואר 2018. Alessandro Sabattini, GettyImages
מאזן חסר תקדים בכדורגל האיטלקי. מסימיליאנו אלגרי מול סטפנו פיולי/GettyImages, Alessandro Sabattini

16 פעמים ניסה פיולי את מזלו מול מקס אלגרי בסרייה A. הוא הפסיד ב-11 מקרים וסיים עוד חמישה בתיקו. זה הרצף הכי ארוך של מאמן כלשהו מול קולגה בעידן שלוש הנקודות באיטליה. פרט למשחקי הליגה, היה גם גמר גביע ב-2015 שבו יובנטוס של אלגרי גברה על לאציו שאותה אימן פיולי, סופר קאפ לאחר מכן ועוד רבע גמר גביע בעונה העוקבת. סך הכול מדובר ב-19 משחקים שבהם היה בעיקר מנצח אחד. ואין מאמן מולו אלגרי חגג יותר פעמים במהלך הקריירה.

"אני לא אוהב להסתכל אחורה", התייחס פיולי בעונה שעברה לרצף העגום שלו מול אלגרי, שאמנם הגיע כפייבוריט לרוב המפגשים (אימן רק את מילאן ויובנטוס ב-12 השנים הללו) אבל מצד שני פיולי הפסיד לא רק עם קייבו ובולוניה, אלא גם בימיו כמאמן פיורנטינה, אינטר ולאציו. "העבר לא נספר, מה שחשוב זה רק המשחק הקרוב. אין ספק שמדובר בנתון שלילי, כזה שכדאי לשנותו כמה שיותר מהר".

בעונה שעברה ידע פיולי להתגבר על כל המכשולים בדרך לאליפות מרשימה, אבל את המאזן מול אלגרי לא הצליח לשנות. בטורינו היה זה אנטה רביץ' שהשווה ל-1:1 אחרי שער יתרון של אלברו מוראטה ובמפגש האחרון, בינואר בסן סירו, מילאן הסתפקה ב-0:0 מול יובנטוס ואיבדה את זלאטן איברהימוביץ', השריד היחיד מהאליפות הקודמת עם אלגרי.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שחקן מילאן זלאטן איברהימוביץ'. רויטרס
אליפות אחת עם אלגרי ואחת עם פיולי. זלאטן איברהימוביץ'/רויטרס

אגב, השבדי בן ה-41 שיחק מאז 102 דקות במצטבר, אבל גם בלעדיו ולמרות עוד כמה חיסורים משמעותיים הצליחה כאמור מילאן לזכות בתואר בפעם ה-19 בתולדותיה. מה שמחזיר אותנו לסוגיית הפציעות העכשווית.

מאז מונולוג התלונות של אלגרי, היוצרות התהפכו וכעת רשימת הפצועים של מילאן ארוכה מאשר זו של יובנטוס, אצלה שחקנים מתחילים לחזור בהדרגה. במסיבת העיתונאים לקראת המשחק בסן סירו, הזכירו לפיולי שוב את ההערה של יריבו והוא השיב: "הלוואי שהיה מדובר רק בחמישה שחקנים. אבל אמרנו שבכדורגל יש גם רגעים כאלה והקבוצה שלי ערוכה לכך. אני רואה חבורה נחושה שמוכנה להמשיך במסע שלה".

מסימיליאנו אלגרי כמאמן מילאן עם סטפנו פיולי כמאמן בולוניה, דצמבר 2011. Claudio Villa, GettyImages
12 שנים ו-19 ניסיונות כושלים. סטפנו פיולי בימיו כמאמן בולוניה לצד מסימיליאנו אלגרי שאימן אז את מילאן/GettyImages, Claudio Villa

מבחינת אלגרי, המשחק בסן סירו הוא לא פחות מגמר. סגן הנשיא פאבל נדבד דרש לפטרו אחרי ההפסד הסנסציוני למונצה והשניים מסוכסכים כבר תקופה, אבל המאמן שרד איכשהו את פגרת הנבחרות כי ההנהלה רוצה להימנע מתשלום פיצוי גבוה, ואחריה ניצח את בולוניה ומכבי חיפה. ועדיין, כל איבוד נקודות יציף את השאלה מחדש, במיוחד אם יהיה זה הפסד ליריבה מושבעת כמו מילאן שיפתח פער של שבע נקודות בין הקבוצות ואולי גם 10 מהפסגה. "מילאן במצב עדיף, יש לה ארבע נקודות יותר", הזכיר אלגרי והוסיף פרגון קל למאמן מולו יש לו הכי הרבה ניצחונות: "אני יכול רק לברך את פיולי על העבודה שעשה ועל התואר בו זכה בעונה שעברה".

מנגד, מצבו של פיולי רגוע הרבה יותר. למרות ההפסד הביתי לנאפולי והשלישייה שספג מצ'לסי בליגת האלופות, המאמן בן ה-56 נמצא במשא ומתן עם הרוסונרי בנוגע להארכת חוזהו, פחות משנה אחרי ההארכה הקודמת. בלם העבר שרשם שלוש עונות במדי יובנטוס, כבר נכנס לרשימת 10 המאמנים עם הכי הרבה משחקים במילאן, ולקראת סיום העונה אמור לחלוף בדירוג גם על פני אלגרי (178). הוא ישמח לעשות את זה אחרי שינצח אותו לראשונה בקריירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully