וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל: פתיחת גמר ליגת האלופות נדחתה ב-36 דקות בגלל דוחק בכניסות

עיכוב דרמטי לשריקת הפתיחה עקב עומס מחוץ לאצטדיון: רבים פרצו לאצטדיון ונכנסו ללא כרטיס, שוטרים ירו גז מדמיע, צפו בתיעוד

המהומות מחוץ לסטאד דה פראנס בגמר ליגת האלופות/לפי סעיף 27/א' לחוק זכויות יוצרים

גמר ליגת האלופות בין ריאל מדריד וליברפול החל הערב (שבת) עם פארסה ארגונית גדולה. הקרב על התואר החשוב בעולם הכדורגל נפתח באיחור של 36 (!) דקות, בעקבות עומס מחוץ ליציעים, פריצה של אוהדים ועימותים בין אנשי אבטחה לאוהדים בסטאד דה פראנס בפריז, כשבמהלך המהומה אף הותז גז מדמיע על חלק מהאוהדים. הסרטונים מהזירה הראו מאות אוהדים שמנסים לפרוץ לאצטדיון ומטפסים מעל הגדרות, דבר שגרם לעיכוב גדול, מבוכה לאופ"א וכמובן עוול לצופים רבים. על פי הדיווחים, אוהדים רבים עם כרטיסים לא הצליחו להיכנס לאצטדיון. כמו כן, השחקנים עצמם עלו לחימום, התבשרו שהמשחק נדחה וירדו לחדר ההלבשה, ולאחר מכן שוב עלו וירדו.

עומסים בכניסות, גמר ליגת האלופות 2022. רויטרס
עומסים בכניסות, גמר ליגת האלופות 2022/רויטרס
עומסים בכניסות, גמר ליגת האלופות 2022. רויטרס
עומסים בכניסות, גמר ליגת האלופות 2022/רויטרס
אוהד נעצר על ידי שוטרים, גמר ליגת האלופות 2022. רויטרס
אוהד נעצר על ידי שוטרים, גמר ליגת האלופות 2022/רויטרס

22:10: אחרי שהמארגנים הודיעו שפתיחת המשחק נדחתה ברבע שעה ל-22:15, גמר ליגת האלופות נדחה ברבע שעה נוספת וייפתח ב-22:30 בעקבות דוחק בכניסות ומהומה מחוץ לאצטדיון.

על פי דיווחים, בפריז היו כל היום פקקים גדולים ועומס בכבישים ומחוץ לאצטדיון. על פי הצילומים והסרטונים, אלפי אוהדים של ליברפול הגיעו למשחק ללא כרטיס, דבר שהקשה מאוד על הסדרנים ואנשי האבטחה. כשהעומס גבר, מאות אוהדים של ליברפול ניצלו את הרפיון ופשוט טיפסו מעל הגדרות ופרצו לאצטדיון. משטרת פריס פנתה בצורה רשמית וצייצה: "אל תיכנסו בכוח" - מה שכמובן לא עזר.

בהודעה הרשמית נכתב ש"המשחק נדחה בגלל הגעה מאוחרת של אוהדים לאצטדיון". גארי ליניקר, השדר האנגלי, המחיש את העומס וצייץ: "בלתי אפשרי להגיע לאצטדיון. זה נראה מסוכן מאוד. בלגן עצום". ב"סקיי איטליה" דיווחו: "יותר מדי אוהדים ללא כרטיס ניסו להיכנס לאצטדיון. המאבטחים נעלו שערים כדי למנוע התקהלות יתר וכך נוצר צוואר בקבוק".

דיווח על בלגן גם מחוץ לאצטדיון: מרווין מאטיפ, אחיו של ג'ואל בלם ליברפול, נאלץ לברוח עם משפחתו בעת ניסיון להגיע לאצטדיון. השוטרים פיזרו גד מדמיע והוא נאלץ יחד עם אשתו שנמצאת בהריון למצוא מקלט במסעדה סמוכה.

תמונות מדאיגות: אוהדים פורצים לאצטדיון

טיאגו אלקנטרה שחקן ליברפול בחימום. רויטרס
חש אי נוחות והפסיק להתחמם. טיאגו/רויטרס

21:00: גם אוהדי ריאל שבאצטדיון לא ממש סולחים לאמבפה

אוהד ריאל מדריד בגמר ליגת האלופות בפריז מניף חולצה שמקניטה את קיליאן אמבפה: 0 זכיות בצ'מפיונס ליג. David Ramos, GettyImages
אוהד ריאל מדריד בגמר ליגת האלופות בפריז מניף חולצה שמקניטה את קיליאן אמבפה: 0 זכיות בצ'מפיונס ליג/GettyImages, David Ramos

21:33: כחצי שעה לפני תחילת הגמר, ירד טיאגו אלקנטרה מכר הדשא באמצע החימום, לאחר שחש אי נוחות, ובמקומו עלה להתחמם לצד שחקני ההרכב נאבי קייטה. טיאגו התאמן לבדו בצד, אך בסופו של דבר הוחלט שהספרדי יפתח.

20:49: פורסם גם הרכב ליברפול. טיאגו אלקנטרה ולואיס דיאס הוצבו ב-11 של יורגן קלופ.

ה-11 של המייטי רדס: אליסון, טרנט אלכסנדר-ארנולד, איברהימה קונאטה, וירג'יל ואן דייק, אנדי רוברטסון, טיאגו אלקנטרה, פאביניו, ג'ורדן הנדרסון, מוחמד סלאח, סאדיו מאנה, לואיס דיאס.

19:40: פורסם הרכב ריאל מדריד, פדה ואלוורדה בקישור לצד קרוס וקאסמירו, דויד אלאבה חוזר לראשונה אחרי חודש.

ה-11 של הבלאנקוס: טיבו קורטואה, דני קרבאחל, אדר מיליטאו, דויד אלאבה, פלוראן מנדי, טוני קרוס, קאסמירו, פדה ואלוורדה, לוקה מודריץ', ויניסיוס, קארים בנזמה.

19:50: ריאל יוצאת לאצטדיון

18:27: אוהדי ליברפול בטירוף לקראת המשחק

גם קני דלגליש על הבמה בפריז

אוהדי ליברפול. Julian Finney, GettyImages
אוהדי ליברפול מראים נוכחות/GettyImages, Julian Finney

17:22: אוהדי שתי הקבוצות החלו למלא את מתחם הסטאד דה פראנס יותר משש שעות לפני שריקת הפתיחה. שני הקהלים הציגו לבוש ססגוני בצבעי קבוצותיהם, כאשר חלק מאוהדי ריאל מדריד שהגיעו לבירת צרפת הגיעו עם מסרים לא הכי חברותיים כלפי שחקנה של פריז סן ז'רמן קיליאן אמבפה, שכזכור החליט בסופו של דבר לא להצטרף לבלאנקוס ולהישאר באלופת צרפת.

מסר מאוהדי ריאל לקיליאן אמבפה

אוהד ריאל מדריד במסר לקיליאן אמבפה. Julian Finney, GettyImages
לא רק חולצות, גם שלטים. אוהד ריאל נוסף במסר לאמבפה/GettyImages, Julian Finney

13:15: שחקנה לשעבר של ריאל מדריד, רוברטו קרלוס, זכה איתה שלוש פעמים בליגת האלופות. לקראת הניסיון של הבלאנקוס לזכות בגביע ה-14, הברזילאי שנמצא בפריז, העיר בה זכה בגביע ב-2000 עם 0:3 על ולנסיה, התראיין ל"מארקה": "אני לא זוכר שום דבר שדומה לעונה הזו. להדיח קבוצות כמו פריז סן ז'רמן, צ'לסי ומנצ'סטר סיטי זה מאוד קשה. אבל הדבר הכי טוב הוא שהקאמבקים חזרו לברנבאו, והם היו הגדולים בכל הזמנים".

קרלוס התייחס גם לבן ארצו ויורשו בעמדת המגן השמאלי, מרסלו, שעשוי לערוך היום את הופעתו האחרונה במדי ריאל מדריד. כידוע, המגן בן ה-34 שאיבד לאחרונה ממעמדו מסיים חוזה בחודש הבא. "הקריירה שלו יותר טובה משלי", אמר קרלוס, "הוא מהווה דוגמא על המגרש ומחוצה לו, הוא מנהיג. שמח שראיתי את מרסלו צומח, מה שהוא עשה כאן ובברזיל זה מדהים. זה נכון שהוא לא זכה במונדיאל כמוני, אבל ההישגים שלו עם ריאל מדריד (השחקן עם הכי הרבה תארים בתולדות המועדון) הופך את הנבחרת לפחות חשובה.

מרסלו שחקן ריאל מדריד עם גביע האליפות. רויטרס
ייפרד עם זכייה באלופות? מרסלו/רויטרס

12:05: ב"אס" הספרדי חשפו כי כאשר רודריגו עוד היה בסנטוס, הוא עורר את תשומת ליבו של מאמן ליברפול: "יורגן קלופ היה כל כך המום כשהוא ראה אותו באינטרנט, עד כדי כך שהוא אפילו שקל להגיע לברזיל כדי לצפות בו".

"הסוכן שלו נסע לאנגליה כדי לשמוע הצעה, אך בסופו של דבר הסכום שהוצע, שישה מיליון יורו לצד בונוסים, לא הלהיב את סנטוס. לנשיא סנטוס הומלץ לחכות עוד שנה, במהלכה יוכל רודריגו לקבל יותר הזדמנויות בקבוצה הבוגרת ולהעלות את הערך שלו בצורה משמעותית". ב-2019 נמכר רודריגו לריאל מדריד עבור 40 מיליון יורו, ואחרי שהבקיע צמד דרמטי בחצי הגמר נגד מנצ'סטר סיטי, כעת הוא רוצה להכניע קבוצה אנגלית נוספת - זו שלא רצתה אותו מספיק.

רודריגו שחקן ריאל מדריד. Angel Martinez, GettyImages
קלופ ישלם על הוויתור? רודריגו/GettyImages, Angel Martinez

12:00: שחקן העבר של ליברפול ומאמן אסטון וילה בהווה, סטיבן ג'רארד, הגיע לבירת צרפת לקראת הגמר ואמר: "מקווה שליברפול תשיג את התוצאה שכולם מייחלים לראות. אני מתרגש לקראת הגמר, מקווה שיהיה משחק פנטסטי ואני מהמר על 0:2 לליברפול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully