וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד בשביל כולם: כך אליניב ברדה הוציא את הפועל באר שבע לדרך חדשה

6.10.2022 / 12:30

נאום המקופחים שליכד את הקבוצה, היכולת לנהל סגל כה רחב והלחץ שהפעיל כדי לקבל את הכלים הכי טובים. מנקודת השפל לפני חודש, המאמן ידע לחזור ולייצב את הקבוצה. גם בלי שחקני מפתח מול פוזנן (19:45, ספורט4), הוא רוצה לחזור עם משהו לישראל

תקציר: מכבי נתניה - הפועל באר שבע 2:1/ספורט1

חודש עבר מאז אותו נאום של אליניב ברדה אחרי ההפסד למכבי חיפה. הוא בא אז טעון לעמדת הריאיונות והמשיך בשוונג גם למסיבת העיתונאים באודיטוריום הקטן באיצטדיון טרנר. ספק אם ברדה תיכנן את זה, אבל הדברים שלו אז אחרי שהרגיש שלא סופרים את הקבוצה שלו, חלחלו היטב למקומות מהם צומחת הנקמה הספורטיבית. הפועל באר שבע הייתה אז אחרי שני הפסדי בית למ.ס. אשדוד ולאלופה. אף אחד לא עשה חשבון לזה שברדה נשאר בשני המשחקים בעשרה שחקנים חלק גדול מאוד מהזמן.

התחושה שכולם נגדנו, גם אם הייתה מאוד מוגזמת, הולידה עד עכשיו קאמבק מצוין. היא מה שהוסיפה לביחד שברדה כל הזמן מחפש. שיאו של הקאמבק היה כנראה בניצחון החוץ על מכבי נתניה בשבת האחרונה. מכבי חיפה ומכבי תל אביב כשלו בעונה שעברה מול מכבי נתניה שכבר עלתה ליתרון ובעצמה חיפשה את הקאמבק שלה לליגה, אבל הפועל באר שבע ידעה להפוך את התוצאה ולייצר שלושה ניצחונות רצופים מאז אותו נאום על תחושת הקיפוח איתה הסתובב ברדה.

מאמן הפועל באר שבע אליניב ברדה עם מיגל ויטור. ברני ארדוב
רתם את השחקנים למשימה. ברדה עם ויטור/ברני ארדוב

קרוב לוודאי שהביקורת כלפי מאמן אחר הייתה גדולה יותר. תקשורת לא אוהבת שנוגעים לה בבטן הרכה, שמפנים אליה את החיצים, אבל ברדה הוא אחד שאוהבים לאהוב. גם כשחקן וגם כמאמן. אפילו בתקופה הקצרה שלו כמנהל מקצועי, הוא אף פעם לא היה על המוקד. יש משהו בכנות שלו שגורם לאנשים להתחבר אליו. זו הסיבה שגם הולך לו עד כה כמאמן. קצת יותר מחצי שנה מאז ירד אל הקווים, ברדה נראה כמי שנולד לאמן.

רק אחד שעבר חדרי הלבשה עמוסים באגו ובכישרון כשחקן יידע להתמודד עם כמות השחקנים שיש לו. לנסיעה הזו לפולין לא יצאו שאפי סוליימאנוב, אנדרה מרטינס, אדריאן פאון, רועי גורדנה, רמזי ספורי ואביב סולומון. רגע לפני סגירת החלון שוחררו חאתם עבד אלחמיד ודוד קלטינס. כמות מרשימה של שחקנים שלא נמצאת השבוע בפוזנן ושצריכה ללמד על העומק שיש לו ועל הכישרון שצריך כדי לנהל את הסגל הזה. אם איתי שכטר, אחד שרוצה לשחק כל דקה ולא מוצא מקום על הספסל, נשאר בבאר שבע ולא עבר למקום אחר, אז אין הרבה סיבות לחשוש שהקבוצה של ברדה תקרוס מבפנים בגלל מאבקים על טריטוריה.

ברדה קיבל בשבועות האחרונים את אור בלוריאן, עדן שמיר ואדריאן פאון. הייתה לו פרטנרית טובה לתוספות שהוא ביקש. אלונה ברקת מריחה שזו עונה בה אפשר להפתיע גם בליגת העל. אבל ברדה כל הזמן לחץ לעוד שחקנים. יש מאמנים שמבקשים לעצור בעצמם. שנראה להם כי עוד שחקן יעשה דווקא נזק. כאלה שחוששים שכל המוסיף גורע.

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
שחקני הפועל באר שבע חוגגים עם הקהל. ברני ארדוב
סגל עמוס? ככה מנהלים אותו נכון. הפועל באר שבע חוגגת/ברני ארדוב

ברדה לא פוחד מסגל גדול למרות שאין דבר שיותר קשה לו, כך הוא מעיד, מלהשאיר שחקנים ביציע. שחקנים שעובדים היטב כל השבוע באימונים ומגיע להם להתלבש נשארים בטריבונה או בספסל בלי דקות. הוא יודע כמה זה קשה להם והם מרגישים את זה. את האמת שלו. מכאן צומחת, לפחות עד עכשיו, לכידות גדולה מאוד סביב המטרה. הנרטיב ההוא מלפני חודש על זה שכולם נגדנו, הגיע אפילו עד לאחד סולידי כמו איתן טיבי שהזכיר אחרי המשחק האחרון שיש עוד מועמדת לאליפות חוץ ממכבי חיפה ומכבי תל אביב ושהגיע הזמן שיספרו גם את הקבוצה באדום.

אחרי שני ההפסדים בבית לאשדוד ולמכבי חיפה, יצאה הפועל באר שבע למשחק חוץ בוינה. המשחק הראשון בשלב הבתים של הקונפרנס ליג היה קשוח מאוד. לא ברמה גבוהה של כדורגל, אבל הפועל באר שבע הייתה שם מהרגע הראשון. היא סיימה בתיקו שקודם עצר את הסחף שאיים להטביע אותה. ואז היא הגיעה לארץ וניצחה בבלומפילד 2:3 את הפועל תל אביב. במעבר הזה בין שני המפעלים חיכה לה המשחק מול ויאריאל. באר שבע שיחקה טוב בטרנר. לא הגיע לה להפסיד אבל הקבוצה מספרד, שמועמדת לזכות במפעל, ניצחה. זה לא עשה לבאר שבע נזק בליגת העל. שני הניצחונות על בני סכנין ומכבי נתניה לימדו כי באר שבע שם. ברדה ייצב את הספינה.

מריאנו באריירו, שחקן הפועל באר שבע. דני מרון
חזר לעצמו בזמן. באריירו/דני מרון

מיום שני השבוע, הפועל באר שבע בפוזנן. נסיעה ארוכה מאוד. בבאר שבע כבר מכירים בעל פה את המסעות לפולין. מחנות האימונים של הקבוצה בשנים האחרונות נדדו לא פעם למדינה הזו. בקיץ זה היה בקרקוב. המשחק הזה הערב מלווה בסיפור שאפי סוליימאנוב. הפולנים מתעניינים במלחמת אוקראינה-רוסיה לא רחוק מהגבול שלהם וסוליימאנוב שלא הורשה להגיע בגלל אזרחותו הרוסית, הוא סיפור גדול בפוזנן. ברדה דילג מעל זה בקלילות אתמול במסיבת העיתונאים. לא נתן לזה משקל. גם לא לצום יום הכיפורים.

את האליבי ההוא שסיפק לשחקניו לפני חודש כשהקבוצה הייתה בנקודה נמוכה, הוא לא מחפש לתת כעת. הנקודה שהוא רוצה להשיג לפחות היא הערב על הדשא וגם בלי שחקני קישור חשובים שנשארו בארץ, הוא לא רוצה לוותר. זו שוב תהיה הפועל באר שבע קומפקטית שתצא למתפרצות. קבוצה שיודעת לסגור היטב עם הבלמים הוותיקים שלה ועם מריאנו באריירו שחזר בזמן. לא במקרה הוא מוביל את ליגת העל בתיקולים. יש כמה אלמנטים מקצועיים שהובילו לקאמבק הנאה, אחד מהם הוא באריירו שחזר לעצמו אחרי פתיחת עונה מגומגמת שנמשכה עוד מסיום העונה שעברה. גם הספרדים מויאריאל התרשמו מהמשחק שלו. באריירו בכושר הטוב שלו הערב יסייע לברדה לחזור הביתה עם נקודה אחת לפחות ולהתכונן עם הרבה אופטימיות לשני משחקי הבית שעוד מחכים לבאר שבע מול אוסטריה וינה ולך פוזנן, אחריהם היא תוכל לסיים במקום השני הנהדר בבית הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully