וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוברט סארבר הודיע שימכור את פיניקס סאנס: "חיים בעולם לא סלחני"

עודכן לאחרונה: 21.9.2022 / 20:42

גם אחרי שהושעה לשנה ונקנס ב-10 מיליון דולר, הלחץ הציבורי עשה את שלו והבעלים של הסאנס הודיע שימכור את חלקו בעקבות הפרסומים עליו: "כל דבר טוב שעשיתי, נמחק בגלל דברים שאמרתי"

תיקתקנו: סיכום היום בספורט, 21.9/ספורט1

איש העסקים המושמץ רוברט סארבר הודיע היום (רביעי) שהוא התחיל בתהליך למכור את בעלותו על קבוצת ה-NBA פיניקס סאנס ועל קבוצת ה-WNBA פיניקס מרקורי.

"כאיש מאמין, אני מאמין בכפירה ובדרך לסליחה", כתב סארבר בהצהרה לתקשורת, "ציפיתי שההשעיה שקיבלתי מהקומישינר לשנה אחת תספק לי את הזמן להתמקד, לתקן ולהסיר את המחלוקת האישית שלי עם הקבוצות שאני וכל כך הרבה אוהדים אוהבים.

"אבל באקלים הבלתי סלחני שבו אנחנו חיים, התברר למרבה הצער שזה כבר לא אפשרי - שכל דבר טוב שעשיתי, או עדיין יכולתי לעשות, נמחק על ידי דברים שאמרתי בעבר. בגלל הסיבות האלה, אני מתחיל בתהליך של חיפוש קונים לסאנס ולמרקורי".

סארבר, המחזיק בכשליש מהסאנס, הושעה לשנה אחת ונקנס ב-10 מיליון דולר בשבוע שעבר, לאחר שחקירת NBA מצאה שהוא השתמש בכינוי גנאי לשחורים לפחות חמש פעמים. סארבר גם היה מעורב ב"מספר מקרים של התנהגות לא שוויונית כלפי עובדות", כולל "הערות הקשורות למין" והערות לא הולמות על המראה החיצוני של העובדים. בין הדוגמאות הרבות שפורסמו, נטען שבאחד המקרים הבעלים העביר ביניהם תמונה של אשתו בביקיני ושיתף אותם במעשים מיניים שהיא ביצעה בו. כמו כן, עובדות אמרו ששמעו ממנו הערבות סקסיסטיות ומטרידות.

"מילים שאני מתחרט עליהן מאוד מאפילות על כמעט שני עשורים של בניית מועדונים שהביאו אנשים יחד - וחיזקו את אזור פיניקס - באמצעות הכוח המאחד של כדורסל גברים ונשים מקצועי", כתב סארבר בהצהרתו.

הנהלת ה-NBA פתחה בחקירה בעקבות כתבה של ESPN בנובמבר 2021 שפירטה שורה של האשמות על גזענות ושנאת נשים במהלך 17 שנותיו של סארבר כבעלים.

רוברט סארבר, הבעלים של פיניקס סאנס. isa Blumenfeld, GettyImages
נשמע זועם. סארבר/GettyImages, isa Blumenfeld

מאז שהוכרזה החקירה של ה-NBA, לברון ג'יימס, כריס פול ודריימונד גרין התבטאו ואמרו שהעונש של ה-NBA לא היה חמור מספיק. PayPal, נותנת החסות של החולצה של הסאנס, איימה לא לחדש את השותפות עם הקבוצה אם סארבר יישאר הבעלים. הלחץ הציבורי, כך נראה, עשה את שלו.

"אני לא רוצה להפריע לשתי הקבוצות האלה ולאנשים הטובים שעובדים כל כך קשה כדי להביא את השמחה וההתרגשות של הכדורסל לאוהדים ברחבי העולם", כתב סארבר. "אני רוצה את הטוב ביותר עבור שני המועדונים האלה, השחקנים, העובדים, האוהדים, הקהילה, הבעלים, ה-NBA וה-WNBA. זו דרך הפעולה הטובה ביותר עבור כולם.

"בינתיים אמשיך לעבוד על הפיכתי לאדם טוב יותר, ולהמשיך לתמוך בקהילה בדרכים משמעותיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully