וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי פיניקס סאנס הושעה לשנה ונקנס ב-10 מיליון דולר

הנהלת ליגת ה-NBA הודיעה כי רוברט סארבר יענש בעקבות הערות גזעניות וסקסיסטיות. את כספי הקנס הליגה תתרום לארגונים שעוסקים במגדר ובמלחמה בגזענות בארצות הברית

תיקתקנו, קליפ סיכום היום 13.9/ספורט1

בעלי הפיניקס סאנס ופיניקס מרקורי מליגות ה-NBA וה-WNBA נענש בהשעייה לשנה מכל פעילות של הקבוצות בארגונים ובקנס של 10 מיליון דולר. העונש מגיע לאחר שהתגלו עדויות של על התבטאויות גזעניות ומיניות של רוברט סארבר בנוסף להתנהגות בלתי הולמת מול עובדיו במועדונים השונים ובעסקיו האחרים. המשמעות היא שהבעלים לא יוכל להיות מעורב בקבלת ההחלטות בקבוצות בשנה הקרובה.

כזכור, כבר בנובמבר 2021 פורסם ב-ESPN תחקיר שזעזע את ענף הכדורסל בארצות הברית, מכיוון שמעל 70 עובדי פיניקס סאנס ופיניקס מרקורי התראיינו וסיפרו על התבטאויות גזעניות מצדו של סארבר, כאשר עובדים סיפרו כי באחד המקרים הבעלים העביר ביניהם תמונה של אשתו בביקיני ושיתף אותם במעשים מיניים שהיא ביצעה בו. שחקן העבר של פיניקס, טיילור גריפין, סיפר כי סארבר שאל אותו אם הוא מגלח את שיער הערווה ובתחקיר גם נחשף כי אחד מחברי הנהלת הסאנס ופשט ממכנסיו אל מול חבריו. נשים שעבדו בקבוצות סיפרו כי התייחסו אליהן כאל "רכושו", כפי שאמר לאחת מהן בעצמו.

בעלי פיניקס סאנס רוברט סארבר. Christian Petersen, GettyImages
מורחק מהליגה לשנה. רוברט סארבר/GettyImages, Christian Petersen

בתחקיר גם התייחסו לשימושו של סארבא במילת "N", אולם סארבר הכחיש כי הוא משתמש באותה מילת גנאי: "המילה הזו מעולם לא נאמרה על ידי, זהו ביטוי לא הולם שמנוגד לכל מה שאני מאמין בו", טען בזמנו.

את כספי הקנס הנהלת הליגה החליטה לתרום לארגונים העוסקים במלחמה בגזענות ובארגונים המקדמים את השיח המגדרי במסגרות ומקומות עבודה שונים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מי הוא ספורטאי השנה?

ארטיום דולגופיאט
בלסינג אפריפה
דני אבדיה
עומר אצילי
מארו טפרי
יונתן קפיטולניק
61832 משתתפים

מי היא ספורטאית השנה?

חנה קנייזבה מיננקו
לונה צ'מטאי
אנסטסטיה גורבנקו
רז הרשקו
תמנע נלסון לוי
דריה אטמנוב
48257 משתתפים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully