וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני אוהדי ליברפול התאבדו בעקבות אירועי גמר ליגת האלופות

דיווח: השניים, שורדי אסון הילסבורו בני 63 ו-52, לא יכלו לשאת את הכאב שצף מחדש ושמו קץ לחייהם: "טראומה שהם חשבו שהתגברו עליה"

תקציר ה-0:0 בין אברטון לליברפול בליגה האנגלית/ספורט1

סיפור עצוב וקשה במיוחד נחשף באנגליה: שני אוהדי ליברפול, שהגיעו לפריז ונאלצו לסבול את האירועים הקשים באצטדיון סטאד דה פראנס לפני גמר ליגת האלופות האחרון נגד ריאל מדריד, שמו קץ לחייהם.

כזכור, גמר ליגת האלופות האחרון נפתח באיחור חסר תקדים של 36 דקות בעקבות מהומות מחוץ לאצטדיון, שנבעו בעיקר בשל כשלי אבטחה והאשמת אוהדי ליברפול שאלפים מתוכם מחזיקים בכרטיסים מזויפים - טענה שעד כה לא הצליחו הצרפתים לאשר. בהחלטה תמוהה בעקבות אותן האשמות, נסגרו השערים ונעצרה כניסת האוהדים לזמן ממושך, כך שנוצר דוחק בל יתואר בכניסה ליציעים והסיטואציה הלכה והחמירה עם אלימות פיזית ושימוש בגז מדמיע מצד כוחות האבטחה נגד אוהדים שהחזיקו בכרטיסים בידם ובסך הכל רצו לעבור את התור הארוך בשלום להיכנס לאצטדיון.

אלפי אוהדים, אחרי שעות שעמדו בתור על פי העדויות, נכנסו רק בשלהי המחצית הראשונה, כשגם שחקני ליברפול, דוגמת ג'ואל מאטיפ ואנדי רוברטסון, סיפרו כי בני משפחותיהם וחבריהם - שכמובן החזיקו בכרטיסים מקוריים שקיבלו מהם - נאלצו להימלט מכוחות האבטחה שריססו לעברם גז מדמיע ומצאו מקלט במסעדה סמוכה.

אוהדי ליברפול תקועים מחוץ לסטאד דה פראנס בגמר ליגת האלופות מול ריאל מדריד. THOMAS COEX/AFP, GettyImages
תורים שנמשכו שעות, במהלכם נעשה שימוש בגז מדמיע. אוהדי ליברפול בפריז/GettyImages, THOMAS COEX/AFP
אוהדי ליברפול מחוץ לאצטדיון בפריז לפני גמר ליגת האלופות, אחרי ששוטרים פיזרו גז מדמיע. רויטרס
אוהדי ליברפול מחוץ לאצטדיון בפריז לפני גמר ליגת האלופות, אחרי ששוטרים פיזרו גז מדמיע/רויטרס

משותף לשני האוהדים שהתאבדו, בני 63 ו-52, שהם מעולם לא הצליחו להתגבר על טרגדיית אסון הילסבורו, בו נמחצו למוות 97 אוהדי הקבוצה ב-1989. ההשערה היא שהמאורעות בפריז הזכירו להם את האסון וכפי שנכתב ב"ליברפול אקו", שניהם לא יכלו יותר לשאת את התמונות הקשות והכואבות מהילסבורו שצפו ונחקקו בראשם מחדש בעקבות אירועי פריז.

"כרגע לא ניתן לספק יותר מדי פרטים, ההתאבדויות האלה תחת חקירה, אבל אין ספק שהם עשו מעשה בלתי הפיך כתוצאה מאירועי גמר ליגת האלופות בפריז - הטראומה מ-1989 צפה מחדש אחרי שהם חשבו שהם התגברו עליה", סיפר נשיא ארגון שורדי אסון הילסבורו. הוא גם סיפר כי 11 אוהדים נוספים נמצאים במצוקה נפשית קשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully