וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבזקי ספורט: סובב טורקי תל אביב יוצא לדרך

כ-20 אלף רוכבי אופניים צפויים לחרוש את העיר ב-6 מסלולים שונים לכל הגילים, בכל הרמות, לרוכבי אופניים ולגולשים על רולר-בליידס. החותרת מורן סמואל שנייה במקצה ההזדמנות השנייה בצ'כיה. דרור שמשון בפאנל במרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט: "התערבות הורים זה דבר רע"

סובב טורקי תל אביב. כפיים,
סובב טורקי תל אביב-יפו/כפיים

סובב טורקי תל-אביב 2022, של עיריית תל אביב-יפו יתקיים זו השנה ה-12 ביום שישי, ה-14 באוקטובר, חוה"מ סוכות, בחסות 'קפה טורקי עלית', כאשר כ-20 אלף רוכבי אופניים צפויים לחרוש את העיר ב-6 מסלולים שונים לכל הגילים, בכל הרמות, לרוכבי אופניים ולגולשים על רולר-בליידס.

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי: "אירוע הסובב הוא אחד מהמסורות היפות והבולטות בעיר, המהווה חוויה גדולה, לא רק למשתתפים בו, אלא גם לתושבות ותושבי העיר ולמבקריה. האירוע מתקיים בתקופה בה העיר עוברת שינוי תחבורתי מאתגר שבסופו ההתניידות בתל אביב-יפו תהיה מהירה, נוחה, זולה, בריאה ובטוחה יותר, בדומה לערים המובילות בעולם. יחד עם כל פיתוח תשתיות האופניים בעיר, והפתרון התחבורתי שהם מעניקים, הביטחון האישי של הולכי הרגל הוא במקום הראשון! ואנו לא נרפה עד שהביטחון האישי יוחזר לכל משתמשי הדרך. לשם כך, לצד אכיפה יומיומית חסרת פשרות של רכיבה אסורה, אנו מקיימים סמוך לאירוע גם פעילויות ללימוד רכיבה וסדנאות רכיבה בטוחה. אני מזמין את כל תושבות ותושבי העיר, משפחות ויחידים, לבוא עם אופניהם ולהשתתף בחוויה".

במסגרת הסובב ייצאו לדרך מקצה ל-60 ק"מ המקיף את כל העיר ומיועד לרוכבים מקצועיים, מקצה ל-40 ק"מ לרוכבים מנוסים, מקצה ל-21 ק"מ, מקצה לרולרבליידס באורך 21 ק"מ ומקצה ל-8 ק"מ למשפחות ולרוכבים מתחילים. במסגרת מקצה ה-8 ק"מ תתקיים תחרות תחפושות 'Fun Ride' שבמסגרתה מוזמנים המשתתפים להתחפש ולחפש את האופניים שלהם ולהשתתף בתחרות נושאת פרסים. המחיר למשתתף מתחיל מ-90 שקל ויינתנו הנחות למשפחות שיירשמו יחד.

לקראת סובב טורקי תל-אביב יתקיים בוולודרום תל-אביב פסטיבל אופניים במהלכו יתקיימו סדנאות רכיבה שונות, לצד חלוקת ערכות הרוכבים לנרשמים לסובב. החלוקה תתקיים ביום רביעי 12 באוקטובר בין 11:00 - 20:00 וביום חמישי 13 באוקטובר בין 11:00 - 20:00. ערכת הרוכבים כוללת: חולצה רשמית של האירוע, מספר אופניים ומגוון הטבות ופינוקים מנותני החסות.

מטורקי עלית נמסר: "קפה טורקי עלית שמחים להיות נותני החסות הראשיים של אירוע האופניים הגדול בישראל זו השנה ה-8 ובמיוחד לאחר שנתיים בהן האירוע בוטל בשל הקורונה. חסות זו חשובה במיוחד בשל החיבור בין קפה טורקי ופעילות גופנית, שכן צריכת קפאין כשעה לפני פעילות גופנית תורמת לשיפור הביצועים והעלאת הסיבולת".

מסלולי הרכיבה ושעות ההזנקה:

  • פתיחת שערים לקהל - 05:30
  • מסלול באורך 60 ק"מ לרוכבי אופניים מקצועיים - זינוק ב-6:15
  • מסלול באורך 40 ק"מ לרוכבי אופניים מנוסים - זינוק ב-6:45
  • מסלול 21 ק"מ - רולרבליידס - זינוק ב-7:50
  • מסלול 21 ק"מ - זינוק ב - 8:00
  • מסלול 8 ק"מ למשפחות ורוכבים מתחילים (ללא הגבלת גיל) - זינוק ב-10:30
לינוי אשרם עם דרור שמשון. יחצ,
לינוי אשרם בפאנל עם דרור שמשון/יחצ

פאנל בנושא "טיפוח כישרונות צעירים" נערך במרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט, במסגרת יום פתוח לתואר ראשון בחינוך גופני. בפאנל השתתפו האלופה האולימפית, לינוי אשרם ומאמן הכושר של מכבי חיפה, דרור שמשון.

לינוי אשרם, האלופה האולימפית, שלומדת כיום תואר ראשון בחינוך גופני במרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט, אמרה בנושא טיפוח כישרונות צעירים: "מה שחשוב לספורטאי צעיר זה הנחישות שלו והרצון להצליח. יש לי 10 אחוז כישרון ו-90 אחוז עבודה קשה. הנחישות שלי והרצון שלי להיות טובה יותר בכל תחרות הם שהובילו אותי להישגים שלי. מתעמלת מוכשרת בלי אופי ונחישות לא תגיע לשום מקום".

בנוגע לשאלת איך היא רואה את ההווה והעתיד של הספורט הישראלי, אמרה אשרם: "לאחרונה אנחנו רואים הרבה יותר הצלחות של ספורטאים בענפים שלא חשבנו שיהיו בהם כאלה. מה שיכול לעזור לספורט זה בעיקר תמיכה תקציבית שחסרה מאוד בענפים שאני מכירה. בתור ילדה קטנה הייתי מתאמנת באולם נמוך בלי תשתית. אם מתאמנות בעולם היו רואות באיזה אולם התאמנתי הן היו בשוק. זה לא יאומן שהצלחתי להגיע להישג הזה למרות התנאים האלה".

בהמשך הדברים התייחסה אשרם גם לתופעה שבה הורים מתערבים מקצועית בעבודה של המאמנים של ילדיהם: "המון הורים מתערבים בפן המקצועי של הילדים שלהם. לא חושבת שזה הדבר הנכון לעשות. המאמן יודע טוב מאוד מה הוא עושה ויודע איך להפוך את הספורטאי לטוב יותר. בהתחלה, אבא שלי ביקש מהמאמנת שתיתן לי תרגילים קשים יותר ובשלב מסוים הוא הבין שאסור לו להתערב בחיים המקצועיים שלי. כשההורים שלי הפכו להיות רק הורים שתומכים בי בבית, היה לי כספורטאית הרבה יותר קל להצליח".

"עושים את הטוב במסגרת מה שקיים"

דרור שמשון, מאמן הכושר של מכבי חיפה ובוגר תואר ראשון בחינוך גופני, במרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט, אמר: "כמו לינוי גם אני נתקלתי בהמון שחקים מוכשרים שלא הצליחו בגלל האופי שלהם שגרם להם להיכשל. כמאמן כושר גופני, אני בטח מעדיף אופי על פני כישרון. כדי לגדל ספורטאים של פעם בדור, כמו מסי, רונאלדו ולינוי צריך המון סבלנות ונחישות".

לגביי התפתחות הספורט בישראל, אמר שמשון: " בישראל אנחנו עושים את הכי טוב שאנחנו יכולים במסגרת מה שקיים. אנחנו עוד לא שם לגמרי. בנוגע לתנאים ותקציבים, אנחנו עושים 3 צעדים קדימה כשבמקומות אחרים עושים 50 צעדים קדימה".

בנוגע להתערבות הורים בחיים המקצועיים של ילדיהם, אמר שמשון: "התערבות של הורים זה דבר רע עם 10 סימני קריאה. אני נתקל בתופעות כאלה כל הזמן. צר לי על ילדים שעוברים ממועדון למועדון כי אבא שלהם לא מרוצה. אף פעם לא אמרתי לילדים שלי מה לעשות. אני כאן בשביל לתמוך בהם ולכבד אותם".

מורן סמואל. מרכז דניאל לחתירה,
מורן סמואל/מרכז דניאל לחתירה

מורן סמואל, חברת בית הלוחם תל אביב, הגיעה למקום השני במקצה הרפיסאז' (הזדמנות שניה) באליפות העולם המתקיימת בצ'כיה, והעפילה לגמר ישיר שיתקיים ביום א'.

מורן, החותרת בסירת יחיד, סיימה את מקצה ה-2000 מטרים בזמן של 10:36.11 דקות. ראשונה הגיעה נטלי בונואה מצרפת שסיימה את המקצה ב-10:26.66 דקות. למקום השלישי הגיעה החותרת הגרמניה.

מורן מתאמנת עם דימה מרגולין במרכז דניאל לחתירה בתל אביב.

רועי בן טולילה. קרן איזקסון,
רועי בן טולילה/קרן איזקסון

לאחרונה החליטה מועצת מכון וינגייט, להחליף חלק מחברי הדירקטוריון של המועצה. מעתה, מי שיאייש את משבצת הספורטאי ההישגי בדירקטוריון, הוא רועי בן טולילה, היה במשך 13 שנה שחקן נבחרת ישראל בכדורסל כיסאות גלגלים והשתתף ב-6 אליפויות אירופה. לרועי יש חלק נכבד בהצלחות נבחרת ישראל בכדורסל והוא ממייסדי קבוצת הכדורסל של בית הלוחם ירושלים.

בן טולילה, 41, קצין מגלן, שנפצע קשה במהלך פעילות צבאית בג'נין, פציעה שהותירה אותו בכיסא גלגלים, יהיה נציגם בדירקטוריון של כל הספורטאים, לא רק של הספורטאים הפראלימפים. לבן טולילה תואר ראשון בעבודה סוציאלית ותואר שני בייעוץ ארגוני, הוא חבר בכיר במכון מנדל למנהיגות, בעל עסק לפיתוח מנהיגות בארגונים, ומחבר הספר 'בגובה הלב - הקרב שאחרי הקרב'.

"אני מקווה לייצג נאמנה את כל הספורטאים באשר הם. "אמר בן טולילה, "כמי שמגיע מהמגרש, אני מכיר מקרוב את המשמעות של להיות ספורטאי הישגי. אחת המשימות העומדות בפני היא להבהיר שספורטאי הוא ספורטאי הוא ספורטאי, ולא משנה אם הוא רץ מרתון או יושב בכיסא גלגלים. אני מקווה ומייחל, ואני אפעל לכך שהשותפות עם וינגייט, המכון שחרט על דגלו את המצויינות בספורט, תהייה קפיצת מדרגה נוספת עבור הספורט הפראלימפי שהתפתח מאוד בשנים האחרונות."

הנהלות ההתאחדות לספורט נכים והועד הפראלימפי ברכו על המינוי ואמרו כי זוהי תעודת כבוד לרועי, ולספורט הפראלימפי, וכי אין ראוי ממנו מלייצג את כל ספורטאי ישראל במכון הספורט הלאומי.

  • עוד באותו נושא:
  • ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully