וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנצ'סטר יונייטד מעל כולן: הקבוצות הכי בזבזניות בכדורגל

מכון המחקר CIES בחן את כל העסקאות בעשור האחרון ומצא שהשדים האדומים השקיעו 238 מיליון יורו שלא לצורך. מי מדורגות אחריה וכיצד הפתיעה ברצלונה?

תקציר: מנצ'סטר יונייטד - ריאל סוסיאדד 1:0/ספורט1

מכון המחקר לכדורגל CIES פרסם השבוע מחקר שמטרתו הייתה לבחון את הוצאות מועדוני הכדורגל בעולם בעשור האחרון, מחלון קיץ 2012 ועד חלון קיץ 2022, כדי להבין מי הייתה הקבוצה ששילמה הכי הרבה כסף שלא לצורך על שחקני רכש. באופן לא מפתיע אם מסתמכים על מצב הקבוצה ותוצאותיה בעשור האחרון, בפסגה ניצבת ובענק מנצ'סטר יונייטד.

המחקר בחן את כל מועדוני חמש הליגות הבכירות באירופה ולדירוג נכנסו רק מועדונים שביצעו עשר רכישות ומעלה בעשור האחרון, לא כולל עסקאות שבהן מומשו אופציות רכישה. לא פורט כיצד הוערך מחיר השוק של כל שחקן, אולם המחקר נערך כך שנבחנה כל רכישה בעשור האחרון על ידי השוואת שווי השוק של השחקן בעת רכישתו לעומת הסכום ששולם עליו בפועל.

אלכסיס סאנצ'ס שחקן מנצ'סטר יונייטד עם רומלו לוקאקו. GettyImages
לא פלא שעובר על יונייטד עשור לא פשוט. סאנצ'ס ולוקאקו/GettyImages

בפסגה ניצבת מנצ'סטר יונייטד, שלפי הערכת מכון CIES השקיעה 238 מיליון יורו מעל הסכום הריאלי. לא נעשה פירוט של העסקאות ו/או הסבר של העסקאות שהפכו את השדים האדומים לבזבזנים ביותר בעולם הכדורגל, אבל מובן מאליו שעסקת הארי מגווייר השפיעה ובגדול אחרי שהבלם נרכש מלסטר תמורת 87 מיליון יורו ומאז הפך לאחד השעירים לעזאזל בכל פעם שהקבוצה מתבזה. כן היו עסקאות רומלו לוקאקו (85 מיליון יורו) ואנחל די מריה (75 מיליון יורו), שניים שכידוע עזבו את המועדון במהרה. בסך הכל נספרו בחישוב 33 עסקאות שביצעה מנצ'סטר יונייטד.

במקום השני ניצבת יובנטוס האיטלקית, שרכשה 36 שחקנים שונים והייתה יכולה על פי המחקר לשלם עבורם 234 מיליון יורו פחות מהסכום שהשקיעה בפועל - עסקת גונסאלו היגוואין שעלה 90 מיליון יורו בוודאי לא תרמה לגברת הזקנה לאור העובדה שהוא מצא את עצמו תוך זמן יחסית קצר יוצא להשאלות שונות. במקום השלישי ניצבת פריז סן ז'רמן עם השקעת יתר בגובה 162 מיליון יורו.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
שחקן ברצלונה רוברט לבנדובסקי. רויטרס
מהעסקאות שהציבו את ברצלונה במקום מפתיע? לנבנדובסקי/רויטרס

במקום הרביעי והמפתיע נמצאת אסטון וילה שהשקיעה 557 מיליון יורו על שחקני רכש בעשור שחלף ועל פי המחקר הייתה צריכה לשלם פחות 149 מיליון יורו, משמע חסכון של 35 אחוז מתוך 44 עסקאות שנבדקו. חמישית מדורגת ריאל מדריד שהשקיעה 148 מיליון יורו מעל מהסכום הריאלי מתוך 833 מיליון יורו ששילמה בסך הכל, ובמקומות השישי והשביעי מדורגות הלונדוניות צ'לסי וארסנל, ששילמו 135 ו-129 מיליון יורו בהתאמה מעל המחיר המשוער. את העשירייה סגרו ראן הצרפתית ואברטון.

ברצלונה, למי שתהה ואולי במפתיע, על פי החישוב דווקא אחת הקבוצות הבכירות בעולם שיצאה ב"רווח" של 47 מיליון יורו. גם מנצ'סטר סיטי, ששולטת בפרמיירליג בשנים האחרונות, יכולה להיות מרוצה מעצמה לאור החישוב שמראה כי השקיעה בסך הכל 23 מיליון יורו מעל המחיר המשוער. מבין הקבוצות הגדולות באנגליה, רק טוטנהאם השקיעה פחות משהייתה צריכה על פי המחקר, חסכה שישה מיליון יורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully